Forandring, forankring og fælles fokus

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Hvilken forskel gør spørgsmål?
Social Kapital – rig på relationer
Prioritering.
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
John.M.Nielsen Metode & Co.
Socialstyrelsens nye vidensnotater
Lederudvikling.
New Insight - Noter til præsentation
Finansieringsmekanismer på det specialiserede socialområde
PRODUKTER – DEL 1. Ledergruppen • Melde ærligt ud og slå ihjel – i både drift og udviklingsprojekter gennem ledelsesmæssige prioriteringer • Skabe motivation.
- Et interaktivt kursus i forandringsledelse
LSP - Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, AAU og UCN,
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Relationer – børn imellem
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Procesværktøjer.
Introduktion til Velfærdsteknologi Aabenraa Kommune april 2014
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
© DIEU Skriv i Sidefod for dias 1 Fastholdelse på det danske arbejdsmarked En fortælling om det gode arbejdsliv, der kræver vi river.
April 2014 AARHUS UNIVERSITET HVAD SKAL DER TIL FOR AT LØFTE KVALITETEN OG EFFEKTEN AF KOMMUNERNES BEHANDLINGSTILBUD Birgitte Thylstrup, Center for Rusmiddelforskning,
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Ungebasen.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Arbejdsrelaterede skader
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Oversygepl. Bente Fogh, Medicinsk Afdeling, RRA juni 2014 Ledelse på tværs,Medicinsk Afdeling Hvad ser vi? Tid til interventioner!
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Holdningsændring til reformerne på beskæftigelsesområdet Viborghold1 - Pitch.
Fokus på Kerneopgaven Anders Seneca, Dogmekompagniet.
Ledelse over grænser i sundhedsvæsenet Hvordan kan vi lede på nye måder, der går på tværs? Christina Holm-Petersen & Martin Sandberg Buch.
Gruppearbejde Oplæg til workshops Hvilke emner skal der være fokus på? Hvilke arbejdsgrupper skal der nedsættes? Hvad skal der til? Hvordan.
Bibliotekerne i Vejles CB-område? Udgangspunktet Kulturstyrelsen Central- bibliotekerne Kulturministeriet Finansministeriet Det kommunale,- politiske-
AKUT TEAM ”Hvad kan sygeplejersker byde ind med for at inddrage borgere og patienter i relation til den akutte sygdom” v/Gitte Nørgaard, Chef for Sygepleje.
Knæk kurven! Med en transparent kultur og fokus på kerneopgaven Henrik Kongsbak Resonans A/S.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Samarbejdet med sundhedsvæsnet i relation til rehabiliteringsteamet Lisbeth Jeritslev Souschef November 2013.
HVORDAN ER DET AT BLIVE BEVIDST KOMPETENT
Kend din kerneopgave Anders Seneca, Dogmekompagniet Morten Christensen, Ledelseslaboratoriet.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
SUNDHED OG OMSORG Aarhus Kommune Strategi og ledetråde…
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Hvordan bruger man tilfredshedsmålinger? Praktiserende læge, ph.d. Hanne Heje Konsulent ved DAK-E/DanPEP.
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
SUF - gevinstrealisering
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Uddannelses- og erhvervsvejledning i lyset af store reformer på folkeskole-, erhvervsuddannelses- og gymnasieområdet Vejledning og overgange, UCC 10.

Kært barn har mange navne
Frivillig - Alle vil elske dig…også kommunen.
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner.
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Om faglig ledelse i sundhedssektoren
PRODUKTER – DEL 1.
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
RRR Modellen.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Forandring, forankring og fælles fokus Kend din Kerneopgave Forandring, forankring og fælles fokus UU Danmark April 2014 Anders Seneca, Dogmekompagniet

Ledelse & Motivation ..i forandring

!

Forandring & Forankring Kerneopgave Forandring & Forankring

Lone med hat!

Kerneopgave(rne?)

Vi ved, hvad vi laver ..men ved vi også hvorfor? Ser vi samme mål?

Hvad skal vi lykkes med, sammen?

Vi skal ikke lykkes med reformerne! Vi skal lykkes med de unge..

Kerneopgave

Når mål bliver til middel, ..til nye mål

Omstillingsparate pr definition ..men hvor bevæger vi os hen?

Hvad, hvordan ..og hvorfor gør vi det?

Hvad vil vi brænde for, sammen? Ser vi samme mål?

KUFFERT

Hvad ville blive savnet, hvis I forsvandt? “Jeres mindeord” Hvad ville blive savnet, hvis I forsvandt?

Kerneopgaven skal konkretiseres ..for at kunne prioriteres! Kendt kerneopgave giver tid!

Hvem er tættest på kernen?

Tværfaglighed ..eller Tvær faglighed? Fælles kerneopgave gør forskellen!

Hvad var vi stolte af. Hvad er vi stolte af i dag Hvad var vi stolte af? Hvad er vi stolte af i dag? Hvad vil vi være stolte af..om 5 år?

Hvad er “det” vi gerne vil kendes for? “Det” der gør os værdifulde.. Hvad er vores “det”? Hvad er “det” vi gerne vil kendes for? “Det” der gør os værdifulde..

Den værdi vi skaber ..sammen med dem Kerneopgaven

Fra kerneydelse ..til kerneopgave Leverer vi ydelser eller skaber vi oplevelser? Er vi enige?

Løser vi opgaver for ..eller med dem? Hvornår lykkes vi bedst? Hvad forventer de? Er forventningerne afstemt?

Kerneopgaven ...løses gennem MEDSKABELSE

De skaber sig eller de er medskabere..

Hvad oplever de ..når vi lykkes? Det er deres oplevelse der afgør, om vi lykkes!

Der kommer en person ..vi møder en borger! Hvem er “de” Der kommer en person ..vi møder en borger!

Bedst uden borgeren?

Gør vi det rigtigt ..eller gør vi det rigtige?

Vilkårlige udfordringer ..eller udfordrende vilkår?

Kvalitet: Løser vi kerneopgaven?

Hvordan lykkes vi bedst med kerneopgaven? Kerne & Periferi Hvad skal prioriteres op og ned? Prioritering er først mulig, når vi kender kerneopgaven!

Kerneopgaven & Kernekompetencerne

Faglighed er ikke en kompetence! Hvad skal vi med fagligheden?

Forskelskraft forudsætter kendt kerneopgave!

Vi lykkes i relationen ..hvad forventer vi af personen?

Hvad leder vi efter?

Faglig funktion ..eller professionel person? Hvad vil det sige at være professionel?

Kender I dem?

Professionelle?

KERNEOPGAVEN skaber fælles fremtidigt perspektiv

Det rette perspektiv: Hvorfor Hvad Hvordan

Det reelle perspektiv: Hvordan Hvad Hvorfor

Ledelse, når vi leder ..efter ståsted Hvad leder vi efter? Ledelse, når vi leder ..efter ståsted

Fra instruktion til motivation..

Har vi det godt? Gør vi det godt? .

Tilfredse medarbejdere er ikke målet.. Hvorfor skal vi trives? Tilfredse medarbejdere er ikke målet..

Ta’ aldrig kerneopgaven for givet!

54 54

www.dogmekompagniet.dk Anders Seneca E: asd@dogmekompagniet.dk T: 5323 3085