dho- og sro-evaluering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Progression i de større skriftlige opgaver:
Advertisements

For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
Gruppefeedback Et par eksempler fra hverdagen Karen Lunden (klu)
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
1. klasse skriver fagbøger - eksempel på undervisningsforløb fra Hattingskolen 2007.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Fagprøve - en kort oversigt.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Løft og lær Flerfaglig og virtuel skriftlighed Rammeforsøg A: Fleksibel anvendelse af uddannelsestid og elevtid.
Naturvidenskabelig faggruppe - forsøgslæreplan Fredag d. 26. september 2008 Mulernes Legatskole.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Fordybelse i et projekt
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
OSO opgaven på Midtjysk
Skolernes kvalitetsrapport
Projekt Ny Skolehverdag EUC Nordvest
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Møde om forberedelsesmaterialet i matematik A
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Portfolio IT B.
Det gode møde i folkeskolen
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Anerkendende pædagogik
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FÆLLES målstyring i matematik
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
En rejse ind I smagens verden
Adgangskrav til ungdomsuddannelserne 2019
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Skolen og praktik Overgangen
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
LEAPS Projektplanlægning 21. marts 2017
Demokrati og medborgerskab
Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min
Flerfagligt Forløb 4/SRO
Hvorfor tidlig indsats?
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Informationsmøde om Ungemiljøet på Hjalleseskolen.
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Introduktion til Jobsøgning & Kommunikation kurset
Den Store Plantejagt 4. klasse Forundersøgelse.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

dho- og sro-evaluering Skoleåret 18-19

Handlingsplan Eleverne er meget glade for feedback, der er grundig, målrettet og kommet i god tid. Vi skal sørge for at tvinge eleverne til at læse HELE evalueringsarket igennem ved at udfylde det med minimum over middel/middel/ under middel hele vejen ned. Vi skal sørge for at gøre eleverne klart, hvad de kan forbedre frem mod den mundtlige prøve, og hvad de kan gøre bedre i forhold til næste års skriftlige produkt. Vi skal sørge for at give evalueringerne tilbage i så god tid, at eleverne kan nå at spørge til evt. uklarheder i undervisningstiden, eller så der mundtligt kan knyttes generelle kommentarer til evalueringerne på klassen Eleverne skal være klædt rigtig godt på fagligt forud for skrivedagene, så de kan benytte dem til at skrive og til at få vejledning i skriveprocessen. Vi skal altså sørge for at starte selve det faglige undervisningsforløb i god tid, lægge materialer ud i god tid og introducere til opgavegenren og -kravene i god tid. Eleverne er nemt i tvivl om, hvad der er SRO-/DHO-fagligt. Det er dejligt, når vi kan bruge kernestof og fagfaglige forløb til fx SRO, men vi skal være tydelige omkring samspillet med det andet fag og omkring SRO-fagligheden – fx vægtning af metodebevidsthed. Eleverne er generelt glade for OneNoten og at alt er samlet ét sted. Men de synes – som altid – at vi siger meget forskelligt. Vi skal forsøge at knytte an til de ting, der kommunikeres i forskellige fora. Når man taler om opgavegenren og kravene til den, så tag altså meget gerne udgangspunkt i den præsentation, der er gennemgået i Hullet. Eleverne efterlyser, at vi er mere konkrete omkring forventninger, krav og bedømmelseskriterier ved den mundtlige prøve.