Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Customer Intelligence In Action
Social Kapital – rig på relationer
LinkedIn Intro.
Præferencer på markedet.
Lad os anbringe et postkort lige i midten. Klik her.
Vi spoler lige filmen tilbage
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Kapitel 2.
Lavet af: Isabel Odder & Katrine Heidelbach 2.5 K
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Computerens anatomi.
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Opstartsmøde fase 2: Implementering og etablering af miljøerne
Markedsvurdering.
E-commerce hos Bon’A Parte
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Gennem værdier og selvledelse til Danmarks bedste arbejdsplads
Kommunikation / it.
IS-Strategi.
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Potentialevurdering.
Søg på kundes navn. Klik evt. på inaktive eller filialer Vælg når søgeresultaterne fremkommer, et af resultaterne ved at sætte et kryds i boksen, og tryk.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Fit for Fight skabeloner til videre arbejde september 2009.
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Overfoer eSellerOrdre til Nav Salgsordre eSeller Salgsordrer skal overføres til Nav salgsordrer for at kunne.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Innovationstyper & Innovationsrader
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
Erhvervssammenslutningen. Velkommen Udviklingshus med fokus på digital forretningsudvikling Etableret i medarbejdere Altid selvfinansierende AAA.
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 10 Kommerciel personalisering, Anders Kragelund,
... til dig med rygsmerter - MODIC FORANDRINGER (tryk pil t.h. )
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Sende data til Shop Nav integrationsmodulet til eSellerCloud indeholder 3 forskellige måder at sende data til.
Opstandelse, bortrykkelse og dom. Teksten 1 Thess 4,13-18 (1084) så sandt som vi tror, at Jesus døde og opstod Gud vil føre de hensovede sammen med ham.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Kvinders Valgret.
Udgivet af Uddannelsesafdelingen Telegrafregimentet Begynd lektionen Vejleding Undervisningen er opbygget med et antal ”faner”. Du kan vælge at navigere.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
Sælg mere på Nettet MarketingCamp Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
‘Alt, hvad I har gjort mod en af disse mine mindste brødre, det har I gjort mod mig’ (Matt 25,40). Livets Ord April 2016.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
Microsoft Access databaser.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
servicemedarbejdere har ikke det fulde overblik over
Konkurrenceforhold afsætning.
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
”BrunT Papir” - workshop
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Customer relationship management CRM
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
Customer relationship management CRM
Modul 6: ”Vi kikker på internettet”
Forslag til strategi Per Salling
Daka Denmark A/S Hvorledes genanvendelsen af fosfor skubbes i gang
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Business Model Generation
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan ikke blot acceptere at kunderne ikke er ”loyale - det koster nemlig 4-5 gange mere at skaffe en ny kunde, fremfor at beholde en gammel zVi mangler ikke nyt blod i kundekredsen, vi får ”rigeligt” - men skal desværre også dække tabet af gamle kunder zUdgifterne til kundevedligeholdelse falder over tid, og lønsomheden stiger ved øget anciennitet og krydssalg zDet er altid nemmere at sælge til eksisterende kunder

Målsætninger for dialog zForhindre afgang zFinde og skabe viden om de kunder, der er på vej i afgang - og iværksætte handlinger, der prøver at forhindre dette zØget tilfredshed, loyalitet og anciennitet ved at synliggøre vores servicepakke, således at alle kunder uden akut behov også føler værdien af at være kunde zSikre opsalg/mersalg (dialog som fødekanal for sælgerne) ved at samle oplysninger, der i kombination med eksisterende viden skaber muligheder for simpelt behovsrelateret salg i forhold til livscyklus

Fra dialog til CRM zDialog arbejder med meget overordnede og enkle oplysninger, og dialogen er med til at indsamle nogen relevant viden. zI dag kan systemerne forfines via teknologien, og de data vi har indsamlet kan systematiseres - og ny viden opstå om kunderne, deres relationer og deres behov zAt grave i dise data er Datamining - vi prøver fx at finde ua af, om folk i ulige postnumre med rødt hår har ekstraordinært potentiale zDen viden vi hermed opnår, kaldes Business Intelligence (BI) zAt udnytte Datamining til BI, på basis af dialog, internet og øvrig indsamlet viden fra kundekontakt m.m. til at skabe relationer mellem kunden og os, fordi vi kan forudse hans behov og krav - kaldes Customer Related Management (CRM)

Hvad er next step for at opfylde dialog målsætning? zMålsætning: Minus afgang - øget anciennitet - udvalgte emner til opsalg/mersalg for sælgerne zVi er nødt til at møde kunden på hans hjemmebane - vi skal forstå og imødekomme kundens reelle behov fremfor at sende ham spørgsmål uden nytteværdi - og dernæst forsøge at sælge ens produkter til alle zKunden skal svare på tre enkle spørgsmål: 2 forskellige om tilfredshed - og 1 om genkøbstilbøjelighed zVi skal have denne viden - svaret sikrer nemlig at næste budskab er relevant for kunden - og i sidste ende giver os værdi

Klik på browserens ”Tilbage”-knap - - for at vende tilbage til artiklen