Future Vejle inspiration

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dansk Boldspil-UnionEn Del af Noget Større Hvad er projektet - udover at vinde på søndag? En proces med fokus på udviklingen af ’det gode ungdomsmiljø’
Advertisements

Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR.
Barnets nej Erik Sigsgaard, Rikke Sværke Madsen og Rie Haslund Professionshøjskolen UCC.
Målgrupper for ressourceforløb Beskæftigelsesregion Midtjylland 13. juni 2014.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Dansk Klatre Forbund Træner 1 Velkommen. Dansk Klatre Forbund Træner 1 Dagens program Indledning Mentale faktorer: målsætning, fear of failure, faldtræning.
Tekniktræning træningslære Træner 2 1. Tekniktræning hvad er teknik? Træner 2 Hvad er (god) teknik i idræt? 2.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Performance. Feedback Vigtigheden ved at give korrekt feedback Man kan få karten til at køre, ligesom man vil have den. Hurtigere konkurrencedygtig.
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Skriftlighed Det fælles gods - præsentation af progressionsplan.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Løfte – og bæreteknik ved ukurante produkter og emner
Træningselementer U5-U8 Kjellerup IF
Modul 6: Personlig salgscoaching
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Øvelser ved håndtering af ukurante produkter
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Læseløft Syd og ”Den sproglige Dimension”
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Banenavn Begynder: øvelser Max 5 stationære Øvede: øvelser
U14 Piger – Herning FH Sæson 2017/2018.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Usecase-Manual-går arbejdsgange igennem
Skilte, der er stiplede i kanten, er stationære
Anatomiforløb (Januar-februar 2017)
Det man ikke ser har man ikke ondt af
Workshop:Prioritering Tirsdag d. 4. april
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Velkommen til DGI Miniton
Dokumentation.
CURA og FSIII Superbrugermøde
Velkommen til DGI Miniton
UDVIKLINGSPLAN FOR GORM
Rygsmerter Information og øvelser
Personlighed og Kompetencer
Future Vejle inspiration
Øvelsesprogram for fodleddet
Medarbejderaktier TDC
Placering, orientering og tegngivning
WORKSHOP 5A – KURSER FOR FAGLÆRERE I LÆSEVEJLEDNING
projekt eller lignende
Knallertens udstyr.
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 2
1. Relationel kommunikation
Banenavn Begynder: øvelser Max 5 stationære Øvede: øvelser
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Program og indhold Vidensdeling Oplæg Refleksion Inspiration 1 2 3
Future Vejle inspiration
Robotterne kommer - Ozobotterne.
Future Vejle-inspiration
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Future Vejle inspiration
med Five-a-side Håndbold og Håndboldfitness?
Løbeskader/forebyggelse den 11. marts 2019
Indsæt billede af din skole
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Præsentationens transcript:

Future Vejle inspiration Individuelle kompetencer, Vendinger 2018

Individuelle færdigheder: Vendinger “It is possible to fly without motors, but not without knowledge and skill” – Wilbur Wright Vi holder fokus på få ting når vi snakker om vendinger: U10+11 Lære at vende (med og uden bold) – teknisk niveau, motorisk niveau Lære at vide HVORNÅR vi skal vende (mand på side/mand foran os) MANGE GENTAGELSER U12+13 Lære at vende i fart (med og uden bold) – teknisk niveau, motorisk niveau Lære at vide HVORNÅR vi skal vende Lære at forberede sig på ”næste situation” – aktion på aktion!

Ball Mastery (opvarmning) Vi begynder vores individuelle fokus med mange boldberøringer og leg med bolden Vi kigger efter: - Koordinationsevne - Koncentrationsevne "Grid" - træning af Ball Mastery, hvor spillernes grundlæggende fodboldkontrol øves. - Motorik - Speed - Temposkift efter aktion Vi træner bl.a.: - Teknik - Toe-taps - Sole-taps Fokus på: - Pull-push - Opmuntring (også selvom det ikke lykkedes) - Dribble-cuts - Brug af begge ben - Ball-rolls - Progression (hvordan kan vi udfordre de dygtigste?)

Ball Mastery 2 - Vendinger Fokus på vendingerne Forklaring: Stiller sig som vist i illustrationen (dog ved alle 4 kegler) Forreste mand dribler fra gul kegle frem mod rød kegle, laver vending ved rød kegle og spiller retur til næste mand. Hvad træner vi: Teknisk og motorisk udførelse af vendinger Hvilke vendinger? Inderside-cut Yderside-cut Cruyff Step-on Step-over (inderside) Step-over (yderside) U-turn Fake-Rabona Evt. kreative spillere har andre bud? Fokus på: Lavt tyngdepunkt i vendingen Fart i vendingen Prøv med begge ben

Vendinger uden og med bold Forklaring: Stiller sig som vist i illustrationen Spillerne finder sammen 2 og 2. Stiller sig på hver side af en keglerække (som vist i illustrationen). Den ene spiller har en bold. Han sætter i gang når begge mand er klar, dribler så hurtigt han kan. Det gælder om at komme først forbi den blå linje. Han beslutter selv om han vil lave en vending, hvis han beslutter at lave en vending, så gælder det selvfølgelig om at komme først forbi den gule linje. Der må kun vendes én gang. Øvelsen køres som kapløb og kan laves både med og uden bold.

1v1 sidevendt Fokus på vending 1v1 (sidevendt) Forklaring: Stiller sig som vist i illustrationen. Mål på siden. Træneren sætter bolde i gang og man får herved en 1v1-situation. I illustrationen er rød mand offensiv spiller og derfor også ham der afleveres efter.

Vendinger i spil

4v4 (intervalspil) Sørg for, at der spilles på større områder Vendingerne er et værktøj i det færdige spil og derfor sættes de i baggrunden i dette spil. Fokus på derfor på: INTENSITET!!! (Et krav, at alle arbejder på max!) Fokus på træneren og hans situationsbestemte ledelsesstil