Kært barn har mange navne

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forandring, forankring og fælles fokus
Advertisements

Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
Forankring af projekter Hvad sker der, når et projekt slutter? Aktiv Fritid for alle april 2016.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Dansk Boldspil-UnionEn Del af Noget Større Hvad er projektet - udover at vinde på søndag? En proces med fokus på udviklingen af ’det gode ungdomsmiljø’
Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
ET SPORTSPSYKOLOGISK PERSPEKTIV BEDST NÅR DET GÆLDER…
Stevns satser på guldklumperne – et 3 årigt udviklingsprojekt.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Måløv Idræts Forening 2014 KOMMUNIKATIONSSTRATEGI.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
MARTS 2011 DET FÆLLES ANSVAR II Title slide EVALUERING AF DET FÆLLES ANSVAR II ERFARINGER OG PERSPEKTIVER.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Bo Christensen professor praktiserende læge ph.d 2011 KVALITET I ET SAMMENHÆNGENDE SUNDHEDSVÆSEN – HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE?
Dansk Klatre Forbund Træner 1 Velkommen. Dansk Klatre Forbund Træner 1 Dagens program Indledning Mentale faktorer: målsætning, fear of failure, faldtræning.
Identitet. Definition: identitet  At noget forbliver det samme over tid  Flere træk ved en person som tilsammen kendetegner / afgrænser personen fra.
Tomms spørgsmålstyper - Du får svar som du spørger!
Storåskolen Kommunal specialskole for elever med generelle vanskeligheder Downs Syndrom Sværere funktionsnedsættelser Lav IQ.
Forældre er en aktiv ressource i inklusionsopgaven i børnehuse og skoler.
Beskæftigelsesindsatsen Marie Hansen, direktør i Arbejdsmarkedsstyrelsen.
Formål Valg af fag Blanket Pjece Valg af problem.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
At styrke barnets selvstændighed
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
ROF/KOF møde, Nøglepersonelsseminar
Relationer på arbejdet.
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Præsentation af vores virksomhed
Bestyrelsesundersøgelse 2016
årgang - dato - underskrift
Spændingsfelter i vejledningsloven
Unge på kanten af fællesskabet
NLP Master Coach Skab enestående forandringer
ROBUSTHED.DK Værktøjer til livet.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Engelsborgskolens værdigrundlag
Professionsidentitet og teori/praksis
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
BADMINTON.
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Velkommen til DGI Miniton
BADMINTON.
Aktiv idræt for alle Gentofte Kommunes indsatser de sidste 3-4 år
Monsteret der ønskede sig en ven til jul
Velkommen til DGI Miniton
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
SUMO - analyse.
Tendenser i forældresamarbejdet
Praktikpladssøgning Morten Jensen Flemming Trier Andersen.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
ROF/KOF møde, Nøglepersonelsseminar
Dialogen med klubben SPØRGEGUIDE UNDERVISNINGSMETODER
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Future Vejle inspiration
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
Arbejdsglæde & samarbejde
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Borgermøde.
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Fakta om DIF og DGI’s foreningspulje
Præsentationens transcript:

Kært barn har mange navne v. Stephan Junggren Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GymDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Hvad kendetegner disse trænere? Besøg en du ikke kender – hvad kendetegner de seks trænere? Hvordan er deres perspektiv på trænergerningen? Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Forventningsafstemning Aktiv deltagelse og dialog Samtalen og kobling til praksis er vigtig Hvad vil jeg gerne have med hjem til min praksis? Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Hvor skal vi hen? Den gode træner/instruktør/underviser Trænerrollen Roller i praksis Motivation Klubben og træneren Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Hvad kendetegner den kompetente træner? Beskriv en træner/instruktør/underviser som du har oplevet som værende kompetent i sit virke – hvad er kendetegnene? Hvornår er jeg den bedste træner/bestyrelsesmedlem, som jeg ønsker at være? Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

INSTRUKTØRROLLEN Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Trænerrollen Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

INSTRUKTØRROLLER Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

RAFI vurdering Hvem har vi flest af i vores klub? Bedøm umiddelbart dine egne stærke og svage sider i RAFI-modellen Hvem har vi flest af i vores klub?

MOTIVATION & UNGE Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

MOTIVATION & UNGE Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

MOTIVATION - ABC TILHØRSFORHOLD KOMPETENCE AUTONOMI Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

HVAD og hvem KÆMPER VI FOR? FORENINGSLIVET BREDDE KONKURRENCE Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

The big WHY?_________________________ Hvorfor er du træner/underviser? Nedskriv flere årsager – Gerne 10 eller flere. Prioriter de 5 vigtigste årsager til at du er træner/underviser? Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk

Relation til klubben Hvilket ansvar har jeg som træner over for klubben, og hvad forventes der er mig? Opgaver og roller – er der nogen du ikke vil påtage dig? I hverdagen Trivsel Hvilket ansvar har jeg som bestyrelsesmedlem over for trænerne? Opgaver Kvalitet Efteruddannelse Vi bevæger de unge i forening er et udviklingsprojekt mellem DIF, GYmDanmark og SVØM. Læs mere på www.vibevæger.dk