Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Praksisforløb i grundskolen 1. -5. klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Praksisforløb i grundskolen 1. -5. klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/"— Præsentationens transcript:

1 Praksisforløb i grundskolen 1. -5. klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/ Alice Carlslund, landsformand, Danmarks Billedkunstlærere

2 Billedkunstfagets tre hovedsøjler

3 Billedmodellen

4 1.Klasse tegne og male med vægt på fortælling Emne: Mig selv og det, jeg kan lide at lave

5 1.Klasse tegne og male med vægt på fortælling Emne: Mig selv og det, jeg kan lide at lave

6 anvende enkle farveblandinger

7

8 anvende enkle teknikker, materialer og værktøjer i plant billedarbejde inden for tegning, grafik, maleri og collage

9 anvende enkle farveblandinger

10

11 Billedkundskab Billedsamtalen beskrive billeders indhold og historie i billedsamtaler undersøge og vurdere egne og andres billeder

12

13 Emne: Mig og mit sovedyr

14

15

16 Emne: Mig og min by

17 deltage aktivt i billedarbejde både i grupper og selvstændigt

18

19 kende til enkelte arkitektur- og designudtryk.

20 Samarbejde

21 Mig og mit værelse

22

23

24 Iagttagelse 2. kl. – emne: portrætter fremstille skitser og billeder på baggrund af iagttagelser og andre sanseoplevelser samt følelser og forestillinger

25 genkende motivkredse, herunder portrætter og familiebilleder

26 udforske og anvende forskellige rumlige materialer igennem konstruktioner

27 Visuel kommunikation: præsentere egne og andres billeder

28 anvende digitale fotos, som dokumentation og udtryksmiddel

29 Visuel kommunikation arbejde med enkle kombinationer af tekster og billeder

30 Morder i skoven Lavet af August og Mathias 3.a

31

32 Kaj og Lou er brødre. Hele familien skal ind i skoven. De spiser deres madpakker mellem træerne.

33

34 Så hører de en rumlen, og så bliver de bange. En morder kommer...

35

36 De blev bange og de klatrede op i træerne.

37 Lou er meget bange. Han kravler væk. Han kravler ned i jorden

38 Vi mødte indianere

39 Menneskene er døde efter at morderen har været der.

40

41 Og så kom de hjem igen

42 Lavet af August og Mathias 2.a – 3.a Tofthøjskolen 2009

43 Junglebilleder – 2. kl.

44

45

46

47 Det er farligt i junglen Photostory

48 Stolen 3.kl. udforske og anvende forskellige rumlige materialer igennem konstruktioner

49

50

51

52

53 Udstilling

54 Blindtegning 4. kl.

55 Iagttagelse 4. kl.

56 Obelisk 6. -9. kl - et fællesarbejde Symbolarbejde visualisering af det, der betyder noget for mig

57

58 Kredsløb – i udvikling Tematisk billedarbejde i 5. kl.

59

60

61

62

63

64

65

66

67 I slutningen af 5. kl. har eleverne blik for billeder. Ingen billedkunstundervisning i 6. kl. 7. kl. 8. kl. 9. kl.

68


Download ppt "Praksisforløb i grundskolen 1. -5. klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google