Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mentorkursus Foreningen Nydansker V/ susie skov nørregård.
Advertisements

Velkommen Ledelse og kommunikation ?
Klasseledelses- og relationskompetence
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Værdigrundlaget i Greve
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Program for dagen  Så´n lidt hygge med kaffe og de runde  Hvorfor GRUS?  Spilleregler for dagen  Lederens visioner og mål for afdelingen  Kan vi lære.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Produktion og Logistik
Nyt ansvar.
Det autentiske menneske
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
Om feedback og tilbagemeldinger
Kvinder i Ledelse IT Brancheforeningen 2. juni 2008 Alfred Josefsen
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
NOEA/Aalborg Universitet
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
P SYKISK ARBEJDSMILJØ På Det Alternative Plejehjem, Esbjerg.
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Kulturer og værdier i det palliative felt
Seksualpolitik.
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
Omgangstone og kollegialitet
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
- et udviklings- og dialogværktøj
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Summemøde Er der et dialogisk rum i den organisation I er leder for? Er det stort eller lille? Er det tilgængeligt eller bag lås og slå? Kommer i der selv?
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Relationskompetence – hvad er det?
Den lærende organisation
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
organisatoriske kompetencer
Lederkonferencen 9. juni 2010
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
Rehabiliteringsbegrebet på Psykiatrisk Center Ballerup
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Vision mission værdier handleplaner
Styrk robustheden - forebyg stress Hvorfor og hvordan? Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse. Syd Nynne Lykke Christensen Chefkonsulent Yngre Læger.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kunsten at give god feedback
Forældreundervisning for forældre/pårørende til børn/unge indlagt på BU1.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Indre By / Østerbro LokalMED
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Tema 5: Værktøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Glamsbjerg Fritidscenters fremtidshus
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Ansvarlig.
Verdens Bedste Mor Forår 2017
Redskaber og overvejelser
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Præsentationens transcript:

Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt. Oplæg ved afdelingssygeplejerske Hanne Berg Fog Hjertemedicinsk afsnit, Regionshospitalet Herning, HEV. 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

En nærværende leder, personligt. Være igangsætter og inspirator Synlig, tillidsfuld (mindre magt) og udvise respekt for den enkelte Uforbeholden, åben og ærlig Troværdig og naturlig Have humor og være robust Imødekommende Positiv tilgang til opgaverne – udviklende Have drive og engagement 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

En nærværende leder, personligt Håndterer egne følelser, sige til og fra Skabe hyggelige rammer og atmosfære Have intuition og situationsfornemmelse Være synlig om egne fejl og mangler Være sig selv – ok at jeg har en dårlig dag Bevidst om egne værdier. Gør sig forskellig Være sårbar og menneskelig Kunne rumme og tage imod konstruktiv kritik Holde på egne basisrettigheder og være tro mod sig selv 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

En nærværende leder, ledelsesmæssigt. Skabe positive emotioner – det er forbundet med åbenhed, udsyn, øger risikovillighed og helhedsperspektiv. Negative emotioner er forbundet med sort / hvid tænkning, kamp/ flugt. Afstemme forventninger Klare synlige visioner, meningsfulde mål og strategier Agere ud fra cirkulær tænkning Emotionel intelligens – kunne skabe følgeskab Relationer, GRUS Kunne analysere og agere i konfliktsituationer Spil bolden og ikke manden Give konstruktiv kritik på ordentligvis 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

En nærværende leder, ledelsesmæssigt. Lytte, coache, superviserer og rådgive Spotte sproglige overbevisninger Give anerkendelse Bruge sproglige forudsætninger Direkte kommunikation Følelsesmæssig kontrakt Agere i procesledelse – og indgå i processen Empatisk passionerede og realistisk i omgang med medarbejderne Forebygge kritiske situationer Mester og vægte individuel personaleledelse Skabe rum og prioritere personlig og faglig udvikling for personalet og sig selv 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

En nærværende leder, ledelsesmæssigt. Obs min model af verden: Vi ser og oplever alle verden gennem et filter (GUF – generaliseringer, udeladelse og forvrængninger) Forud for det filter, ”sorteres” vores oplevelse via vores erfaringer, viden, overbevisninger, personlige erindringer og historier og profiler / typer. Vi opfatter og kommer i en tilstand af energi, som gør at vi efterfølgende har en given adfærd. Indgå i dialog, kunne reflektere over egen virke og være sanseskarp Bevidst om strategisk kommunikation Medarbejderindflydelse, ansvar og engagement Skabe rammer for et sundt og udviklende arbejdsmiljø og god kultur. Kende medarbejdernes værdier 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

En nærværende leder, ledelsesmæssigt. ”Hård” empati Obs de 5 niveauer for kontakt. Ægte samarbejde på historieniveau – følelsesniveau, her bliver ledelse en kunst Obs typologier. Ser muligheder – procedure osv. Bevidst om transitionsledelse, Bridgets Den menneskelig natur Vi søger lykke Vi er sociale Vi er territoriale – og konkurenter Vi er medfølende og kærlige Husk ny bamse  TAK FOR NU. 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE

Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE 25-12-2018 Afdlingssygeplejerske Hanne Berg Fog, Hjertemedicinsk afsnit, RHE