UDVIKLINGSPLAN FOR GORM

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Advertisements

KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Vision 2020 En 5 års plan for arbejdet i Dansk Orienteringsforbund Planen justeres ved årligt strategi seminar i august. Vision 2020 skal godkendes på.
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
Dansk Boldspil-UnionEn Del af Noget Større Hvad er projektet - udover at vinde på søndag? En proces med fokus på udviklingen af ’det gode ungdomsmiljø’
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
FLERE FRIVILLIGE BADMINTON IS Skævinge fodbolds 5 step til flere frivillige.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Bestyrelsesmøde Frederiksbjerg Dagtilbud 9.December 2015.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Klubben Organisation og træningsmiljø xx/xx 2014 kl.xx.xx-xx.xx.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Beskrivelse af strategisk projekt: Et frugtbart forskningsmiljø Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Vi går efter guldet Præsenntation af bestyrelsens strategioplæg for dame/pige floorball i Rungsted Hørsholm Floorball klub.
Fra Dansk Golf Union Juniorugen Landsseminar Juniorkonsulenter
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Christian Jørn Hansen 4. januar 1991 DAF-regi: BAC: Elite B
29. sep. Bedsteforældredag
Hovedmilepælsplan - skabelon
Jan Feb Mar Apr Maj Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec
BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED
Årshjul 2018 for Nyker børnehus
Medlemsweekend FAKS Ved Fysioterapeut Maria Balslev Larsen.
DGI Vision Fusionsaftale
Central kontra decentral
ÅRHUS AFDELING.
Fælles ledelsesgrundlag
FNs Verdensmål Hvad går de ud på? Hvorfor er de vigtige?
BADMINTON.
BADMINTON.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Sådan bruger du præsentationen
Noter PW aften 6. marts 2018 • Hvad er godt?
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Børne- og undervisningsudvalget den
Visionære Regionale Udviklings Planer
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Visionære Regionale Udviklings Planer
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
God sagsbehandling Danmarkskort for omgørelsesprocenter på social-, børne- og voksenhandicapområdet Ankestatistik Oplevet sagsbehandling December.
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Dialogen med klubben SPØRGEGUIDE UNDERVISNINGSMETODER
Generalforsamling 12. marts 2019
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Forflyttelser 2019.
Hvad laver Skolebestyrelsen
Greve Kommune Parternes ønsker til samarbejde om ny LUP
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Velkommen til ROADSHOW i GeoDanmark!
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Grøn = ✔ Rød =
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
HIF Generalforsamling
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Workshop 2 worksheet.
Patient- og Pårørenderådet 4. juni 2019
Præsentationens transcript:

UDVIKLINGSPLAN FOR GORM TEAM/ RESSOURCER MÅL Rekruttering og fastholdelse Vi arbejder kontinuerligt og struktureret med rekruttering og fastholdelse (marts 2016) Bestyrelsens spidskompetencer FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER Organisations og kompetenceudvikling En velbeskrevet organisation med klar ansvars- og kompetencefordeling med en veludviklet evalueringskultur (marts 2016) Vi er på forkant med udviklingen og har fokus på kompetencer og kvalitet (december 2017) Der er sammenhæng mellem det vi vil og det vi kan (december 2017) VISION xx Sportslig udvikling Børn og unge: Vi har et trænings- og konkurrencemiljø, der udvikler den enkelte med udgangspunkt i ATK principperne (marts 2016) Voksne: Den enkelte bliver udfordret uanset niveau (marts 2017) Vi har et attraktivt sportsligt og socialt skimiljø (december 2018) Kommunikation Vi målretter kommunikationen (juni 2016) KRITISK SUCCES FAKTOR Faciliteter Fastholde kvalitet over hele linjen (december 2018) xx xx xx xx UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER xx xx Tovholder på udviklingsplanen: xx August 2015 xx xx Understreg og fed = delmål

UDVIKLINGSPLAN FOR xx TEAM/ RESSOURCER MÅL FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER Bestyrelsens spidskompetencer FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER Rekruttering og fastholdelse Vi arbejder kontinuerligt og struktureret med rekruttering og fastholdelse (marts 2016) TRIN 3 – 2017 TRIN 2- 2016 TRIN 4 – 2018 1.5 175 medlemmer heraf min. 30 % under 20 år, min. 15 % ml. 20-40 år og min. 55 % over 40 år (dec.) 1.6 200 medlemmer heraf min. 30 % under 20 år, min. 15 % ml. 20-40 år og min. 55 % over 40 år (dec.) TRIN 1- 2015 1.2 Se på statistik i forbindelse med indmeldelser (jan.) 1.3 Udarbejdelse af rekrutterings- og fastholdelsesstrategi (jan.) 1.4 165 medlemmer heraf min. 30 % under 20 år, min. 15 % ml. 20-40 år og min. 55 % over 40 år (dec.) 1.1 155 medlemmer heraf min. 30 % under 20 år, min. 15 % ml. 20-40 år og min. 55 % over 40 år (dec.) VISION xx KRITISK SUCCES FAKTOR xx xx xx xx UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER xx xx Tovholder på udviklingsplanen: xx August 2015 xx xx Understreg og fed = delmål

UDVIKLINGSPLAN FOR xx TEAM/ RESSOURCER MÅL FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER Bestyrelsens spidskompetencer FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER Organisations og kompetenceudvikling En velbeskrevet organisation med klar ansvars- og kompetencefordeling med en veludviklet evalueringskultur (marts 2016) Vi er på forkant med udviklingen og har fokus på kompetencer og kvalitet (december 2017) Der er sammenhæng mellem det vi vil og det vi kan (december 2017) TRIN 3 – 2017 TRIN 2- 2016 TRIN 4 – 2018 TRIN 1- 2015 2.1 Alle udvalg er beskrevet (nov.) 2.2 Bogholderens årshjul er beskrevet (nov.) 2.3 Fællesmøde omkring materialer på www – se på ansvars- og kompetencefordeling VISION xx KRITISK SUCCES FAKTOR xx xx xx xx UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER xx xx Tovholder på udviklingsplanen: xx August 2015 xx xx Understreg og fed = delmål

UDVIKLINGSPLAN FOR xx TEAM/ RESSOURCER MÅL FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER Bestyrelsens spidskompetencer FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER Sportslig udvikling Børn og unge: Vi har et trænings- og konkurrencemiljø, der udvikler den enkelte med udgangspunkt i ATK principperne (marts 2016) Voksne: Den enkelte bliver udfordret uanset niveau (marts 2017) Vi har et attraktivt sportsligt og socialt skimiljø (december 2018) TRIN 3 – 2017 TRIN 2- 2016 TRIN 4 – 2018 TRIN 1- 2015 3.2 Børn og unge: Delmål og handlingsplan med år/måned udarbejdet (marts) 4.4 Voksne: Delmål og handlingsplan med år/måned udarbejdet 5.1 Ski: Delmål og handlingsplan med år/måned udarbejdet (apr.) 3.3 Uddanne 1-2 trænere hvert år på børn og unge området (dec.) 4.5 Uddanne 1-2 trænere hvert år på voksenområdet (dec.) 4.6 1.000 starter (dec.) 4.7 1 træner starter på diplomtræneruddannelse (jan.) 3.4 Uddanne 1-2 trænere hvert år på børn og unge området (dec.) 4.8 Uddanne 1-2 trænere hvert år på voksenområdet (dec.) 4.9 1.100 starter (dec.) 3.5 Uddanne 1-2 trænere hvert år på børn og unge området (dec.) 4.10 Uddanne 1-2 trænere hvert år på voksenområdet (dec.) 4.11 1.200 starter (dec.) 4.1 Alle trænere har en uddannelses- og udviklingsplan – trænersamtaler (dec.) 3.1 Uddanne 1-2 trænere hvert år på børn og unge området (dec.) 4.2 Uddanne 1-2 trænere hvert år på voksenområdet (dec.) 4.3 1.000 starter (dec.) VISION xx KRITISK SUCCES FAKTOR xx xx xx xx UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER xx xx Tovholder på udviklingsplanen: xx August 2015 xx xx Understreg og fed = delmål

UDVIKLINGSPLAN FOR xx TEAM/ RESSOURCER MÅL FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER Bestyrelsens spidskompetencer FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER TRIN 3 – 2017 TRIN 2- 2016 TRIN 4 – 2018 TRIN 1- 2015 2.1 Struktur for dokumenthånd-tering , data-disciplin fx dropbox (jan.) VISION xx Kommunikation Vi målretter kommunikationen (juni 2016) KRITISK SUCCES FAKTOR xx xx xx xx UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER xx xx Tovholder på udviklingsplanen: xx August 2015 xx xx Understreg og fed = delmål

UDVIKLINGSPLAN FOR xx TEAM/ RESSOURCER MÅL FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER Bestyrelsens spidskompetencer FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER TRIN 3 – 2017 TRIN 2- 2016 TRIN 4 – 2018 TRIN 1- 2015 VISION xx Faciliteter Fastholde kvalitet over hele linjen (december 2018) KRITISK SUCCES FAKTOR xx xx xx xx UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER xx xx Tovholder på udviklingsplanen: xx August 2015 xx xx Understreg og fed = delmål

HJEMMEOPGAVE Du skal på 7-8 linjer beskrive den (drømme)-situation, som ”GORM” står i om lidt mere end 3 år (december, 2018). Der skal være tale om noget ekstraordinært, som er krævende at nå, men som samtidigt er så vigtigt, at det virkelig er værd at kæmpe for. Du skal strække dig for at nå det. Vi kunne kalde datoen den 31. december, 2018. Skriv det i nutid og i prosa. Når vi mødes tirsdag den 16. juni, vil du blive bedt om at læse det op, som du har skrevet. Udpeg de to mest centrale punkter i din historie.

UDVIKLINGSPLAN Slutmål Velfungerende organisation (december, 2017) Noget ekstraordinært, hvor vi skal strække os for at nå. Det skal beskrive tilstanden, når I er der. Skriv hvornår (år + måned) målene skal nås. Velfungerende organisation (december, 2017) Fastholde at både elite og bredde er fælles om træning (det sjove) og det sure (fx hjælperopgaver) (maj, 2017). Delmål Skal hænge sammen med slutmålet. Når delmålet nås, er en del af slutmålet indfriet. Det er målbart. Hvis midlerne/aktiviteterne er succesfulde vil delmålene have en god mulighed for at blive indfriet. Skriv hvornår (år + måned) delmålene skal nås. 3 udvalg er nedsat og er selvkørende (december, 2016) 3 kompetente trænere er ansat (juli, 2016) 80 % hjælper til i forhold til xx-opgaver (juni, 2016). Middel/aktiviteter Hvordan nås delmålet? Middel/aktiviteterne skal gennemføres således at der skabes en gunstig mulighed for at delmålene indfries. Udarbejdelse af kommissorier og arbejdsbeskrivelser for udvalg og bestyrelse (juni 2016) Udarbejdelse af jobbeskrivelser for trænere og annonce udarbejdes (januar, 2016) Udarbejdelse af yde-nyde katalog (december, 2015)

Pointer fra jeres historier 1. Rekruttering af unge voksne 1. Rekruttering/familier 1. Flere med til åbne løb og ungdomskurser (synliggørelse) også tema 3 og 4 1. Godt socialt miljø 1. Aktiv medspiller i DOF skoleprojekt 2. Struktur på bestyrelsesarbejdet og fokus på intern kommunikation 2. Ny bogholder/forenkling 2. Sund økonomi – fx 40.000 kr. i overskud hvert år 2. Balance - ressourcer 2. Arrangementer – høj kvalitet 3. Uddannelse af trænere 3. Tilbyde træning mere end 1 gang om ugen 3. Klubaften – løbsaften 3. O-teknik, fysisk træning, evaluering 3. Trekantsturneringen 3. Flere skiaktiviteter 3. 1 junior VM 4. Velfungerende www + aktiv Facebookside 5. Nyt matrialehus

Temaer 1. Rekruttering og fastholdelse (det sociale miljø, skoleprojekt) 2. Organisations- og kompetenceudvikling 3. Sportslig udvikling (træneruddannelse) 4. Kommunikation 5. Faciliteter