Bogens titel: ”Okay!”. Uge 19 til uge 25, 2018

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kulturpas - Som afsæt til arbejdet med Den nye skolereform FABUK 27. februar 2014.
Advertisements

Program for aftenen kl – 20.30
Kompetenceafklaring af børnene
Lærings- og praksisfortælling
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
INDHOLD: VÆRDIER REGLER RUTINER PRAKSIS PÆDAGOGIK
Lærings- og praksisfortællinger:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Forædremøde den
Introduktion til Sprogpakken
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
Introduktion til Sprogpakken
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Forældremøde X årgang.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Jeg støtter barnet ved:
Måltidet – lyst og fællesskab
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Velkommen til nye børn som er kommet fra vuggestue og dagpleje eller hjemmefra. Blomsterprojekt hvor vi får blomster hjemmefra som vi passer, vander og.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Årshjul for aktiviteter 2013– 14 med indarbejdet læreplanstemaer
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Lærings- og praksisfortælling
Lærings- og praksisfortælling
Lærings- og praksisfortælling
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Nyfødte børn Nyfødte børn ammes normalt og får føde på den måde
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Relations kompetencer
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
Med læreplanstemaer som fokusområder Pædagogisk idræt Alsidig personlighedsudvikling At arbejde med barnets alsidige personligheds-udvikling er basis,
Prinsesse Arabella blander farver
Det vildeste bogmonster.
Må jeg kigge i din ble? Kulturelle udtryksformer og værdier
Mimbo Jimbo har det sjovt
Mons får et nyt kæledyr Kulturelle udtryksformer og værdier
Den lille gule pige Kulturelle udtryksformer og værdier
BOG 11: Kulturelle udtryksformer og værdier
Hvorfor græder du, Lille Bjørn?
Mons i blæsevejr Kulturelle udtryksformer og værdier
BOG : Kulturelle udtryksformer og værdier
Nede i fru Hansens kælder
Pølsebæ Kulturelle udtryksformer og værdier
Den pædagogiske læreplan
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
BOG: ”Okay!” DUÅ: Samarbejde. FRI FOR MOBBERI:
Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Bogens titel: ”Okay!”. Uge 19 til uge 25, 2018 Mål: At børnene oplever glæden ved at deltage i teater. Tiltag: At spille Guldlok og de 3 bjørne Tiltag: Finde kryb og kravl i naturen og lade det leve. Samle skrald. Mål: At børnene oplever at venskab er at give og tage. Mål: At børnene får respekt for naturen. Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier Barnets læring og trivsel Alsidige personlige udvikling Barnets læring og trivsel Naturen og naturfænomener Tegn: At børnene inddrager rollerne fra Guldlok i deres egne lege. Tegn: At de voksne ser børnene profitere af guidningen. Tiltag: Dialogisk læsning. Teater. Skovtur. Turtagning med voksenguidning. Tegn: At børnene selv samler skrald. At børnene ser på kryb og kravl og lader det leve. Mål: At børnene bruger fagter ved kuffertsangene. At børnene lærer fokusordene: Affald, ven, edderkop, myre, regnorm, bænkebider, bi, snegl, skovtur, gå, skridt. Mål: At børnene får kendskab til, hvad en ven er. Tiltag: Dialogisk læsning, skovtur inklusiv pakning af madkurv og ting. Mål: At styrke børnenes grovmotorik. Tiltag: Vi sætter ord på ved: Dialogisk læsning, skovtur og motorikforløb. Barnets læring og trivsel Sociale kompetencer Barnets læring og trivsel Krop og bevægelse Barnets læring og trivsel Sprog Tiltag: Udendørs motorikforløb: Løbe, lange skridt, bære tunge ting, gå op og ned af bakke, klatre i træer. Tegn: At børnene sætter ord/tegn på begrebet ven. Tegn: At børnene uopfordret gør tingene nævnt i tiltag Tegn: At børnene selv bruger fokusordene. At børnene bruger fagter ved kuffertsangene.