AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolebladet Interview med Jakob J- Afstemning- Interview med Rose-Elevernes mening om skolen- Landsbyhuset-Vitser-Gåder-Tegning.
Advertisements

Livets Ord November 2008.
Svend Gønge-skolens værdier...
Hej. Jeg hedder Ronja, og jeg har fået en gynge i julegave.
Et stykke med sødt, surt og skørt... - botilbuddet Stefanshjemmet evaluerer deres udbytte af projekt Implementering af Teknologi (IAT) 2011.
At bruge disse to ord rigtigt
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Nonne historie.
Amalie og bedstefar bygger legehus
Maritim Miljøstyring HVAD ER MILJØSTYRING (ISO 14001) ?
Har du nogen sinde tænkt over hvad dine kæledyr laver, når du er på arbejde?
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Det svære liv i en sportstaske
Indholdsfortegnelse Kendte der er blevet mobbet som unge.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Velkommen til kursus.
Køb en hund!!.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN MOBNING SLADREHANK MEDLØBER DUKS TRUSLER.
Jesus kalder, for at velsigne Søndag den 9. september 2012.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Nørrebros erfaringer med aktiviteter i et heterogent kvarter Børnearbejdet i Nørrebro Taekwondoklub.
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Sofies dejlige dag.
I NABOSKABET.DK Børn og Unge. Naboskab i forskellige højder  Integration og sammenhængskraft i boligområdet handler ikke kun.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Irak.
Livets Ord September 2009.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Overvældet af Jesu opstandelse!
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
For nydlig kl foran hoveddøren. En fyr følger sin veninde hjem. Lige ankommet og udveksling af godnatkys, får ham til at føle sig en smule opstemt.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Hvilken del af “vær stille” forstod du ikke??
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Dette diasshow er udarbejdet af:  Gitte Larsen  Charlotte Pedersen Fra O 27.
HVORDAN SKABER VI EN GOD TRIVSEL MOBNING – VI KAN OGSÅ OPDRAGE TIL FÆLLESSKAB Tine Guldager Lang.
At vente på Guds time.
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
Chefen ser fortvivlet på sit ur, og opdager at hans underordnede ikke er kommet til tiden, til at holde et meget vigtigt foredrag. På en konference, som.
Kate-QUIZ-mus.
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Nørlem SFO Forældrerådet Årsberetning 2012/13. Hvem er vi? Eivind Jesper HenrietteIben MajaThekla Flemming.
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Læring i et vejledningsperspektiv
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Tiden går og det er snart længe siden at jeg kom til mine to-benede i Herlev. Jeg vokser og vokser, og lysten.
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN
Børn og unge med handicap siger deres mening
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Industrien som karrierevej -Et tre-årigt tværfagligt projekt i Herning Kommune -Industrifremmende loge 12. december 2014.
Håndtering af en møgsag
Himmeriget ligner en konge, der ville gøre regnskab med sine tjenere
Disposition Præsentation af emne Mobning
Chefen ser fortvivlet på sit ur og opdager at hans underordnede ikke er kommet til tiden for at holde et meget vigtigt seminar på en konference som netop.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Sildig Opvaagnen Noter.
 En hippie er også et ”blomsterbarn”. Det er oversat fra engelsk ”flower power” og betyde egentlig ”blomstermagt”. Det handlede sidst i 60erne om, at.
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Præsentationens transcript:

AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN MOBNING SLADREHANK MEDLØBER DUKS TRUSLER Tryk på skærmen for at gå næste

LÆREREN SKAL HAVE EN KLAR HOLDNING Børnene skal ikke være bange for at blive kaldt sladrehank, Børnene skal ikke være bange for voldelige kammerater, og sat uden for fællesskabet. Lærerne skal benytte samme fremgangsmåde som ved mobning. Det er vigtigt at læreren omgående tager en alvorlig snak med det barn, som truer sin kammeret, og gør ham det klart, at hans trusler ikke er omkostningsfri.

Journalist og mor Zasha Zekjaer siger: Nu er det gået op for mig, hvor grænseoverskridende tonen mellem de unge er. Hvordan gruppepres, frygten for isolation, heftige seksuelle signaler og direkte trusler om vold er helt almindeligt i hendes omgangskreds.

De værdier, der synes at være de fremherskende lige nu, kommer ikke bare fra realityshow. Også Facebook, sexfikserede musikvideoer og de evindelige sms’er er med til at opdrage en hel generation efter devisen: Alt er tilladt – så længe du bliver set, og så længe du ikke bliver dømt ude.  »De her piger lever i deres helt egen udgave af ’Paradise Hotel’. En verden styret af rygter, intriger og drama, hvor frygten for at være den næste, der bliver dømt ude og isoleret fra gruppen, hele tiden lurer under overfladen«. 

Journalist og mor Zasha Zekjaer siger : Nu er det gået op for mig, hvor grænseoverskridende tonen mellem de unge er. Hvordan gruppepres, frygten for isolation, heftige seksuelle signaler og direkte trusler om vold er helt almindeligt i hendes omgangskreds.

MØDE PÅ EN DEMOKRATISK PLATFORM

Hvorfor greb ingen før det skete Hvorfor greb ingen før det skete? Formand for børneråddet Charlotte Goldberg siger at voksne skal gribe ind.

En gang lovede de ham, at de ville lade være med at mobbe ham, hvis han gjorde nogle ting for dem. Da han havde udført arbejdet, mobbede ham alligevel.

Ytringsfrihed og trusler i folkeskolen Er det rimeligt at i et demokratisk samfund som Danmark, hvor ytringsfrihed er højt prioriteret, at nogle elever alligevel tvinger andre til at holde mund om de det har set eller hørt?

Min værste fjende Jeg vil gerne fremhæve den episode, som kunne være undgået, hvis barnet havde turdet fortælle en voksen, hvad der foregik på toilettet. Det kræver en klar holdning og regler om sladrehanke, ligesom vi har klare regler mod mobning.

(Aktuel film om mobning i Palads biograf) MIN BEDSTE FJENDE (Aktuel film om mobning i Palads biograf)

LÆREREN SKAL HAVE EN KLAR HOLDNING Børnene skal ikke være bange for at blive kaldt sladrehank, Børnene skal ikke være bange for voldelige kammerater, og sat uden for fællesskabet. Lærerne skal benytte samme fremgangsmåde som ved mobning. Det er vigtigt at læreren omgående tager en alvorlig snak med det barn, som truer sin kammeret, og gør ham det klart, at hans trusler ikke er omkostningsfri.

forarbejdsningsfase

Afskaf medløber kulturen i folkeskolen TALER: LÆRER HIKMET UZER Sted: Lærerværelset Tidspunktet: kl.13.10-13.10 Tid:10 min. Emne: Et stort og nyt ødelæggende tabu i folkeskolen –(medløber kulturen) Mine lærerkolleger Politisksprog

Problemstillingen Hvor meget kan truslerne for at bliver hæng ud som sladderhæng hæmme børnenes lyst til ydre sig.? Hvad kan konsekvenserne være medløber kulturen? Hvad kan vi gøre for at afskaffe medløber kulturen?

Disposition Indledning Paradise Hotel Sladrehankekulturen mod gruppepres og ytringsfriheden En 12 dreng hængte sig. Møde i en demokratiske platform Min bedste fjende Løsningsforslag