Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Advertisements

Verdensbilleder i renæssancen AT5 Argumentation - metode og teori.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Dagsorden Oplæg kommunikation Opgave Oplæg aktiv lytning Opgave Inder/ydercirkel – hvad har jeg lært om kommunikation?
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 4: Diskussion.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
Hold balancen med et stærkt og velfungerende familieliv Workshop Balancekonference, Region Syddanmark, August 2010 Lisbeth Fruensgaard.
Autoriseret psykolog Lars Hugo Sørensen Velkommen til minikonference.
Lav din egen funktionskæde Fokuser først på et væsentligt indsatsområde som du er med til at realisere i dit daglige arbejde Nævn de 3 vigtigste interessenter.
Se støjen E-læringsmodul Fysik/kemi It-færdighedsniveau:
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Kommunikationskursus
Modul 2.
Fordybelse i et projekt
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Velkommen.
Oplæg om metoder Vejle 14. Januar 2010.
Velkommen Robusthed basiskursus
Notatteknik.
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
God undervisning er dialogisk Munkebjerg-konferencen 24
Trivsel og værdier - i skoletasken
Et samarbejde mellem CMU og DASG
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Den gode tone Lse.
Præsentationsportfolio
Rasmus, Morten, Sandy og Kristina
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Netværksmøder - Drejebog
Kommunikation - trykstil
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
Personlighed og Kompetencer
LEAPS Projektplanlægning 21. marts 2017
Dag 1 3 Oktober 2016 Velkommen til projektuge!
Ledelsesevaluering.
Gode råd om ... Referatskrivningen
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Elevledede skole-hjem-samtaler
Spørgsmål til ‘spis og snak’ session
Hvorfor skal vi være synlige og sårbare?
Introduktion til Jobsøgning & Kommunikation kurset
Trivsel og værdier - i skoletasken
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
for sociale tilbud på psykiatri- og misbrugsområdet 13. maj 2019
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes? LEAPS 21 September 2016 Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes? Dagsorden: Sokratisk Seminar: Most Likely to Succeed

Sokratisk seminar - formål Gennem en proces med at lytte, skabe mening og finde fælles fodslag arbejder deltagerne hen imod en fælles forståelse snarere end at forsøge at bevise et bestemt argument. Det sokratiske seminar egner sig ikke til debat, overtalelse eller personlig refleksion, da fokus er på at udvikle fælles opfattelser af en idé (tekst eller film).

Sokratisk seminar - regler Tal så alle kan høre dig Lyt nøje Tal uden at signalere først – ok at gestikulere Tal med udgangspunkt i teksten / filmen Tal med hinanden, ikke med facilitatoren Bed om afklaring, sid ikke med forvirring Invitér og tillad andre at tale Overvej alle synspunkter og ideer Vid, at du er ansvarlig for seminarets kvalitet

Sokratisk seminar - roller To grupper: Deltagere og observatører Deltagere (indre cirkel): Fører sokratisk samtale om emnet Observatører (ydre cirkel): Giver feedback til partner på kvaliteten af deltagelsen Roller skifter efter 30 minutter

Sokratisk seminar - format Filmklip: 4 minutter Stille refleksion: 3 minutter Samtale: 20 minutter Hver samtalegruppe vil gennemføre to runder

Sokratisk seminar - opstilling

Sokratisk seminar - refleksion Selvrefleksion Grupperefleksion Afrapportering

Har computere med  Klar til at dele på DP: Næste uge Om mig LEAPS siden Refleksion om afgangselev-profil

Udgangskort Navn  Noget, der var godt i dag  Noget vi bør ændre ? Et spørgsmål, jeg har