Spørgeskema som værktøj

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
Foreningsudviklingstesten
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
FOKUS! På vores udvikling.
Indsamlingsmetoder.
Dataindsamling og kildebearbejdning
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Udfordringer i den kommunale byggesagsbehandling
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
Kan daginstitutioner gøre en forskel. v
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Kvantitative metoder
Sådan laver man en spørgeskemaundersøgelse
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
MÆRKK - Markedskommunikation & Æstetik: Kultur & Kognition 1 Åbne biblioteker – pilottests G ode forslag og metodeforslag v/ Rasmus Grøn.
2 Kvalitative og kvantitative metoder
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Om meningsmålingers kvalitet
AT8 3a 2010.
Kommunikation Intern kommunikation
[Navne på dem i gruppen] [EMNET]. [Her skriver I kort om den påstand eller de tal, som I har undersøgt] [Også hvem, der er fremkommet med påstanden/tallene]
Anders K. Jensen og Paul Metelmann Eksamen – gode råd.
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Læse/studiegrupper.
Martin Sandø Servicestyrelsen
Bibliotekernes BRUGERUNDERSØGELSE 2013 HJÆLP BIBLIOTEKET TIL AT BLIVE BEDRE Et par ting, du skal vide, når du rekrutterer i udlån.
Videnskabsteori - for begyndere 3g AT 2014
Workshop Motivation og fokus på målet
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Implementering af 2D Stregkoder i Odense for hhv. virksomheder og kommunen.
Delphi-evaluering og Green Field
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
1 Vil du tilbagekalde en fuldmagt, du har fået? Hvis du er blevet udpeget som en, der kan handle på en borgers vegne i en digital løsning, er du blevet.
Brugerundersøgelse Brugssituationen Dataindsamlingsmetoder Spørgeskema
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Pressalit Sports Academy Fra perioden til
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Øvelse. Den gode artikel Øvelsen går ud på at skrive en fiktiv nyhed til jeres lokale hjemmeside. Nyheden handler om årets juletræsfest i afdelingen Lejerhaven.
Forberedelse af videoafhørring af børn udsat for sexuelle overgreb Saqqummiisoq: Oline Inûsugtok’, Qaammaaviup ningiua.
Karl Tomm Ergonomiseminar 2010
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE Resultater fra spørgeskemaundersøgelse blandt uddannelsesledere.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
- En hurtig guide til at lave et godt CV og en mål rettet ansøgning
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE
Statistik.
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Onlinemøder DES, 11. september Lluis Armangué, Københavns Kommune
Anbefaling af strategi
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
1. Trin – Problemstilling
Hvad er eVejledning? Elsebeth Nygaard
Modul 07, Elektronisk post
Karakterer og læring.
Videnskabsteori og fagligt samspil Aarhus, januar 2018
Den gode tone Lse.
Danmarkspanel uge
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Spørgeskema som værktøj Brugerundersøgelse i Spørgeskema som værktøj

Hvorfor overhovedet spørgeskema? Undersøge om: Vores formodninger stemmer overens med virkeligheden? Det, vi gør, har den ønskede effekt? Hvilken effekt det vi gør har? Kvantificerbare tal til at underbygge de kvalitative udtalelser

Emne Hvilken viden vil vi opnå? Hvordan opnår vi bedst denne viden? Hvad vil vi bruge denne viden til? Metodevalg…

Informanter Hvem skal vi spørge? Dem som går på holdene? Dem som bruger vores ture? Hvad med de som ikke bruger os? Anonymitet?

Indhold Hvilke baggrundsoplysninger vil vi gerne have? Hvad kunne være væsentligt at undersøge? Hvorfor stiller jeg netop lige disse spørgsmål Valg og fravalg Længden på spørgeskemaet Formen på spørgsmålene Hvilken type spørgsmål Enkle spørgsmål – korte og præcise Spørg til en ting ad gangen Overvej ordvalg – undgå spørgsmål, der kan forstås på flere måder Ensformighed i måden der spørges Åbne spørgsmål – fordele og ulemper?

Indsamling Hvordan indsamler vi data Mail, papir, link ? – fordele og ulemper Hvordan sikrer vi, at svarprocenten bliver høj Vores valg – elektronisk men fysisk tilstede I skoletiden Mulighed for at svare på papir Brug af SurveyXact

Hvad ville vi gerne have gjort anderledes? Anonymiteten – evt. have bedt dem skrive hvis vi måtte kontakte dem for uddybende interview Evt. flere åbne svarkategorier – kan dog besværliggøre analysen Næste gang vil vi gerne spørge til specifikke hold Baggrundsspørgsmål: Kunne have været relevant at spørge til deres øvrige fritidsinteresser