Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Program •Baggrund, formål, principper, eks. på internationale/ udviklingsaktiviteter, etværksgruppe mv. v/ Hans Sørensen •International kompetenceudvikling.
Advertisements

Debatmøde om lokale interesser i Ll. Næstved - Præsentation af Kommuneplanstrategi.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Vækstforum Hovedstaden
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Research & Innovation. Teknologier Attraktioner i Odense  Odense Zoo  Jernbane Museet  Fyrtøjet  Den Fynske Landsby  Jernalder Landsbyen  Tidens.
Hvad kan København som hovedstad?
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
LEAN af ekspertviden - LEAN på et sygehus
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Det helt grundlæggende: Udvikling Kammeratskab Aktivitet Engagement.
Kultur Syddjurs Som en iværksætterforening for kulturudvikling i Syddjurs Kommune v/ Hans Bodilsen.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
”Eventyret begynder her” v/Henrik Lehmann,
Øget samarbejde mellem kultur og turisme v. Lars Erik Jønsson, VisitDenmark Kulturseminar, Bymose Hegn 31. August 2011.
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Center for Sundhedsteknologi Baggrund:  Sikre regionerne uden for storbyerne gode rammebetingelser for vidensbaseret vækst og udvikling Formål:  At etablere.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Klimatilpasning som vækstdriver - regionen har en vigtig rolle Dorthe Selmer, vicekontorchef i Regional Udvikling ,
Kvikkursus i start af Biblioteksklubber Signe Amalie Svenningsen
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
Vision Danmark aktiverer sin gæstfrihed under klimakonferencen.
Vordingborg Idrætsråd
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning Birk Centerpark 40 DK Herning
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Ny regering, nye tider – dag 1
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
Dansk Byggeri løser opgaver: ved anvendelse af egne ressourcer samarbejde eksterne –foreningen bips –andre institutioner.
SPEJDERNES LEJR 2012 Ildsjæle - rundt om lejren. Spejdernes Lejr 2012 HVEM OG HVOR MANGE Hvem: De spejderkorps i Danmark Forventet deltagere på lejren.
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
Hospitalsenheden Vest Ledelse i Akutafdelingen Per Østergaard Jensen Cheflæge Hospitalsenheden Vest.
Formål med FUR APP - Nem måde at søge info om Fur for turister - Tiltrække flere turister - Virksomheder på Fur kan markedsføre sig selv via FUR APP.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Tænke Tank Gruppe Erhverv Præsentation af ideer. Flere iværksættere på Langeland Tiltrækning ude fra Iværksætterhjælp Iværksætter rugekasse Udvikling.
Thurø Sejlklub J 70 projekt ”Vi har én båd og er godt på vej med nummer to” VELKOMMEN TIL J70 – AFTEN 18. Januar 2016.
Udviklingen i bygge- og anlægsbranchen og strategi for indsatsen på området V. Palle Christiansen Beskæftigelsesregion Midtjylland.
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
Glamsbjerg Fritidscenters fremtidshus
Internationale virksomheder til trekantsområdet
AAU-ID Hvad sker der med projektet?
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
dekansekretariater i den nye organisering
Danskernes digitale bibliotek
Vækstforum Hovedstaden
Vision for Vordingborg Kommune 2030
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Danskernes digitale bibliotek
KKR NORDJYLLAND Indsats for at få højtuddannet arbejdskraft ud i hele Nordjylland KKR-møde d. 21 juni 2019.
Præsentationens transcript:

Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse” Torben Lunneman Fredriksen, Kim Rasmussen, Hans Søby Lasse Olsen , Ole Ingemann

Arbejdsgruppens fundament og opgave: Det økonomiske fundament: Projektudviklingsfasen forestås af Naturturisme I/S og finansieret af EU og Region Syddanmark samt partnere i Udvikling Fyn med 300.000 kr. Opgave - Bearbejdet 3 spor Flere og let tilgængelige salgbare aktiviteter på land Salg af tillægsydelser i havnen Udvikle og formalisere samarbejdet mellem private virksomheder og havnene. Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”

”Et øhav i verdensklasse” Vision At det sydfynske Øhav skal ses af alle, såvel nationalt som internationalt, som et sammenhængende ressort, så ingen sejler er i tvivl om at de er ankommet til ”Det Sydfynske Øhav. At det Sydfynske Øhav skal opleves som Verdens bedste sejlerfarvand, hvor gæster, besøgende og turister får en unik oplevelse af natur og service, så de forlænger allerede planlagte ophold og vender tilbage år efter år. At vi er kendte – ”Markedsført”. Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”

”Et øhav i verdensklasse” Mission At skabe vækst i øhavet, herunder at tiltrække flere sejler, turister og dermed bl.a. understøtte store og små private virksomheders muligheder for at produktudvikle og sælge deres virksomheder bedre. At skabe merværdi for erhverv som for gæster gennem understøtning og udvikling af kommercielle og salgsbare aktivitetsmuligheder i området. At alle brugere og interessenter af vores havne har stort ejerskab i havnen. At alle finder det sjovt og spændende at være her i dårlig vejr. A fastholde og tiltrække flere sejlende turister og gæstesejler, herunder at udvikle koncept for tiltrækning af nye markeder for mersalg i området. Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”

”Et øhav i verdensklasse” Strategi Etablere samarbejde / netværk med sejl og vandsportsklubber i øhavet. Etablere samarbejde / netværk med relevante virksomheder, handelsstands - samt beværteforeninger i de store havne. Etablere samarbejde og netværk med Sydfynske attraktioner. Vedligeholde og udbygge gode faciliteter. Udvikle en fælles IT-platform i form af en Øhavsportal Skabe umiddelbar genkendelighed gennem generering af en række virkemidler Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”

”Et øhav i verdensklasse” Målsætning ”20-20-20” Øge antallet af overnattende gæstesejler i øhavet med 20 % inden 2020. (Døgnforbrug / målemetode skal fastlægges). Får projektet tilført de nødvendige ressourcer og bliver de opstillede virkemidler søsat tror arbejdsgruppen på, at det er realistisk at nå den opstillede ”20-20-20” målsætning Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”

”Et øhav i verdensklasse” Virkemidler   Udvikling af Ø-havs Logo (havnens profiltøj, sejl- og vandsportsklubbernes foreningstøj, øhavsstander, diverse merchandise (kan også sælges til gæstesejler og turister) etc.) Udvikling af et genkendelighedskoncept a’la ”Spil Solen ned”. Øhavspas / Søfartsbog (Evt. til selvprint), Pam flyers Kort med attraktioner, opleveler, sejlruter/beskrivelser og kulturoplevelser i øhavet, Flaget et altid hejst (Hjælp fra havnens brugere) Øhavskort – (eksklusivkort) Rabatordninger APPS ”Smartphone” – ”PC”, Interaktiv fælles Øhavsportal adgang for maritime klubber og foreninger samt det maritime erhverv samt sejlerrelaterede virksomheder Etablere og koordinere fælles aktivitetskalender Det Sydfynsk øhav ”Et øhav i verdensklasse”

”Et øhav i verdensklasse” Anbefalinger  Arbejdsgruppen peger på, at det ikke nødvendigvis er antallet af virkemidler, som er afgørende for succes, men i højere prioriteringen og graden af den brede fælles indsats/ejerskab blandt alle interessenterne bag projektet og sidst men ikke mindst - kvaliteten i de valgte virkemidler. Udrulning af selve projektet med en jobprofil spændende over: Drift og udvikling af hjemmeside - Portal / aktivitetskalender mv. Drift af evt. intranet / blog / FB Udvikling af mersalgskoncepter Markedsføring / formidling Sekretær for styregruppen / sekretariatet. Samarbejde med netværkshavnene. Samarbejde med de eksterne netværk. Fundraising. Bearbejdning af Behovsanalyser (Dansk Sejlunion har netop lavet en) Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”

Brugerne i centrum Liv på havnene Fokusgruppe/samarbejde mellem sejl og vandsportsforeninger i forhold til øhavet Fælles arrangementer. Fremtidig søsportskulturhus – for alle…. Muligheder i den Maritime Byhavn – brugernes havn Ejerskab – 2000 øhavs ambassadører (sejlerne Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”