Værdigrundlaget i Greve

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
At forholde sig professionelt Anne Skov
Ørestad Skoles værdier
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Prioritering.
Anerkendende refleksion
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Arbejdspladsudvikling
Ledelse og menneskesyn
Vi gennemførte en række interview ifm
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Nyt ansvar.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Tillid Temadag for AMIR
NOEA/Aalborg Universitet
HR afdelingens bidrag til arbejdsmiljøarbejdet og visa versa ….. og hvilken betydning har det at topledelsen er engageret Annette Gaard.
Fællesskab for kommunen som en attraktiv arbejdsplads Direktør Helle Bro Social og Arbejdsmarked Holstebro Kommune Januar 2012.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Seksualpolitik.
Omgangstone og kollegialitet
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Medalje til Høje-Taastrup
Det Sociale Kapitel
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Arbejdsmiljøet skabes hver dag i relationen og dialogen – det skal arbejdsmiljøarbejdet i Faxe Kommune afspejle Sikkerhedsleder/arbejdsmiljøkonsulent.
Ledelse i forskellige retninger
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Workshop: At arbejde med myter og holdninger blandt personale v/ projektmedarbejder Tine Gomard.
Ledelsesudfordringer i kommunerne – nu og i den nære fremtid Oplæg for FTF`s Tænketank om ledelse, d. 6. juni v/ Per B. Christensen, formand for.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Vision mission værdier handleplaner
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Kompetenceprofil Arbejdsinstruktører. Hvornår er man en god instruktør? Hvilke personlige egenskaber skal den gode instruktør besidde?
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Indre By / Østerbro LokalMED
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Den værdifulde arbejdsplads
Vidensbaseret praksis i botilbud
Centralforeningen for Stampersonel
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Personalemøde – opfølgning på MTU
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Værdigrundlaget i Greve   - Alle de fine ord fylder meget - Lad udnytte de fine ord og forsøge at sætte handling bag. - Vi taler om det 7 værdier, kan vi bruge dem Hvad er vore værdier for vores arbejde, hvad vil vi kendes på   Værdi 1: Vi er til for borgerne Lederen:  har ansvar for at medarbejderne yder god og ligeværdig borger- og kundebetjening, der bygger på respekt, tillid og åbenhed vægter såvel faglige som personlige egenskaber højt ved ansættelse af nye medarbejdere arbejder med udgangspunkt i, at tilfredse medarbejdere giver tilfredse borgere

Værdigrundlaget i Greve Værdi 1: Vi er til for borgerne Lederen:  har ansvar for at medarbejderne yder god og ligeværdig borger- og kundebetjening, der bygger på respekt, tillid og åbenhed vægter såvel faglige som personlige egenskaber højt ved ansættelse af nye medarbejdere arbejder med udgangspunkt i, at tilfredse medarbejdere giver tilfredse borgere

Værdigrundlaget i Greve Værdi  2: Vi er én virksomhed Lederen : kender, efterlever og formidler det fælles værdigrundlag orienterer sig bredt om virksomheden og samarbejder på tværs formidler loyalt beslutninger og information fra det politiske niveau til egne medarbejdere

Værdigrundlaget i Greve Værdi 3: Vi er en ambitiøs virksomhed Lederen: er visionær og skaber rum for kreative og nye ideer styrer udviklingsprocesser gennem dialog, metodeudvikling og erfaringsopsamling skaber en atmosfære, hvor vi tør tage initiativer

Værdigrundlaget i Greve Værdi 4: Vi er ressourcebevidste Lederen: har relevant kendskab til kommunens samlede økonomi prioriterer arbejdspladsens ressourceanvendelse under hensyn til helheden har overblik over alle ressourceanvendelser - penge, miljø, personale - indenfor eget ansvarsområde tør tænke utraditionelt og langsigtet for at sikre en bedre ressourceanvendelse

Værdigrundlaget i Greve Værdi 5: Vi tager ansvar Lederen: er sig sin rolle som kulturbærer bevidst og gør det synligt for medarbejderne, hvor hun/han står - synlig ledelse udøver aktiv personaleledelse og udvikling af medarbejdere - blandt andet gennem coaching og sparring (opfølgning , støtte og vejledning) delegerer kompetence og forventer at medarbejderne selv tager ansvar sætter dagsordenen, er opsøgende og sikrer konsekvent opfølgning medvirker til at forebygge og løse konflikter udviser beslutningskraft under hensyn til helheden og for at sikre udvikling af egen arbejdsplads uddanner sig i lederskab og er ansvarlig for at være med til at udvikle ledere og ledertalenter efterlever loyalt overordnede beslutninger

Værdigrundlaget i Greve Værdi 6: Vi er åbne og fordomsfri Lederen: er tolerant og fremmer et positivt menneskesyn ser kulturelle, faglige og menneskelige forskelligheder som en styrke skaber en positiv dialog på arbejdspladsen er konstruktiv og ærlig i sin anerkendelse og kritik af medarbejderne udviser fleksibilitet og socialt ansvar overfor medarbejderne

Værdigrundlaget i Greve Værdi 7:  Vi deler viden og erfaringer Lederen: sikrer dialog og vidensdeling mellem medarbejdere og mellem ledelse/medarbejdere fastholder, formidler og udvikler relevant viden i hele virksomheden skaber ledelsesmæssig erfaringsudveksling på tværs i virksomheden

Værdigrundlaget i Greve MED aftalen Kapitel 3.§ 4 Værdier Alle ansatte i Greve Kommune arbejder ud fra et fælles værdigrundlag. Værdigrundlaget kan omsættes på mange forskellige måder, og det forventes, at alle arbejdspladser og institutioner forholder sig til, hvad værdierne konkret betyder på deres arbejdsplads. Der er tillid til, at de medarbejdere, der arbejder tættest på borgeren, også kan finde de bedste løsninger. Derfor bliver ansvar og kompetence uddelegeret mest muligt, så man som medarbejder får indflydelse på, hvordan arbejdsopgaverne løses.

Værdigrundlaget i Greve MED aftalen Kapitel 2. §3 Formål Formålet med denne aftale er: - at styrke og udvikle et godt og tillidsfuldt samarbejde og en åben dialog mellem ledelse og medarbejdere for at sikre et højt informationsniveau og skabe grundlag for at træffe kvalificerede beslutninger

Værdigrundlaget i Greve MED aftalen Kapitel 2. §3 Formål Formålet med denne aftale er: organisering af samarbejdet der sikrer, at alle medarbejdere har ret til og · at skabe en enkel og gennemsigtig mulighed for reel medindflydelse og medbestemmelse på såvel de overordnede mål og rammer som på den daglige arbejdssituation.

Værdigrundlaget i Greve MED aftalen Kapitel 2. §3 Formål Formålet med denne aftale er: at skabe en organisation, hvor samarbejds , sikkerheds- og sundhedsforhold drøftes og koordineres i en sammenhængende struktur for at sikre en styrkelse af sikkerheds- og sundhedsarbejdet, således at der skabes et stadig bedre arbejdsmiljø og fokus på forebyggende og sundhedsfremmende tiltag.

Værdigrundlaget i Greve MED aftalen Kapitel 2. §3 Formål Formålet med denne aftale er: at sikre, at Greve Kommunes personalepolitik er værdibaseret og skaber rammerne for en øget trivsel for ledere og medarbejdere

Værdigrundlaget i Greve MED aftalen Kapitel 2. §3 Formål Formålet med denne aftale er: at skabe optimale vilkår for tillidsvalgte, herunder sikre muligheder for på kvalificeret grundlag at udøve medindflydelse og medbestemmelse og dermed sikre konkrete og målbare forbedringer af tillidsvalgtes vilkår

Værdigrundlaget i Greve MED aftalen Kapitel 2. § 3 Formål Formålet med denne aftale er: at sikre, at Greve Kommune er en attraktiv arbejdsplads med gode og trygge arbejdsvilkår med mulighed for personlig og faglig udvikling for den enkelte ansatte, således at Greve Kommune kan tiltrække og fastholde kvalificerede og engagerede medarbejdere og ledere

Personalepolitikken Greve Kommune ønsker at være en attraktiv arbejdsplads, hvor det er spændene og udfordrende at gå på arbejde. Medarbejderne er den vigtigste drivkraft i den service Greve kommune leverer. Derfor forventes der engagement og ansvarlighed af kommunens medarbejdere, som alle er ambassadører for Greve Kommune.

Personalepolitikken Der er tillid til, at medarbejdere der arbejder tættest på borgeren, også kan finde de bedste løsninger. Derfor skal ansvar og kompetence delegeres mest muligt, så man som medarbejder får indflydelse på hvordan arbejdsopgaverne løses.

Personalepolitikken Den enkelte borger og virksomhed skal være i centrum i Greve. Aktiv dialog og fleksibilitet er derfor et krav for at finde løsninger, som er tilpasset den enkelte borger (elev). Det kræver også viljen til aktivt at samarbejde og videndele på tværs, så borgeren (eleven/ forældrene) oplever kommunen som en helhed.

Arbejdstidsaftale Greve Vi kender nu Greve Kommunes værdigrundlag for udtrykt såvel ledelsesgrundlaget som i MED- aftalen og overskrifterne fra personale politikken Hvad skal værdigrundlaget være for en ny for en ny arbejdstidsaftale – hvad er vore fællesværdier. Hvad ønsker vi skal kendetegne vores arbejde Værdierne skal beskrives i ord.

Arbejdstidsaftale Greve Opgave 1 Summeopgave I skal sammen 2 og 2 drøfte hvad der kendetegner den stolte lærer i fremskridtets skole. Herefter skal I hver især nedskrive hvad I er blevet enige om. I har 15 min til opgaven

Arbejdstidsaftale Greve Opgave 2 Gruppearbejde På baggrund af notaterne fra summe opgaven drøfter gruppen hvilke værdier, der skal kendetegne en ny Greve arbejdstidsaftale. De ord der skal kendetegne en ny aftale sættes op på den udleverede flipover. Der er 60 min til opgaven – gruppen skal kl. 17 fremlægge – og uddybe besvarelsen.

Arbejdstidsaftale Greve Opgave 3 plenum Grupperne fremlægger Opsamling i plenum – vi skal finde de værdier for en ny aftale som GLF skal præsenterer Greve kommune for. Max 60 min.

Arbejdstidsaftale Greve Gennemgang af værktøj til registrering af arbejdstid

Arbejdstidsaftale Greve Cases med spørgsmål fra den nye aftale 45 min Præsentation af værdierne for en ny arbejdstidsaftale udarbejde på baggrund af tirsdagens arbejde.