Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medarbejderudviklingssamtalen
Advertisements

SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Hvem er vi? Info og service: 4 X 80, TDC’s omstilling Lyngby Radio, satellit m.m. Betalingstelefoner Oplysning, 118, 113 m.m.
Social kapital, fair proces og upopulære forandringer
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
At udforske sin egen praksis
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Hvad siger medarbejderne?
Kodeks for offentlig topledelse
Vejlederens kommunikation
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
De 8 excellence-begreber
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Målstyret læringsreform
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Opstartsworkshop Tirsdag d. 17. marts 2015.
Fra god til exellent Når det gælder kriterium 3: Medarbejdere  Faldgruber i HRindsatsen  Rationalet bag valgte metoder  Kvalitet i førstelinieledelse.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
Doku:SENtorium Onsdag d. 27. maj Velkommen Program Siden sidst Tendenser i indsatsteorierne Succeskriterier og indsamlingsmetoder Frokost Sparring.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Program for Læringsledelse Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Fra kompetenceudvikling til Hverdagsimplementering - for at handle anderledes må vi tænke anderledes!
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Undersøg, hvad der skal testes Planlæg og udfør testen Del indsigter fra den nye test Find ud af, om noget skal tilpasses.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Fortæl, hvordan I har brugt den oprindelig innovation Fejr gevinsterne med jeres egen organisation Spred den nye innovation.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
John Hattie.
Aktionslæring og forløbsskema – ligheder og forskelle
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Kodeks for godt arbejdsmiljø

Kom og stem og gør en forskel din stemme kan være afgørende
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Besøg i praksis Efterår 17.
Evaluering af Billund Builds Nature Karin M. Villumsen, CoC Office
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Vejledning i forflytning
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt Formål Aktiviteter Tegn på, at det virker Input Proces Output ”Hvordan har aktiviteterne gjort en forskel?” ”Hvad vil I opnå med indsatsen?” ”Hvilke aktiviteter opfylder/understøtter formålet?” Reaktioner Er der tilfredshed med aktiviteterne? Læring Er der skabt ny viden, indsigt og ideer til nye muligheder i arbejdet? Skift i adfærd Hvordan bliver det lærte brugt i arbejdet? Resultater Hvordan er jeres praksis nu? Uddannelse/kurser Workshop/Seminar Sidemandsoplæring Jobrotation Refleksion med kolleger Feedback Nye opgaver Videndeling Hvordan skal kompetenceudviklingen bidrage til løsning af kerneopgaven? Forankring: ”Hvordan vil I inddrage medarbejdere og ledelse?” Involvering og forankring Ledelsen bevågenhed Samtaler med egen leder Personlige læringsmål Opgaver mellem uddannelsesmoduler Involvering af kolleger Samarbejdsrelationer