Idegenererings-øvelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Advertisements

Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
SKRIVEFAGET - overordnede rammer. Hvorfor skrivefag? ”Det brede perspektiv”: Det er vigtigt, at du kan udtrykke dig skriftligt som borger i et moderne.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Løsningsfokuseret samtale - Pause, tilbagemelding og opgaver Undervisning PKR 5. nov Psykolog Morten Halberg.
1 Projektopgaven 8. årgang. 2 Projektopgavens vej 1.Overordnet emne er xxxx 2.Brainstorm over delemner. 3Gruppedannelse omkring delemner 4Problemformulering/opstilling.
Folketinget JAN CHRISTIANSEN SOSU FYN. Folketinget og opbygning – De politiske partier i Folketinget er opbygget på forskellige måder.
Skriftlighed Det fælles gods - præsentation af progressionsplan.
Sourcing via Jobindex.dk
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Fordybelse i et projekt
One Friday Morning.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Find trafikpolitikken her: (skriv URL)
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
E-learning om ballonprojektet
PORTFOLIO i skriftlig biologi
Portfolioprojekt i 1b, NAG
VVS-møde 2012 Aftræk Efter GR-A skal HMN som myndighed forhåndsgodkende vandret aftræk i kæde-, række- og dobbelthuse. Tidligere brug og placering.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Øvelser til DREAM fasen
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Tag sikkerhedskopier Når uheldet er ude – enten fordi dine ting går i stykker, eller fordi du bliver offer for kriminalitet – er det godt at have sikret.
Tag sikkerhedskopier Når uheldet er ude – enten fordi dine ting går i stykker, eller fordi du bliver offer for kriminalitet – er det godt at have sikret.
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Walt Disneys kreativitetsmodel
Innovationsforløb Modul 3 ©
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Planlæg gennemførelsen af jeres idé med stepwise improvement
Karl Henrik Flyums model
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
- 30 minutters oplæg - 1 times arbejdssession
Status fra PR gruppen + status fra Lyø
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Tryg sjove og brugbare løsninger . Vi har brug for jeres hjælp til
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Mini-innovationsforløb Elevcamp
Værktøj 4: Aktiverende APV
Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen
Præsentationens transcript:

Idegenererings-øvelse JTP Niels Brocks Handelsgymnasium Julius Thomsens Plads 6, 1925 Frederiksberg C www.brock.dk

Idégenerering Udfordring: Hvordan vil du [Indsæt temaet – formulering som en udfordring].

Hurtigskrivning 5 min På det hvide papir skrives der i 5 min om Udgangspunktet er hvad I ved om [Indsæt temaet]

Brainstorm Brainstorm over de udfordringer du syntes [Indsæt land/temaet] står overfor i forbindelse med [Indsæt temaet] (på kort eller lang sigt) Kun en udfordring på hver post-it Skriv så mange, som du kan nå!

Sortering Udfordringerne sorteres i grupper, sådan som I synes de passer sammen Overskrift 1 Overskrift 2 Overskrift 4 Overskrift 3

Hvilke udfordringer har [Indsæt temaet]? Vælg 4 overordnede udfordringer I kan blive enige om Skriv dem på en post-it og placer dem på brainstormhjælperen

De 4 udfordringer Hver gruppe har nu 4 udfordringer, som der skal arbejdes videre med. For at finde flest mulige løsningsforslag laver vi igen en brainstorm – men kun over de 4 udfordringer, som er identificeret. Og husk… kun én løsning på hver post-it. Vilde idéer er velkomne…

Regler for rollekort Vær positiv overfor de andres ideer Sig PAS, hvis du ikke kan få en idé ud fra rollekortet

Brainstorm indenfor jeres udfordringer Hvordan vil Statsministeren løse udfordringen?

Brainstorm indenfor jeres udfordringer Hvordan vil Joakim B Olsen løse udfordringen?

Brainstorm indenfor jeres udfordringer Hvordan vil Kristian Thulesen Dahl løse udfordringen?

Opsamling af idéerne Vælg nu 5 løsningsforslag til hver af de 4 overordnede udfordringer som I har på jeres Brainstorm-hjælper Hvert gruppemedlem kan evt. starte med at vælge et løsningsforslag til hver udfordring Man behøver ikke at vælge et forslag, som man selv er kommet med. De andres idéer kan også være gode.

Opsamling af idéerne Hver gruppe har nu 4 udfordringer og en masse bud på en løsning Hver gruppe skal nu vælge én udfordring, som der skal arbejdes videre med. Eleverne skal arbejde med at konkretisere deres løsningsforslag med inspiration fra alle deres post-it Og de skal inddrage relevant teori, finde tal og lave beregninger. Til sidst skal det hele præsenteres på en Poster