Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Patientens sikkerhed er i dine hænder
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Undersøgelse af vandforbrug 5.a
Rengøring på arbejdspladsen – trivsel og sikkerhed Problemer – Udfordringer - Løsninger Rådet for Bedre Hygiejne: Seminar 4. april 2013 Rengøringsproblemer.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
NOST Rigspolitiet, National Operations- og Beredskabscenter /LT.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto SIDE 1 Kemikalierne.
Samfundsøkonomiske gevinster og omkostninger ved udvikling af ”orphan drugs” v. Dorte Gyrd-Hansen Institut for Sundhedstjenesteforskning, SDU.
De to officielle miljømærker
Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 Maria B Maria M Frederik Rasmus Stina.
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Fremtidens markedsføringsplatform
En konsulent er : • -En praktiserende læge • -der er ansat af Regionen • der har en særlig viden eller erfaring indenfor et eller flere områder. • der.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
VISIONEN FRA DET NY NORDISKE KØKKEN
PSS-Promoting Social Skills
Sikring af arbejdskraft
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Risikohåndtering af norovirus
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Forebyggelse af håndeksem på arbejdspladsen
Oplæg ITU 28. okt Dansk Netværk for Kaffe, Te og Kakao Mærkeligt navn Gammelt logo.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Forretningsmodel.
Sundhed og vandkvalitet Henrik L Hansen, Sundhedsstyrelsen Fremtidens drikkevand.
18. november 2014 Vedligeholdelse og højnelse af viden om hygiejne i fødevarevirksomheder Zanne Dittlau, Specialkonsulent, Dyrlæge, Fødevarestyrelsen.
21/09/2006 BEDRE HYGIEJNE I DANMARK 2006 SLIDE 1 KONFERENCE OM BEDRE HYGIEJNE I DANMARK 2006 Morten Rønager Formand for erhvervssektionen i SPT Adm. direktør.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Forholdsregler i grossist- og importled for norovius Tine Skriver HTSI HTSI er Danmarks næststørste erhvervsorganisation med mere end medlemsvirksomheder.
DN - Hvem? Hvad? Hvordan? Forstå organisationen Forstå organisationen DN’s ”hovedstol” DN’s ”hovedstol” Afdelingsbestyrelsens rolle Afdelingsbestyrelsens.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Sponsering Kapitel 7.
Reklame & Markedsføring
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Medierne og den politiske kommunikation
Mikroorganismer og hygiejne
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
1 Digitaliseringens krav og muligheder Vibeke Lyngse, Danmarks Naturfredningsforening.
Kap. 14 – Den uformelle magt i Danmark hg 21 og hg
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Uddannelse til bæredygtig omstilling Universiteternes bidrag Ulrik Jørgensen, prof., centerleder DIST, Aalborg Universitet København 1 Ulrik Jørgensen.
Oplæg til Immun Defekt Foreningens Landsmøde 17. April 2010 Samarbejdet, foreningsarbejdet og meningen med det hele… v. Lene Jensen, direktør.
Spis Forbi ”On the street, by the street”. Projektramme At skabe nye måltidsfællesskaber Fremme interessen for og tilgængeligheden af sundere måltider.
Uperfekt Lederskab Oplæg ved Jacob Storch, PhD
Vores frivillighedspolitik Næstformand Mads Kildegaard Larsen.
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
09/02/16En kompleks udfordring#1 En kompleks udfordring - en kompleks løsning.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Rengøring i private hjem
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Investering i skoletoiletter
Om udvalgets arbejde Dansk Forening for Markedsføringsret
Bogtrykkerkunsten Fra Gutenberg til Google Bogtrykkerkunstens betydning for udbredelsen af Luthers tanker på reformationstiden – frem til nutidens deling.
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
Temagruppen Fysisk Aktivitet Sund By Netværket 13. maj 2019
Rådet for Bedre Hygiejne
Præsentationens transcript:

Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation Anna Sass Andersen

Vores vision Vi er branchen, der leverer sundhed, velvære, hygiejne og gør hverdagen lettere for forbrugere og samfund hver dag

Kosmetik/vask/rengøring -Producenter, importører, distributører Private label producenter også repræsenteret

Det arbejder vi for Fair konkurrencevilkår Branchens omdømme E-handel Overimplementering Markedsføring Branchens omdømme Troværdig information Socioøkonomiske gevinster Uddannelse og forskning Faglighed Bedre hygiejne Forbrugeroplysning Politisk prioritering

Dem arbejder vi med Myndigheder Eksperter NGO’er Medier Den europæiske brancheforening AISE Influencers Bloggere, youtubere og andre influencers høster stor troværdighed blandt deres følgere. Derfor kan de være et effektivt redskab som led i en markedsføringsstrategi. Men ligesom med alt andet marketing skal man tænke sig om, inden man kaster hele sit budget efter en blogger eller youtuber med mange følgere. 

Forbrugeroplysning

Hvad betyder rengøring for forbrugerne? Rengøring er en givende aktivitet. 88% af befolkningen mener det giver fred i sindet og 83 % mener det er et tegn på respekt.

Som I kan se på billederne her, bygger mange af budskaberne på frygt Som I kan se på billederne her, bygger mange af budskaberne på frygt. Vi har f.eks. hænderne op under håndspritten ligner til forveksling en cigaretpakke. Rene hænder redder liv. Det er oftest myndigheder, som anvender denne form for kommunikation. Traditionelle form for kommunikation

Disse billeder er taget fra forskellige blogger, som bruger forbrugeres frygt for kemi. Det er oftest selvudnævnte eksperter uden baggrund indenfor kemi eller rengøring. De kommunikerer direkte til deres følgere/forbrugerne.

Hygiejnekampagne Formål: at øge opmærksomheden på nødvendigheden af korrekte rengøringsvaner-, -metoder, - og produkter Vand og knofedt er ikke nok - der skal effektive sæbeprodukter til

Hygiejnekampagne Fokus på flader: Håndvaske i køkken og på badeværelse Toilet  Køkkenbord  Håndhygiejne 

Hygiejnekampagne Kampagnen bygger på antagelsen om: Målgruppen mangler viden: hvorfor skal man gøre rent hvordan hvor hyppigt Hvilke produkter til hvilke opgaver Troværdig information og argumenter Bloggerindlæg I forbindelse med kampagnen, vil vi have et betalt oplæg af en blogger for at komme længere ud. Vi tror på at den digital kommunikation rettet mod bestemte personer, lokationer, relationer og behov vil vinde frem og derfor er det vigtigt at branchen er klar på at omstille sig.

Medlemmers kommunikation Mange muligheder med de sociale medier i dag.

Folkemødet på Bornholm 124 millioner bakterier skifter hænder når vi giver hånd Hver femte dansker vasker ikke hænder med sæbe efter toiletbesøg

Politisk prioritering

Politisk prioritering Myndigheder skal blande sig i debatter Lignende er sket på fødevareområdet – hvor fødevarestyrelsen blander sig i debatten om bl.a. kostråd

Influencers Fake news Aflive myter

Spørgsmål?