Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier"— Præsentationens transcript:

1 Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier
Bogens titel: Uge – 2018: KAJ ER HEST (Yderligere har vi fokus på Påsken) Tiltag: Læse bøger om bondegårdsdyr. Lege med bondegård og dyr. Besøge Bakkegården. Besøge friluftsgrise og køer. I-padspil om bondegårdsdyr. Mål: At børnene oplever påsken som noget særligt, så de kan genkende tiden næste gang den kommer, så de får en fornemmelse for traditioner. Tiltag: I uge 12 har vi kreative aktiviteter i forbindelse med påsken, karse, klip, lim, sange. mm. Børnene deles op i små grupper og kommer i de forskellige aktiviteter på skift. Mål: At børnene lærer at forstå, at dyr er levende væsener, der skal behandles med respekt. Mål: Børnene i gruppe 1+2 skal kende 10 bondegårdsdyr og børnene i gruppe 3 skal kende 4. Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier Barnets læring og trivsel Alsidige personlige udvikling Barnets læring og trivsel Naturen og naturfænomener Tegn: At målene nås. Tegn: At børnene begejstres over aktiviteterne. Tegn: At børnene er forsigtige i deres omgang med dyrene, samt at de ikke slår smådyr ihjel, når de ser dem. Tiltag: Besøge Bakkegården. Besøge friluftsgrise og køer . At vi taler med børnene om dyrene, når vi besøger dyrene. Tiltag: Læse bøger om bondegårdsdyr. Lege med bondegård og dyr. Besøge Bakkegården. Besøge friluftsgrise og køer. I-padspil om bondegårdsdyr. Fokusord: Høne, hest, kat, ged, får, kanin, ko, hund, gris, and, hoppe, ride, falde, græde, trøste. Tiltag: Med udgangspunkt i bogen, fokuserer vi på begrebet ”at trøste”. I dagligdagen appellerer vi til børnene om at trøste hinanden. Mål: At børnene kan, hoppe, slå kolbøtter, gå baglæns, trille og kaste. Mål: At børnene får forståelse for at trøste andre. Mål: At børnene i gruppe 1+2 kan benævne 10 bondegårdsdyr og sige som dem. At gruppe 3 kan udpege 4 bondegårdsdyr. Barnets læring og trivsel Sociale kompetencer Barnets læring og trivsel Krop og bevægelse Barnets læring og trivsel Sprog Tegn: At målene nås, samt at gruppe bruger fokusordene og gruppe 3 kan forstå 5 fokusord. Tegn: At vi ser børnene vise omsorg for hinanden / trøste hinanden. Tegn: At målene opnås. Tiltag:. Lave bevægelser i hallen med fokus på at de er dyr, mens de laver bevægelserne.


Download ppt "Barnets læring og trivsel Kulturelle udtryksformer og værdier"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google