3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Head Lean Netværks-gruppe.
10 Konkurrencesituationen
Analyse af eksterne og interne forhold
Projektering og styring.
Marketingplanlægning
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Kapitel 2.
Logistik og supply chain management
- Research og Konceptudvikling Af : Dennis, Rune, Mike, Serge og Søren.
SWOT - Hvad er det? Strategisk værktøj til afdækning af:
Vækstvirksomheders udfordringer
Økonomistyringssystemer/ Supply Chain Management
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Markedsvurdering.
Forretningsudvikling med IT
Først lidt om Aalborg Portland
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Salg og service Dag 1.
De tre ”uddannelsesfabrikker”. EU-Miljøkrav Organisationen forståelse og respekt SRO-systemet IT Kommunikation Forbrænding Viden og færdigheder Helhedsforståelse.
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
07.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Funktioner Oversigt, principper og teknikker Kapitel 7.
OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket.
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Projektstyring dag 2.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Ny privatmodel - Risikoanalyse 1 Brainstorm Brainstormingen gennemføres ved at spørge: ”Hvad kan gå galt? Hvad kan gå galt.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Side Driftsøkonomi Kapitel 17 Supply Chain Management.
Intern Økonomi Forretning og Ledelse – Lektion 6 Budgetlægning/regnskab Cost Management ”Livet i et firma er nedfældet i bogholderiet”
Udfordringer.
Projektstyring dag 2.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Matrix for ideevaluering Ideevaluering ud fra en matrix i form af to akser med forskellige faktorer kan reelt udvides og tilpasses i det uendelige ud fra.
18. Strategisk analyse af interne forhold
Virksomhedens informationsbehandling lektion 11 Logistikmodeller og definitioner Ved. Jens Godik Højen.
Strategisk kompetenceudvikling
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Af: Jonatan W & Line Stryander
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
24. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
Introduktion til afsætning
23. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
Luksus tøj/accessoires i EU Gucci, Chanel, Hermes og Louis Vuitton
Krystalkuglen Plantekongres 2008
Regnskab & økonomistyring - Lektion 9 HD 5. semester forår 2010
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Virksomhedens udvikling
21. Den strategiske plan.
18. Strategisk analyse af eksterne forhold
konkurrencesituation
Supply Chain management SCM
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Idegrundlag og målsætninger
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
ERP og BPR.
24. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
ERP og BPR.
ERHVERVSCASE Generelt
(Firmanavn) SWOT-analyse
عناوین اقدامات انجام شده در خصوص تحول اداری در دانشگاه علوم پزشکی
21. Den strategiske plan.
Mission, vision og forretningsidé
En fælles platform til integreret styring af ressourcer, projekter og budgetter hos DIN Forsyning Projektchef Henrik Blicher fortæller om hvordan en uigennemsigtig.
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix Porters værdikæde Forsyningskæde Supply Chain Management 3 Interne forhold

SWOT-analyse, strategiske tiltag og mål 2 3 Interne forhold

Muligheds- og trusselsmatricer en opdeling af virksomhedens muligheder og trusler ud fra: Hvor sandsynlige disse hændelser er, og Hvor alvorlige eller attraktive konsekvenserne af hændelserne er. 3 3 Interne forhold

TOWS-matriks TOWS-matricen viser mulige strategiske tiltag i forhold til virksomhedens interne og eksterne situation. 4 3 Interne forhold

TOWS-matricens strategiske tiltag SO: Tiltag hvor virksomheden ved hjælp af sine stærke sider kan udnytte en mulighed. WO: Her identificeres tiltag, hvor virksomheden udnytter en mulighed på trods af sine svage sider. ST: Tiltag hvor virksomheden bruger sine stærke sider til at imødegå en trussel. WT: Tiltag hvor virksomheden må reagere på en trussel, selv om virksomheden selv har en svag side. 5 3 Interne forhold

Beregning af brugerværdi 6 3 Interne forhold

Porters værdikæde Værdikædeanalyse er en analyse af værdikædens primære aktiviteter og støtteaktiviteter med henblik på at klarlægge, hvor virksomheden skaber kundeværdi. ne 7 3 Interne forhold

Forsyningskæden Forsyningskæden er det netværk af produktions- og distributionsfaciliteter, som skaffer (forsyner) råmaterialer, transformerer disse materialer om til færdige produkter og distribuerer de færdige produkter til kunderne. 8 3 Interne forhold

SCM (Supply Chain Management) er virksomhedens styring af hele forsyningskæden fra leverandører over producent gennem grossist til forbruger med det formål at reducerelagerstørrelse og leveringstider og tilpasse sig kundernes behov. 9 3 Interne forhold