Professionel udvikling i det nye bibliotek

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Les meilleures photos de
Advertisements

En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Prioritering.
Når lærere samarbejder med forældre
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Social kreativitet 10 billeder Dømmekraft Midtens fylde Balancegang
Lederudvikling.
Alléskolen. Skolen - 12 elever pr. klasse - 30 t. pr. uge incl. lektiehjælp - 2 lærere til hver klasse - Kontaktlærer til sagsbehandelere m. fl.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Ny kultur-, idræts- og fritidspolitik. Velkommen • ”Verden ligger åben” – Hvor skal vi hen? – Hvad skal vores fælles hovedvej være? – Hvad skal vi række.
Smileyen, som fik en ven.
Interrelative processer og Facilitering
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Browny og Peli´s store Eventyr.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Fodbolddrengene. Her kommer Jes løbende hen til John, fordi de har aftalt at spille fodbold. Hej John. Undskyld, jeg kom for sent. Det gør ikke noget.
Relationer – børn og voksne
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Historien bag EU Vi har om EUs historie. Så vi vil gerne fortælle og vise jer noget om Maastricht-traktaten. Vi fortæller også om hvem og hvilke lande.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Procesværktøjer.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Passage af forbudt område Vurdér ved hver af passagerne, om der kan være problemer. Se først facit på næste lysbillede, når du har besluttet dig. Alle.
Infinit Personas-dag d 2. maj 2012 noter fra basar SnitkerGroup Brugervenlighedskonsulent Thomas Visby Snitker.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Skole- og dagtilbudsafdelingen Systemisk anerkendende praksis - Vi er godt på vej! Vejlederuddannelsen Introdag.
Mødet med kursisten - motivation og barrierer 24. Februar 2014.
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
Professionel udvikling i ”Det nye bibliotek”
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Relationelle Kompetencer
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Det Inddragende Netværksmøde
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Refleksion før kurset Skal du i gang med et projekt?
EMPOWERMENT baner nye veje i guldborgsund kommune
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Tak for invitationen Christina sylvest Projektleder i
Socialisering Kapitel 5.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
HVORDAN ER DET AT BLIVE BEVIDST KOMPETENT
Kognitive strukturerede samtaler. Hvem er jeg Uddannet lærer i 1995 Langagerskolen 1995 – 2009 Skolevejleder / kurator 2003/04 Bagland 2009 – Ikke psykolog!
Social Farming Dagens program / citat NUZO
handel, event og mediegrafik
Februar 2017 PKU-konference
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
1 1.
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Personalemøde – opfølgning på MTU
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
Kan man få indflydelse på en lov?
Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Hvad er vores kommunikationsmål
Hvordan motiverer vi de unge?
Præsentationens transcript:

Professionel udvikling i det nye bibliotek

Biblioteksmodellen anno 2011 Fra ’collection to connection’, fra produkt- til brugerorientering 18-04-2019

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 1: Videndeling og buddy-ordning 18-04-2019

Modul 1 Videndeling »At man, naar det i Sandhed skal lykkes En at føre et Menneske hen til et bestemt Sted, først og fremmest maa passe paa at finde ham der, hvor han er, og begynde der. […] For i Sandhed at kunne hjælpe en Anden, maa jeg forstaae mere end han - men dog vel først og fremmest forstaae det, han forstaaer.« Søren Kierkegaard

Modul 1 Forskellige typer viden ”Det troede jeg, at du vidste…” ”Fordi… sådan er det bare” ”Det er fordi…” Eksplicit viden Implicit viden Tavs viden 5

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 2: Person typologi og relationskompetence Modul 2: Arbejdsglæde 18-04-2019

Modul 2 JTI

Modul 2 Gå gladere hjem fra arbejde, end da du kom!

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 3: Skab flere medspillere Modul 3: Møde facilitering 18-04-2019

Kan du hjælpe mig med det her? Modul 3 Skab flere medspillere Skab energi med bevidst brug af krop og stemme Brug den gode historie til at skabe medspillere Kan du hjælpe mig med det her? Fra ’Nej ….. Men’ til ’Ja …… Og’ ’Nej – jeg har ikke tid lige nu. Men jeg er ledig om et øjeblik. Er det okay?’ ’Ja – jeg vil meget gerne hjælpe dig. Og jeg er ledig om et øjeblik. Er det okay?’

Modul 3 Møde facilitering Minimer plenum-formen Minimer diskussioner, Konkrete opgaver og leverencekrav Korte deadlines og én opgave ad gangen

Modul 3 Jeg synes principielt ikke at.. – at tale om princippet, værdien, moralen bag ideen Hvornår er det besluttet at.. – at tale om de organisatoriske rammer for selve arbejdet Det er det samme som det vi prøvede i 2002… - at trække ideens flyvehøjde ned, ved at give den et velkendt (og ikke succesfuldt) konkret billede Det kan ikke lade sig gøre at.. – at fokusere på udfordringer på et meget praktisk niveau Hvordan havde du så tænke dig at.. - at lade én person forsvare ideen og udfolde alle dens elementer på stedet Mødeterror

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 4: Professionel formidling 18-04-2019

Modul 4 Professionel formidling Robbie Williams modellen

Biblioteksmodellen anno 2011 Modul 5: Forankring 18-04-2019