MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Caseoplæg om Facebook.
Advertisements

SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
VEJEN TIL VÆKST.
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Fremtidens markedsføringsplatform
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
E-commerce hos Bon’A Parte
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Temamøde Succesfuld webshop og markedsføring Silkeborg Iværksættercenter 9. september 2010.
Søgeord optimering Maksimal synlighed uden de store investeringer Søren Rasmussen Direktør.
MICHAEL ANDREAS HANSEN COMMERCIAL DIRECTOR & PARTNER
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Backoffice præsentation
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Natmus.dk. BETA – forever? Organisering Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres.
Reklame & Markedsføring
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Dokumentation af opgaver
Strategisk Usability John Paulin Hansen. Næste gang er sidste gang Hver gruppe fremlægger deres oplæg i 15 minutter Start 17:00 - Slut 20:00 Gruppe 1,2,3,pause,18:00.
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Cross Channel - Tidens største trend.
Hold styr på nøgletallene i din virksomhed September 2013.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
FACEBOOK FIRMASIDER & ADS - SØGEMEDIER A/S. FACEBOOK PAGES FIRMASIDER PÅ FACEBOOK.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
Sælg mere på Nettet MarketingCamp Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Din kreative online praksis! – del 2
Kommunikationsansvarlig
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
E-handel og online service
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
Når du allerede mestrer de vigtigste
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Tilstedeværelsesundervisning
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Workshop 1.
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
En trin-for-trin guide
To change the image behind the Mock up.
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Glem traditionel tilgang til budget
Præsentationens transcript:

MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet

MCB opstartskursus Arbejdsform Oplæg Forum Workshop KPI

Model

Agenda Strategi Webstatistik Masterpiece (løbende) Tekster Merchandising Billeder Etc.

Agenda Marketing SEO: søgeord (find dem), ranktjek, hvad gør man PPC Nyhedsbreve Sociale medier Andet (blogs, pr, banner, affiliate) Løbende optimering Konverteringsoptimering Usability

Grundlaget for al arbejde Strategi Grundlaget for al arbejde MCB Workshop 2011

Læg en strategi Hvad er formål med jeres site? Tiltrække besøgende til websitet / Facebook siden Er I de bedste, billigste, bedste kundeservice Har I en løsning på et problem? Hvorfor har I lavet sitet? Omtale Omsætning Online brochure Hvorfor skal jeg “handle” med jer? Hvad er jeres holdning til Pris, sortiment, oplevelser,

Læg en strategi Det handler ikke om teknik! Lav en målsætning for alle “produktområder” Ned på pladser, varegrupper, linjer, etc. Indsatsområder Hvem er primær & sekundær målgruppe? Kunder, elever, abonnenter, campister etc. Beslutningstagere, forældre, etc. Hvilke kanaler bruger målgrupperne? Hvordan bruger jeg dem Kompetencer Intern vs. ekstern Er jeres site trimmet 100% til ovenstående??? Udfør – mål – opfølg Hvad er godt / skidt i dag på sitet? Det handler ikke om teknik! UD AF MASTERPIECE – IND PÅ JERES SITE

Vær jeres egne kunder På med kundebrillerne, og ind på sitet! Få hjælp fra kunder, venner, familie Indsatsområder Hvor får du bedst ROI Trafik x konvertering x gennemsnitlig ordre = omsætning Nyhedsbreve Site optimering Marketing kanaler Lavest hængende frugter Ej FB hvis 100 fans, etc.

Forstå din trafik - optimer! Google Analytics Forstå din trafik - optimer! MCB Workshop 2011

Målsætning Forstå Google Analytics Opsætte mål Lær mere om jeres besøgende Opfølgning Overvågning Tracking på kampagner/indsatsområder

Hvad er det? Webstatistik Information om: Trafik Besøgende Hvorfra, søgeord, etc. Besøgende Demografi, loyalitet, etc. Brug af website Sider, stier, dårlige sider, etc. Meget mere!

Rapportering KPI / nøgletal Opsæt rapporter Besøgende P/I Afvisningsprocent Søgeord Kilder Opsæt rapporter

Opsætte mål Tilmeld nyhedsbrev Kontakt formular Send til en ven Bestil materiale Download information Etc.

Månedsrapport Få tilsendt månedsrapport med nøgletal Opdater med med SERP Hvordan ligger du på søgeord Marketing kanaler Indsats Resultat Omkostninger

Google Analytics Er sat op u/b Få lavet en analyse efter x måneder Rapport med indsatsområder Hvad er godt? Hvad bør forbedres? Hvilke tal skal der fokus på?

Daglige / ugentlige rutiner Tjeklister Forside banner ok? Varegrupper tekster opdaterede Nyhedsbreve klar til udsendelse Overholder vi kundeservice mål Marketing plan? = tingene bliver gjort!

Daglige / ugentlige rutiner Tjeklister KPI tal Se sitet med brugers øjne Nemt at finde en varegruppe Nemt at komme til produktside Læg i kurv? Personligt site Kontakt info Ud af Masterpiece -> Ind på sitet!

Optimer Konverteringsoptimer Guide brugere mod mål Test hvad der virker Farver, tekster, knapper, etc.

Marketing SEO Adwords Nyhedsbreve Sociale medier Affiliate