Design på Sdr. Vang Skole

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Procesvejledning.
Fælles Mål 2009 – konklusioner
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Frøslev-Padborg skole
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Arbejdspladsudvikling
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Holluf Pile Skole, 9. c Uge 3 Mandag og fredag: 8.00 – 9.30
Børnehaveklassen Velkommen til Hunderupskolen.
Velkommen til workshoppen ”Fornyelse af aftenskolen”
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Talentinternat modul 3..
Valgfag 2013/2014.
en elevrådskonference Afholdes af Netværk A - Sjællandsgruppen
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Aktiviteterværkerbaggrundfakta vígdis petersen, dronningensgade 47, 3, - 25, 1420 kbh. k. tlf mail Formidling af udsmykning vejledning og.
Verden venter - fokus på 7 job Friskolen i Skive klasse Projektuge 2006 Grete Bundgaard og Allan Mikkelsen.
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Praksisforløb i grundskolen klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/
Projekt It for alle Hanne Bjørn Susanne Kierkegaard -
Mølholm Skole Baggrund & optakt til skolebestyrelsens arbejde med skolen i bevægelse.  Processen vedr. fremtidens skole blev præsenteret, og igangsat.
Dannelse og kompetencer
Samarbejdsøvelse En lille øvelse, hvor man samtidig får lejlighed til at vise sin kreativitet.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
Overdragelse af Naturfagsprøven November Punkter Prøvebekendtgørelsen for Trekronerskolen Vores prøveoplæg Afvikling Erfaringer.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Æstetisk Kommunikation Keramiker og IT-studerende Vigdis Petersen
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Videnskabsteori & metode
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Trepartsmidler FTF-området. Udgangspunktet De overordnede kriterier for fordeling af midlerne Kunne vi ”booste” regionen, så vi fokuserede på et bestemt.
Klub og skole samarbejde. Skole og sundhed. Tænk anderledes…..
Design på Christiansfeld Skole 2009/2010. Design er et skemalagt fag på Christiansfeld Skole. Hvilket betyder at design er et fag på lige fod med andre.
Hvorfor ændre vores nuværende koncept? UVM: Tilbuddet om lektiehjælp og faglig fordybelse skal styrke elevernes faglige niveau ved blandt andet at tilbyde.
Om indsatsteori.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
HÅNDVÆRK & DESIGN - et nyt fag. DESIGN I DIALOG MED STEDET På denne workshop skal vi arbejde med, hvordan man i dialog med et udvalgt sted og andre dogmer,
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2013 Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Design Hvad er design?.
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Børnehaven Engelshøj Årsplan 2016
Årsplan skolesundhedsplejen 2015,
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Enzymers virkemåde og aktivitet under forskellige forhold
Præsentationens transcript:

Design på Sdr. Vang Skole

Designplan for Sdr. Vang skole Designplan for Sdr. Vang skole. Det er skolens mål, at vore elever, når de forlader skolen efter 9. klassetrin, alle vil være små ”designere”, forstået på den måde : eleverne vil være i stand til at lave en god planlægning, bevidste beslutninger, processer og produkter, der har en æstetisk udformning uanset om det drejer sig om konkrete produkter eller produkter af mere serviceorienteret karakter. Vi vil forsøge at tænke designprocessen ind i alle fag.

Ramme for designpædagogik på Sdr.Vang skole

Designplan for Sdr. Vang 2009 : Vi har fået en designkordinator 2009: Design bliver tilbudt som valgfag på 7-10 årg. 2010: Skolens 100 års jubilæum bliver det første store fælles design projekt for både lærerne og elever. 2011: Designpædagogikken skal konkretiseres og integreres i alle fag i skolen.

Valgfag design Design August: Udflugt til værksted for design og kunsthåndværk Primus Motor på Runddelen. Holdet så hvor lokale designere arbejder. De så flere af designets faser, primært indenfor keramik og maleri. Udflugt til biblioteket for at se stole udstilling. Stole designet af kunstnere til fordel for hospitalsklovnene. Holdet vurderede stolene og gav deres begrundelser for hvilke stole de foretrak. Udflugt til Trapholt museum. Holdet fik en fin introduktion til design og var selv aktive i workshop om stole og design. September: Holdet re-designer genbrugs lamper. Vi snakker materiale og muligheder. Eleverne tegner først iagttagelses tegninger af de gamle lamper, og laver derefter skitseforslag til tre nye lamper lavet med udgangspunkt i den gamle lampe. Eleverne eksperimenterer med materialer og giver et bud på en færdig ”NY” lampe. Processen fastholdes med fotos. Der tages også fotos af ”før og nu” lampen. Oktober: Design din egen tallerken. Materiale keramik. Her vægtes designet - ikke det færdige produkt. November og december: Selvvalgt projekt. Projektet beskrives med skitser og ord og et færdig produkt laves. Processen beskrives med fotos. Julehygge. Smykker efter eget design. Lærer Theresa Lundberg

100 års jubilæum I foråret 2010 blev der hos lærerene lavet en brainstorming for at få ideer til det kommende jubilæum. Det resulterede i en mængde ideer, som der kan arbejdes videre med. En del af disse er allerede under søsætning. For eksempel............................. Sdr. Vang 100 år på Facebook. 4. kl. laver bog: Interview med bedsteforældre om deres skolegang 5.kl. laver zoologisk have og miniby i sløjd og billedkunst.