Coops kæder Varehuse Discount Supermarkeder Minimarkeder E-handel

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Information om Nøglehullet 2011
Advertisements

Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Nyt projekt ”Nordisk sundere mad på farten”
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Overskrift.
”Spis mindre kød. Produktion af kød er en af de landbrugsvarer, der udleder mest CO2. Oksekød mest, dernæst svinekød og så fjerkræ”. Kilde:
Modul 1 - Processer.
Forvandl dit liv på 90 dage
8.2 · Sortering af fisk efter kvalitet
De to officielle miljømærker
Produktion og Logistik
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Det vil ITB - præsentation af Grøn it-plan v/ Henrik Egede, IT-Branchen og Keld Jersild Olsen, Hewlett-Packard ApS Mandag den 28. april 2008.
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
Carbon20 projektet i Green Cities Kommunerne. CARBON 20 | 28. FEBRUAR | 2011 | INDLÆG | DEN GRØNNE DAG Carbon20 projektet har til formål: - at udbygge.
Transport på landet Konference 5.november Transport på landet • Kompliceret • Ingen nemme løsninger • Mangler nytænkning Tendens: Find selv på løsninger.
FØDEVAREANPRISNINGER
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Information om Nøglehullet 2011
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Virksomheder - definition
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
Program Indkøb i Frederiksberg Kommune Nuværende miljømål og indkøbspolitik Fremtidens grønne indkøbspolitik.
JORDFORBINDELSE.
Årshjulet – aktiviteter der gavner forretning, forening og samfund
Møde… for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Formål og indhold Det overordnede formål med forslaget er at medvirke til en bæredygtig produktion og forbrug ved at opsætte kriterier for god miljømæssig.
Status og fremtid for De Økologiske Skolegårde Seminar 26. november 2010.
Hvordan håndterer en mindre virksomhed CSR?
Markedsandele for økologiske varer i Salg af økologiske varer fordelt på butikstype i 2002 Anm.: Lavprisvarehuse = OBS, Bilka, A-Z Discount.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Zero Carbon Network P. ELLEGAARD A/S. Hvad er Zero Carbon Network? Zero Carbon Network er et initiativ for virksomheder i Region Sjælland, der arbejder.
Patent- og Varemærkestyrelsen Forårskonference Torsdag 26. april 2007.
1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Kvickly Total 2011 Antal svar55153 Kvickly Kundemeter 2011 Rapportspecifikationer.
Ole Knudsen Coop Norden AB Food Varesikring 10. januar 2006 Plantekongres.
Derfor tegner vi kontrakter Direktør Mogens Frederiksen Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Dagli´-LokalBrugsen Årsmøde/generalforsamling for forretningen 1.Butikkens resultater 2.Begivenheder i butikken 3.Begivenheder i kæden 4.Begivenheder.
19.1 Virksomhedens miljøinteressenter
Dansk Supermarked i korthed
Borgermøde 17. september Forslag til Miljø- og Klimapolitik 2014 Velkommen! – Borgermøde 17. september 2013 Program Vision Furesø – Vi skaber løsninger.
Velkommen Som medlem er du medejer Co-op betyder samarbejde
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Sælg et produkt eller en tjeneste
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Hvem har magten over brugen og efterspørgslen?
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Coops kæder Varehuse Discount Supermarkeder Minimarkeder E-handel Antal butikker pr. marts 2011 Varehuse Discount 80 butikker 66 Coop - 14 brugsforeninger 372 butikker Heraf 15 Fakta Quick Supermarkeder Minimarkeder E-handel Bestil på nettet og få bragt hjem til døren 378 butikker 136 Coop - 242 brugsforeninger 264 butikker 122 Coop - 142 brugsforeninger Reserver og hent i medlemskæderne: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen 81 butikker Heraf 4 Irma city 1 butik

Værdikæden Producent Detail- handel Forbruger

Værdikæden - internt Producent Detail- handel Forbruger Bestyrelse Direktion Koncern ledelse Indkøbere Marketing Inf. Kæder/ Butikker

Coops ansvarlighedsplatform - 1 vision, 4 områder, 40 handlinger

I 2009 lancerede vi vores ansvarlighedsplan - 1-4-40

Coop Ansvarlighed 7

Sundhed 1. Vi vil markedsføre og gøre Nøglehulsmærket kendt i Danmark. Målet er en kendskabsgrad på 80%. 2. Vi vil inden udgangen af 2011 have mindst 500 nøglehulsmærkede varer. 3. Vi vil løbende udvikle vores varemærker Coop og Änglamark, så flest muligt af fødevarerne i disse varemærker overholder nøglehulskriterierne. 4. Vi vil sikre, at Coops egne kemisk/tekniske varer og produkter til personlig pleje ikke indeholder stoffer fra EU’s liste over stoffer, der mistænkes for at være hormonforstyrrende. 5. Vi vil inden for tre år introducere 25 nye sunde varer som alternativ til usunde snackprodukter. 6. Vi vil inspirere kunderne med opskrifter på sunde og velsmagende retter. 7. Vi vil etablere et web-baseret slankeunivers med råd om varer og livsstil. 8. Vi vil arbejde på at kortlægge kalorieindholdet i vores egne varemærker Coop og Änglamark og sætte mål for reduktion af kalorieindholdet i disse varemærker. 9. Vi vil med udgangspunkt i ”Dagligvarehandlens 13 punkts plan mod fedme” gå i dialog med vores leverandører for at reducere problemet. 10. Vi vil øge informationen om, hvilke sunde varer der kan købes i butikkerne. 8

Nøglehullet i tal Alle kæder. Indeks år til dato: 119 Antal aktive varer: 849 – alene viktualier ca. 300 Uhjulpet kendskab: 92%

Klima 1. Vi vil kortlægge og reducere Coops driftsmæssige carbon footprint med 12%. 2. Vi vil reducere vores energiforbrug med 10% i butikkerne og administrationen. 3. Vi vil etablere en grøn flagskibsbutik, hvor nye energivenlige teknologier løbende bliver testet. 4. Vi vil beregne Änglamark seriens CO2 bidrag og arbejde på at neutralisere dette. 5. Vi vil identificere og fordoble salget af klimavenlige varer inden tre år. 6. Vi vil afholde en årlig ”klimauge”, hvor vi sætter fokus på klimavenligt forbrug. 7. Vi vil oplyse forbrugerne om sammenhængen mellem dagligvarer og klimabelastning. 8. Vi vil reducere klimabelastningen fra vores eksterne transportører. 9. Vi vil løbende informere og inddrage vores medarbejdere i, hvordan de selv kan medvirke til at reducere klimabelastningen på arbejdet og privat. 10. Vi vil øge informationen om de initiativer, som Coop gør for klimaet. 10

Vi vil oplyse forbrugerne om sammenhængen mellem dagligvarer og klimabelastning

Etisk handel 1. Vi vil fordoble vores salg af Fairtrade varer inden tre år. 2. Vi vil introducere mindst 25 nye Fairtrade varer. 3. Vi vil løbende informere om, hvilke etiske samarbejdsaftaler, vi har indgået med leverandørerne. 4. Vi vil indsamle mindst 30 millioner kr. til vores humanitære samarbejdspartnere. 5. Vi vil gennem vores indkøbsselskab Intercoop kontrollere vores leverandører i Fjernøsten med henblik på at sikre at vores etiske krav overholdes. 6. Vi vil opfordre vores danske leverandører til at indmelde sig i Dansk Initiativ for Etisk Handel og herigennem deltage i fælles forbedrings- og kapacitetsopbygningsaktiviteter. 7. Vi vil gennem Intercoop udbyde kurser i etisk handel for vores leverandører i fjernøsten. 8. Vi vil i samarbejde med FDB identificere specifikke varer, hvor vi gennem udviklingsprojekter kan skabe konkrete forbedringer hos bønderne/producenterne i Afrika. 9. Vi vil som led i vores tilslutning til FNs Global Compact offentliggøre en årlig rapport om vores etiske arbejde og arbejde for at udbrede kendskabet og tilslutningen til Global Compact blandt danske virksomheder. 10. Vi vil øge informationen til vores kunder om nytten af Fairtrade handelsformen. 12

Etisk Handel 6. Vi vil gennem Intercoop kontrollere vores leverandører i Fjernøsten med henblik på at sikre at vores etiske krav overholdes

Miljø & Økologi 1. Vi vil bygge Danmarks førende omtanke brand, Änglamark. 2. Vi vil sikre det bredeste sortiment af økologiske produkter på det danske marked. 3. Vi vil fordoble salget af miljømærkede varer inden udgangen af 2011. 4. Vi vil medvirke til at reducere miljøbelastningen fra plasticposer ved at udbyde og markedsføre genanvendelige bæreposer i butikkerne. 5. Vi vil stoppe salget af koncentrerede ukrudtsmidler og tilbyde mindre miljøbelastende alternativer inden udgangen af 2011. 6. Vi vil sikre det bredeste sortiment af MSC mærkede fiskeprodukter i dansk dagligvarehandel. 7. Vi vil i samarbejde med FDB udvikle og markedsføre nye FSC mærkede varer. 8. Vi vil reducere emballageforbruget til vores egne varemærker. 9. Vi vil etablere mindst to miljømærkede butikker inden udgangen af 2011. 10. Vi vil øge informationen om økologi og miljø til forbrugerne, samt informere om hvilke økologiske og miljømærkede varer der tilbydes i butikkerne. 14

Änglamark – Nem Omtanke Vi vil bygge Danmarks førende omtanke brand Änglamark – Nem Omtanke Kendskab til Änglamark: Det hjulpne kendskab er steget fra 30% (2007) til 92% (2010). Miljørigtig, omtanke, økologisk, parfume fri, allergivenlig, tryg, moralsk, sikkerhed, kvalitet Salg til dato: Index 127. Antal varer 533

Markedsføring af Änglamark

Markedsføring af Änglamark

Nye kampagner

Coop Ansvarlighedsrapportering

Læs mere på www.coop.dk/ansvarlighedsrapport2010

Coop Ansvarlighedsrapportering Utraditionelt layout

De gode råd Kik på den interne værdikæde – hvem er dine kunder? Drop ”bæredygtighed” – det er der ingen der forstår alligevel! Tal i øjenhøjde og i et sprog der er til at forstå Lav en plan, få den forankret ledelsesmæssigt og meldt ud i organisationen Vær tydelig om, hvem der har det operationelle ansvar Gør det simpelt, konkret og målbart Husk æstetikken – gør det lækket hvis muligt! Støt jer på officielle mærker – svanen, blomsten, Ø, mf. Rapporter også internt om, hvor langt I er kommet Vær ærlig - også om vanskelighederne og dilemmaerne