Facebookkampagne 23. februar – 10. juni Ocean Rescue Facebookkampagne 23. februar – 10. juni Helle Goller
Ocean Rescue 1. del Kampagnen har forløbet godt i perioden. Generelt en fin preformance og god rækkevidde på 106.760 personer. Modtagerne har gode til at klikke sig videre, med en CTR på 2,74% mod benchmark på 1%. De har også været gode til at interagere, med en interaktionsrate på 4,35 % mod benchmark på 2%. Prisen har lav med en pris pr. klik på 2,60 kr mod benchmark på 3,75 kr. Det skal også tage i betragtning af den ene annonce var video, hvilket ofte skaber en højere pris pr. klik og lavere CTR. Dog var denne annonce også en konkurrence og derfor kan det være udlignet. Desuden var 2 annoncer også Instagram, hvilket trækker den generelle performance ned. Oversigt - Kampagne Investering 12.091,81 kr Omsætning 7180,00 kr. ROI - 0,4 Rækkevidde 106.760 pers. Klik til website 2529 Klikrate 2,74 % Pris pr. klik 2,60 kr Interaktionsrate 4,35 % Post reaktions 745 Post comments 143 Page shares 92 Page likes 54 Navn Navnesen
Målsætning – Tilmelding til event Resultat – 7180 kr. solgt Resultatmål: 1680 deltagere - Kan du selv trække hvor mange deltager der var Anni? Video annonce/ konkurrence: Interaktionsrate Mål: 3% Resultat: 2,64 % Foto annonce: Klik til website Mål: 1800 personer Resultat: 1909 personer Navn Navnesen
Facebook Navn Navnesen
Instagram Navn Navnesen
Audience & retargetingmålgruppen har klaret sig bedst Audience & retargetingmålgruppen har klaret sig bedst. Sammen med video annoncen Trods video performede bedst, er det stadig lavere end forventet. Foto har performet bedst med den målgruppe som ikke kender os. Mixet mellem de to annoncer har derfor været en succes. Instagram er som forventet dyre. Navn Navnesen
Video – 8,18% af videoen er i gennemsnit set Mange har set forholdsvis meget af videoen, også på Instagram hvilket er overraskende godt. Navn Navnesen
Adfærd når de først er kommet på dgi.dk I gennemsnit har de brugt 1:16 minutter på sitet I gennemsnit interagere med 2,5 antal sider Brugerne har købt for 7180 kr., på de 2574 sessioner koden har tracket Navn Navnesen
Ocean Rescue 2. del En vellykket lokal målrettet kampagne. En god rækkevidde på 47.556 personer. Modtagerne har været gode til at klikke sig videre, med en CTR på 2.64% mod benchmark på 1%. De har også været rigtig gode til at interagere, med en interaktionsrate på 6,05 % mod benchmark på 2%. Også bedre end 1. del af kampagnen. Prisen fin med en CPC på 3,07 kr mod benchmark på 3,75 kr. Lidt højere en del 1 af kampagnen. Oversigt - Kampagne Investering 8.832,33 kr Rækkevidde 47.556 pers. Klik til website 1787 Klikrate 2,64 % Pris pr. klik 3,07 kr Interaktionsrate 6,05 % Post reaktions 261 Post comments 62 Page shares 74 Page likes 44 Navn Navnesen
Billede og audience målgruppen har klaret sig bedst Navn Navnesen