Overordnet fokus forløbet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Advertisements

Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
90’ernes litteratur og litteratur i det nye årtusinde
Evalueringskriterier for artikel
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Danida Verdensbilledlegat film – film – film
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Samtidshistorie på HHX
Internationalisering i og udenfor Danmark: Udover studieretningsfagene samfundsfag, matematik og psykologi inddrages andre fag, så oplagte tværfaglige.
”Hvordan kan Sønderjylland klare konkurrencen
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Almen sTudieforberedelse - AT
Potentialevurdering.
SRP 2014.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
SRP 2014.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
Det Internationale Område
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
1. lektion: Danmark i verden
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Den Kreative Platform I TIK 3
af 12 Region Hovedstadens Vækstbarometer Internationalisering ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Pressalit Sports Academy Fra perioden til
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
This project has been funded with support from the European Commission
markedsføringsplaner
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Nordplus – ”national identitet”
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
KNÆK KODEN.
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
SKRIV TITEL HER Skriv emnet her.
Virksomhedssamarbejde
SSO - Større skriftlig opgave
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Hvorfor dansk på GF1?.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
KNÆK KODEN.
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
Sæt dit aftryk Undersøgelse
Metode i SRP Billede: © Colourbox.dk Oplæg 23/
Præsentationens transcript:

SO2: National kultur og nation-branding Kultur, marked og kommunikation Afsætning, dansk og engelsk

Overordnet fokus forløbet I dette SO-forløb skal I arbejde med: Dansk national kultur Nation branding

National kultur National kultur vil sige den kultur der eksisterer i et land, og som kan betragtes som nogle overordnede kulturelle træk ved landet. Man kan fx sige at følgende ting er del af nationalkulturen i Danmark: Ligestilling mellem kønnene en flad magtstruktur hygge

Nation-branding Nation branding vil sige at man brander et land på en særlig måde - man præsenterer landet på en positiv måde på udenlandske markeder. Formålet kan fx være at tiltrække turister til landet eller at styrke landets eksportvirksomheder på internationale markeder. I Danmark brander vi os fx ofte på at være innovative og miljøvenlige.

Carlsberg og brand Danmark Eksempel på hvordan Carlsberg har benyttet deres dansk baggrund som del af en reklamekampagne særligt rettet mod det britiske marked: https://www.youtube.com/watch?v=w90WKDCxqic

SO2-forløbets varighed og overordnet opbygning SO2-forløbet strækker sig over fem dag og består af Undervisning (afsætning, dansk, engelsk) Gruppearbejde Afsluttende gruppeeksamen

Første del af SO-forløbet Selve arbejdsplanen for forløbet ligger på SO-hjemmesiden I den første del af forløbet vil jeres lærere undervise jer i centrale begreber og problemstillinger, som berører national kultur og nation branding. Fx med fokus på: Hvad er kultur og hvad er nationalkultur? Hvad er kendetegnende ved dansk kultur? Hvordan brander man Danmark? Hvad er sammenhængen mellem nationalkultur og nation-branding? Hvordan indgår nation branding i forskellige former for reklamefilm?

Anden del af SO-forløbet Selve arbejdsplanen for forløbet ligger på SO-hjemmesiden I den anden del af forløbet vil jeres lærere undervise jer i centrale aspekter af reklamefilms- og lommefilmsproduktion (lommefilm = film lavet med mobiltelefon). Fx med fokus på: Hvordan laver man en lommefilm? Hvilke filmiske virkemidler kan man benytte? Hvordan klipper man en lommefilm?

Tredje del af SO-forløbet Selve arbejdsplanen for forløbet ligger på SO-hjemmesiden I den tredje del af forløbet skal I arbejde i grupper (jeres dansklærer sammensætter grupperne). I grupperne skal I: Lave en lommefilm hvor I reklamerer for et selvvalgt dansk produkt på det britiske eller amerikanske marked. Forberede en kort præsentation af lommefilmen Forberede jer på den afsluttende gruppeeksamen

Fjerde del af SO-forløbet Selve arbejdsplanen for forløbet ligger på SO-hjemmesiden Fjerde del af forløbet er den afsluttende gruppeeksamen. Udover gruppen vil to af jeres lærere være til stede. Til gruppeeksamen skal I: Præsentere jeres lommefilm og forklare hvilke overvejelser, I har gjort jer, omkring filmen (brug PP slides). Vise jeres lommefilm. Besvare jeres læreres spørgsmål om lommefilmen samt de ting I har lært i forløbet omkring national kultur, dansk kultur, nation-branding, filmiske virkemidler osv.

Overordnede mål for SO-forløbet Det skal I kunne svare på ved afslutningen af forløbet: Hvad er kultur og nationalkultur? hvad er kendetegnende ved nationalkulturen i Danmark? Hvordan brander man et land? Hvad er sammenhængen mellem nationalkultur og nation-branding? Hvordan bliver Danmark brandet i udlandet og hvordan opfatter udlændinge Danmark? Hvordan kan virksomheder gøre brug af et stærkt nation-brand på eksportmarkeder? Hvordan kan et stærkt nation brand benyttes i reklamer for et produkt? Hvordan kan man reklamere for et produkt ved hjælp af forskellige filmiske virkemidler?

Praktiske informationer om SO2 forløbet Arbejdsgrupper sammensættes af jeres dansklærer og afsløreres på forløbets 3. dag. Opgavebeskrivelse for den afsluttende opgave og gruppeeksamen udleveres på forløbets 3. dag. Materialer, tekster, arbejdsspørgsmål mm, som I skal bruge ifm SO-forløbet, udleveres løbende af jeres lærere (lægges på modulerne i Lectio). Overordnet arbejdsplan for SO-forløbet, videoer med forklaringer af nøglebegreber mm. ligger på SO-hjemmesiden: http://so.handelsgym.dk/

RIGTIG GOD FORNØJELSE