Rødkærsbro børnehaves værdigrundlag

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Børn som pårørende til alvorligt syge forældre Anbefalinger til sundhedspersonalet Udarbejdet på baggrund af: Retningslinier for god praksis ved forebyggende.
Hvad er vi værd? Aktivt medborgerskab FællesskabSocial kompetenceOmverdensbevidst Demokratisk dannelse OrganisatoriskSamarbejdeÅbenhedNetværksskabendeInitiativrig.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Endeligt forslag til ”Lys i øjnene” Præsentation af politikken før høringsrunde.
Sæt Viden I bevægelse Afd.leder Brit Skovgaard & fysioterapeut Annette Heinz 16. august 2010.
Kreativitet og innovation i ALT
Hierarki for styringsredskaber
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Forældremøde X årgang.
Jeg støtter barnet ved:
Måltidet – lyst og fællesskab
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
NOEA/Aalborg Universitet
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Pædagogiske overvejelser om at få mere ud af hverdagen
Udviklingsprojekt om tværprofessionelt samarbejde mellem pædagoger, lærere og socialrådgivere r Vi skal give de studerende bedre tværprofessionelle.
Videreudvikling af skolehjem samarbejde
Alle børn er alles ansvar
Relationer – børn imellem
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Læreplaner i Højvangen
Inklusion - vision eller modebegreb i den pædagogiske debat Lone Beyer SIKON 2009.
Kærnehuset! Forældresamtaler -et nødvendigt onde eller brugbart pædagogisk værktøj?
Markvandring i Center for selvejende dagtilbud LAVUK STJERNEN Medarbejderpraktikprojekt 14. januar – 14. august 2013.
Velkommen.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Følfods historie Naturbørnehaven en lokal ide En gruppe lokale forældre udarbejder et oplæg til en skovbørnehave Forældregruppen præsenterer.
Engelsborgskolens værdigrundlag. En værdi trækker en grænse mellem acceptabel og uacceptabel (Ole Thyssen) Denne grænse må være: 1. Operationel – synlig.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Fri for Mobberi.
Lærings- og praksisfortælling
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Det robuste barn – et foredrag om opdragelse
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
FORÆLDREINDDRAGELSE - I DAGBEHANDLING AF BØRN OG UNGE MED SPISEFORSTYRRELSE Ved sygeplejerske John Dietz, psykolog Anne Lydolff og forælder Eva Elle.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
KVALITET I SAMSPIL OG LÆREPROCESSER I DAGTILBUD Oplæg v/ Maybritt Larsson Institutionsleder Barnets Hus-Amerikavej.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
FILUR Nyt materiale til børnehavebørn med udgangspunkt i dialogisk læsning.
Professionshøjskolen København AMU-afdelingen ved KSS Individuel kompetencevurdering Hvem: Døgninstitution med ca. 50 medarbejdere, alle medhjælpere og.
Sociale historier – et pædagogisk værktøj
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Principper for børne- og ungdomsfodbold i Kjellerup IF Februar 2016.
VELKOMMEN Til Ikast Nordre Skole (DOF) og SFO (DUF)
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
Skævinge Skole respekt – tillid – nærvær Indskrivningsmøde, Skævinge skole d. 28/10 Ny Harløsevej 17, 3320 Skævinge,  ,
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
FILUR Nyt materiale til børnehavebørn med udgangspunkt i dialogisk læsning.
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Velkommen til Skolen ved Sundet
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Værdsættelse og motivation
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Rita Buhl 22. september 2018.
Redskaber og overvejelser
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Rødkærsbro børnehaves værdigrundlag I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier og gennemarbejdet materialet i forhold til børnehavens praksis. Vi dykker ned i Læreplansvejledningen og arbejder med forskellige metoder til den teoretiske praksis. Vi arbejder Bla. Med BMV ( børnemiljøvurdering). Vi vil gerne kunne se sammenhængen med børnenes oplevelser og vurderinger - og læreplanstemaerne, for at tilgodese børnenes udvikling på bedste måde.

VÆRDIGRUNDLAG AT FØLE SIG VÆRDSAT/ INKLUDERING ANERKENDELSE AF DET ENKELTE BARN GENSIDIG RESPEKT/ ALLE IMELLEM

AT FØLE SIG VÆRDSAT/ INKLUDERING

ANERKENDELSE AF DET ENKELTE BARN

GENSIDIG RESPEKT /ALLE IMELLEM