Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Advertisements

Forankring af projekter Hvad sker der, når et projekt slutter? Aktiv Fritid for alle april 2016.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Jr. FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 OPLÆGSHOLDER, DATO. Siden starten i 2000 har formålet med FIRST Scandinavia været at give børn og unge gode lærings- og succesoplevelser.
Klar til 10. Klasse! Præsentation. Plan for indskolingen Indmeldt Forældre/elev/skole-møde I DAG! Indslusningssamtaler Brev om endelige valg – 1. juni.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Broforløbet-Esbjerg, Varde og Vejen. Projektets formål: At lave en model for opkvalificering af målgruppen, som efterfølgende kan danne skole for, hvorledes.
Talent og kompetencer i verdensklasse Seminar den 23. juni 2011 om vækst og beskæftigelse i Østdanmark v/direktør Joost Nielsen, Regional Udvikling.
Kvalitet i Dagplejen Christina Barfoed-Høj, specialkonsulent, Socialministeriet. 18. maj 2010.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Fremtidens matematik, marts 2015 Carl P. Knudsen Hvad er DASG ?
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler Erhvervsskolerne September 2015.
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Efterspørgslen i den maritime industri
Er samarbejde med virksomheder og universiteter afgørende for at sikre interessen og relevansen i gymnasiets undervisning? Anvendelsesorientering i de.
Brobygning – EUD og efterskolerne
Et pilotprojekt på naturskolen
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Projektplan – pesto med ramsløg og skvalderkål
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
Tænketankens vision i en skolekontekst
Hvad siger forskningen om it i EUD?
Byrådets temamøde 15. januar 2015
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Organisation Pædagogik Teknologi
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Overvej din kommunikation
Digitaliseringsstrategi
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
Det man ikke ser har man ikke ondt af
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Handlingsplan for øget gennemførelse
Digital teknologi i undervisningen
Internationale virksomheder til trekantsområdet
Fremtidens sundhedsvæsen – nyeste udspil fra Danske Regioner
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Inklusion i Folkeskolen
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Inklusion af mænd og drenge i uddannelse i Region Sjælland
Uddannelsesområdet i Grønland
Ungdommens Uddannelsesvejlednings Årskonference 2012
(Strategispor og strategiske indsatser)
Hvordan samarbejder vi med grundskolen om det praksisnære?
Tendenser i forældresamarbejdet
Skoleudvikling i Praksis 1
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
DGI Håndbold Total & Max. Totalhåndbold Håndboldfitnesskurser
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Visionære Regionale Udviklings Planer
Visionære Regionale Udviklings Planer
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Danmarks Vejlederforening
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Ønske om sammenhængende uddannelsespolitik
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
4 ÅR EFTER REFORMEN – HAR VI FÅET BEDRE ERHVERVSUDDANNELSER?
Skypemøde for badminton-medarbejdere den 27. marts 2019
Præsentation af partnerskab
Præsentationens transcript:

Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier Digitalisering i erhvervsuddannelserne – Visioner og muligheder Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier

Visionen er at skabe verdens mest avancerede erhvervsuddannelser inden 2025

Baggrund Erhvervsskolerne har gennem en årrække arbejdet med digitalisering af undervisning Det går stille og roligt fremad Men er primært båret af ildsjæle og i høj grad baseret på viden og systemer udviklet til andre uddannelsesområder Navnlig på erhvervsuddannelserne er der et stort uforløst potentiale

Digitale erhvervsuddannelser Digitalisering på erhvervsuddannelserne vil have betydning for elevernes digitale kompetencer Digitalisering kan øge rekruttering og fastholdelse Erhvervsuddannelserne skal gøres markant mere attraktive for de unge end i dag Det skal være sjovere, mere spændende og mere digitalt avanceret at gå på en erhvervsuddannelse end på andre ungdomsuddannelser

Potentialet Digital styring af læringsmål Adaptiv læringsprogrammer Visualisering Fjernundervisning 24/7 uv og læring Simulation

Indsatsområder Forskning der udvikler nye redskaber og metoder Vedvarende vidensindsamling af hvilke digitale redskaber, der er på vej ind i virksomhederne Erhvervsudviklingen skal målrettes Pædagogisk udvikling som skaber den nye erhvervspædagogik Pædagogikum skal løbende udvikles FAB LAB’s Fortsæt selv listen 

Sammentænkning på tværs Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling Uddannelses- og Forsknings-ministeriet Erhvervs- og Vækstministeriet Universiteter Erhvervsskoler Professions-højskoler Erhvervslivet Arbejds-markedets parter Lærer-organisationer

Collective impact Fælles agenda som alle forpligtiger sig til Fælles målemetoder Gensidigt forpligtigende aktiviteter Hyppig og åben kommunikation En supportorganisation

Målet I 1961 besluttede Kennedy, at USA skulle sætte en mand på månen inden udgangen af årtiet. Dette lykkedes på baggrund af en koordineret indsats fra alle relevante aktører i 1969. Erhvervsuddannelserne skal ikke til månen, men lad os sætte et fælles mål om, at inden 2025 kommer hele verden til Danmark for at se, hvordan teknologi, pædagogik og menneskesyn skaber verdens mest avancerede og attraktive erhvervsuddannelser.