Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

IT - Sikkerhedstjek  Særligt tilbud til BOLIGadvokater – netop udsendt  Kr for et sikkerhedstjek.
Skolereform august 2014………………
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Læringscentret og nye vejledningsformer
Folkeskole-reformen August 2014.
Danskernes Digitale Bibliotek Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 30
Skolereform august 2014………………
Hvordan bliver en boligsocial helhedsplan til ?
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
Hvad er vi (bl.a.) optaget af i UVM?
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Genbrug af offentlig information i Danmark ePSIplus - Danmark 27. november 2008 Specialkonsulent Frederik Siegumfeldt It-strategisk kontor IT- og Telestyrelsen.
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Læremiddel.dk-konference 24. oktober 2013 Perspektiver i læringsplatforme – et forskningsperspektiv Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Institut for Uddannelse.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Den digitale vision for Danmark - muligheder og udfordringer for finansielle virksomheder Forsikringsforeningen, 8. oktober 2013 Direktør Lars Frelle-Petersen.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Stedet som indgang til digital forvaltning
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Ny regering, nye tider – dag 1
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Videndelingsystemer – hvad skal vi med dem?
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" VEU-rådet.
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Et fagligt.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
En tidlig og intensiv indsats Syddanmark, Fredericia, juni 2008
Energieffektive og Intelligente Bygninger –
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret

Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Digital læring og undervisning
Det handler om eleverne
Perspektiver i ungepakken Per Bredholt Frederiksen
Ungdommens Uddannelsesvejlednings Årskonference 2012
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Styregruppemøde 7. november 2011
IT undersøgelse på Breum Skole
Nyt fra Undervisningsministeriet
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Præsentationens transcript:

Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer IT i undervisningen Caroline Lillelund Lindved Leder af sekretariatet for it i folkeskolen Titeldias Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer 14-08-2019

Regeringens og KL’s satsning på øget anvendelse af it i folkeskolen Stort uudnyttet potentiale for at it kan skabe en bedre og fagligt stærkere folkeskole Regeringen har afsat 500 mio. kr. til øget anvendelse af it i folkeskolen i perioden 2012-2015 14-08-2019

Indsatsens fire initiativer Støtte til indkøb af digitale læremidler samt nem og overskuelig adgang til digitale læremidler Adgang til velfungerende it i undervisningen Klare mål for anvendelsen af it og digitale læremidler og læringsmål Forskning i it-baserede læringsformer og demonstrationsskoleforsøg Indsatsen er en del af Den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi 2011-2015. 14-08-2019

Puljen til støtte til indkøb af digitale læremidler Det overordnede formål med puljen er at bidrage til at udvikle markedet for digitale læremidler, herunder at stimulere et stort udbud af kvalitetsprodukter Fokus på udvikling af digitale læremidler med faglig og pædagogisk effekt og som giver mulighed for en bedre ressourceudnyttelse 14-08-2019

Udmøntning af puljen i 2012 Der udmøntes op til 50 mio. kr. til kommunernes indkøb af digitale læremider i 2012 Tilskudskriterier 2012 - der kan opnås tilskud til: Digitale læremidler, der er online, interaktive og produceret til brug i undervisningen Digitale læremidler i dansk, matematik, engelsk og naturfaglige fag Digitale læremidler, der er registreret på Materialeplatformen 14-08-2019

Udmøntningsmodel 2012 Midlerne udmøntes som en trækningsret – dvs. alle kommuner får adgang til en andel af de 50 mio. kr. baseret på antallet af elever i kommunens folkeskoler Der er udsendt tilskudsbrev til alle kommuner medio juni 2012 med information om kommunens trækningsret Kommunerne får refunderet op til halvdelen af den afholdte udgift til tilskudsberettigede digitale læremidler ved at indsende dokumentation til sekretariatet for it i folkeskolen Læs mere i vejledningen, der ligger på www.uvm.dk/itifolkeskolen 14-08-2019

Brug for mere viden om it-baseret undervisning Positive resultater fra mindre forskningsprojekter, lokale forsøg mv. i forhold til bl.a. motivation, undervisningsdifferentiering, inklusion og nye måder at organisere undervisningen på. Men der mangler generaliserbar og konsolideret viden. Derfor igangsættes omfattende måling af digitale læremidlers faglige/pædagogiske og økonomiske effekt. Lærere og skoleledere over hele landet inddrages. 14-08-2019

Hvad bliver de nye kriterier for puljen i 2013? Fastlæggelse af kriterier afventer effektmålingens viden om: Er der typer af digitale læremidler, der har en større effekt end andre? Er der klassetrin/fag, hvor den faglige effekt er stærkere? Hvilke faktorer er afgørende for at det digitale læremiddel har en effekt? Faglige og/eller ressourcemæssige effekter? Fokus på forberedelse, undervisningssituationen, videndeling m.v.? Etc… 14-08-2019

Kommende udmøntning af puljen

Forventede rammer for distributionsplatforme Pejlemærke for 2015 …Effektive distributionskanaler giver skoler, lærere og elever nem og overskuelig adgang til digitale læremidler. ‘Grundmodel’ med mulighed for at stille yderligere krav efterhånden som markedet udvikler sig og der opnås erfaringer Bl.a. krav til producenternes adgang, adgangskontrol (UNI-login), gængse krav til tilgængelighed, relativt få funktionalitetsmæssige krav samt integration og åbne snitflader til en række hyppigt anvendte systemer og services Forventet udmelding om rammerne i efteråret 2012, så der pr. 1. januar 2013 kan etableres en eller flere distributionskanaler

Læs mere på www.uvm.dk/itifolkeskolen 14-08-2019