Fremtidens Videoforbruger

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undersøgelsesdesign – et eksempel
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Læringsstile og lektier
Musik: Nightengale Serenade
Hvad gør livet værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt?
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
God trivsel = God læring
Højdevangens Skole Her er godt at lære
Introduktion til værdistrømsanalyser
MIN skabelon MIN generalisering! MIN specielle virkelighed!
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Velkommen til Kurens peptalk
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Sprog/billeder på Internettet
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Kommunikation / it.
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Musik: Nightengale Serenade
De evige tre Tove Ditlevsen
En fejl af stor betydning...
En menighed, der søger enhed
Floor Heating arketype processen
En helt normal samtale ved morgenbordet:
Hvad gør livet så værdifuldt?
Sociologi – Individ og samfund
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
De evige tre Tove Ditlevsen
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Støvring den 11. september 2007
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Mestring af ADHD som voksen.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
Unge og Kirke Hvordan virker vi sammen. Smittende tro… ”2010 har været et helt fantastisk år for mig. Jeg vil huske det igennem hele mit liv for at være.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen.
Marielund Psykologisk Praksis og Kursussted Min egen recoveryproces Vendepunkter Udløsende.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
En fejl af stor betydning...
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
Tommy Engedal Kronborg
Årsmøde 27. april Dagkirurgi og hjemmepleje v/ sundhedschef Annemarie S. Zacho-Broe Aarhus Kommune.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Mit liv - nu med DAT MIT LIV - nu med DAT.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Danmarks Badminton Forbund Udviklingskonsulent Kirsten Leth. Badminton Midt - og Nordjylland. Med mor og far ved baglinjen. Herning Badminton klub. 21.September.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Boligpolitik Temadrøftelse Økonomiudvalget 13. november 2018.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Mening og lykke Overfladisk lykke.
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Fremtidens Videoforbruger Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Videogramforeningen

DEN FOKUSEREDE PERIODE.. Mådehold og fokusering nye kerneværdier Fra ”Nice to have” til ”Need to have” – skarp linje! Forsigtighed og lettere melankoli – fremtiden er grå Ødselhed og grådighed er yt… Nøjsomhed ny nationalsport Ikke koma, der går over: Dybere forandring i adfærd Smartphones, tablets, Smart-TV kommer gennem nåleøjet Videogramforeningen

VERDENS BEDSTE MIG Går efter livskvalitet og substans Det gode liv har ingen facitliste At spilde tiden er den største synd Livet er en rejse efter mening Jeg er helt unik! Jager mening, værdi og stærke fællesskaber Medier skal hjælpe mig på 1000 måder.. Tre hovedstrømme… Videogramforeningen

1. GIV MIG RÅD Tilbyd mig overblik over muligheder Hjælp mig på vej med nyttig viden Giv mig indflydelse på processer og valg Hjælp mig med at forbedre mine muligheder Videogramforeningen

2. GIV MIG TID Jeg ELSKER at spare tid, jeg ikke får noget ud af Jeg HADER at spilde min tid Jeg skærer gerne hjørner af: Hurtigere, nemmere og tættere på Men jeg vil også have mulighed for at bruge oceaner af tid: Fordybelse, detaljer, historik, perspektiv mm Videogramforeningen

3.GIV MIG STYRKE! Jeg vil spare penge, jeg ikke får noget for Jeg vil have substans: Oplevelser, relationer, færdigheder og produkter med autencitet, historie og nerve Jeg bruger gerne penge, der virkelig giver værdi Jeg søger ægte relationer med gensidigt udbytte Jeg vil bruge min tid meningsfyldt og værdifuldt Alle disse tre hovedudviklinger understøttes af nye medier Videogramforeningen

MEDIEFORBRUGET: MERE, ALLEVEGNE OG SAMTIDIG STADIG MEGET TV – STADIG MEGET FLOW MERE OG MERE MOBIL OG TABLETS INTEGRERET FORBRUG: TV, MOBIL, COMPUTER SAMTIDIG, ISÆR BLANDT UNGE UNDERHOLDNING GÅR PÅ TVÆRS: SPIL, SHOWS, GAMBLING, SPORT, FILM, SERIER MM SOCIALE MEDIER SOM INDGANGSPORTAL/GATEKEEPER ONLINESTREAMING-FORBRUG: KETCHUP-EFFEKT? Videogramforeningen

MEGET, MEGET FORSKELLIG BRUG AF MEDIER DYBT OG UMÆTTELIGT PÅ DE OMRÅDER, DER INTERESSER MIG REDSKAB NETVÆRK SJOV IDENTITET RELATION Videogramforeningen

HVAD KAN VI LÆRE AF TV? Videogramforeningen

FRAGMENTERING: MIT LIV ER UNIKT… Videogramforeningen

FÆLLESSKAB: JEG ER IKKE ALENE.. Videogramforeningen

HVAD VIL DE MON HAVE? Videogramforeningen