Evaluering af valgfag I NOrd

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tietgen HG - Hvor er det vi ser, at skoen trykker i overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse?
Advertisements

Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Skolereform august 2014………………
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
HOP-IN (Hands On Production – Innovation New Ideas)
Evaluering af årets projektledermesse Radisson Blu Falconer, Frederiksberg Den 17. november.
Talentudvikling gennem transferspor
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Skolereform august 2014………………
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
10.kl Opbygning og struktur. Et center, to adresser  Koordineret ledelse  Samme udbud, derfor kan man blive anvist  Pædagogisk samarbejde.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Ud af skolen – og hva’ så? UU Ringkøbing Fjord
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Alle elever skal udfordres på deres uddannelsesvalg og vælge den uddannelse, som de er bedst egnet til!
Bedre overgangsvejledning gennem øget aktørinddragelse på Djursland Et projekt med: Viden Djurs – Lead partner UU-Djursland Ørum Skole Auning Skole.
Evaluering Brobygning / Tilmelding. Før brobygning. Efterskoler. For dårlig vejledning af UU i 9. kl. Manglende ønsker på uddannelsesplaner.
Unge uden uddannelse  Problemet  Social baggrund  Skolen  Ungdomsuddannelserne.
Turen går til Kina! - Summer school. Hvad er summer school? For eleverne: årige fra hele området - Klasser på ca. 30elever - Første møde med en.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Folkeskolereform 2014.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
Vejledning Alle skal have en uddannelse (95 %) Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse Mål med udskoling: Eleverne klar til at træffe valg Ansvar:
Potentialerne i den (nye) åbne skole
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Velkommen til forældremøde
En dansk folkeskole 650 elever, 3 spor, 0.-9., fire obs-klasser
Sunds skole Evaluering
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
TALENTUDVIKLING I GYMNASIET MATEMATIK-ØKONOMI-SAMFUNDSFAG  Hvad er talent?  Metoder  Organisation og motivation  Konkrete eksempler  Hvad er talent?
Velkommen til forældremøde
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Oplæg om lektier Data og overvejelser.
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Evaluering og dokumentation af efterskolens vejledning Af Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Forskningsenheden i Vejledning, Erhvervs- og Professionsuddannelse.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Faglært.
Delprøver, eksamensforsøg i fagene matematik og oldtidskundskab, 2012/2013 Borupgaard og Ørestad Gymnasium. Andreas Lange, Oldtidskundskab, Borupgaard.
FORSTÆRKET INDSATS FOR UDFALDSTRUEDE I AC OG FTF A- KASSERNE Politik og Praktik - om beskæftigelsesindsatsen i Midtjylland 10. februar 2012 Jobcenterchef.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på Vejledning og undervisning i Uddannelse og Job, samt arbejdet med UPV - et samarbejde.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Projektkoordinator, Vinni Sørensen Karrierelinjen - For dig der vil lidt mere.
VALGFAGSSAMARBEJDET I ØST PERIODEVISE VALGFAG KATHRINE VESTERGAARD DAHL, RISINGSKOLEN.
Bedre overgangsvejledning gennem øget aktørinddragelse på Djursland workshop A4 Et projekt med: Viden Djurs – Lead partner UU-Djursland Ørum Skole Auning.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
UU-Vestegnen Kongsholmcentret Vognporten Albertslund Tlf Facebook Albertslund * Ballerup * Glostrup * Høje-Taastrup.
Vejledning af efterskoleelever fra Grønland Arbejdsdeling ml. efterskolen og Det Grønlandske Hus Uddannelse i Danmark eller Grønland Erhvervsuddannelse.
Brobygning Mercantec Broen mellem efterskole og erhvervsuddannelse
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Mit passionerede projekt
Webinar om evaluering af elevudbytte
(og lidt om Arbejdskendskab)
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Digitalisering af VEU VEU-udbydernes brug og vurderinger af e-læring og blended learning - surveyresultater FLUID konferencen, tirsdag den 11. december.
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Selvevaluering og opfølgningsplan
Mål for ungeindsatsen i Høje-Taastrup Kommune
10. ved Kløften Velkommen til jer alle
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

Evaluering af valgfag I NOrd Formål og fakta Motivation og tilfredshed Transfer og udbytte Opmærksomhedsfelter

Formål Kvalificere næste års arbejde med valgfag i regionerne Pege på mønstre og sammenhænge der kan udvikles

Samlet Antal respondenter Byplan: Gennemført = 2.047 Delvis gennemført = 162 Nord: Gennemført = 724 Delvis gennemført = 34 Syd: Gennemført = 627 Delvis gennemført = 40 Vest: Gennemført = 696 Delvis gennemført = 74 Fordeling på byplan:

Nord: Hvor foregår dit valgfag (sted)? Elev 8. klasse: ”Det kræver lidt mod, men man bliver også mere åben og trænet i at møde nye mennesker – det er jo det vi skal kunne, når vi er færdige med skolen”

Mobilitet - generelt Nord: Syd: Vest:

Hvordan kommer du hen til dit valgfag? TIRSDAGSHOLDET: Hvordan kommer du hen til dit valgfag? TORSDAGSHOLDET Hvordan kommer du hen til dit valgfag?

Motivation og tilfredshed blandt eleverne – Hypoteser – der er en sammenhæng mellem elevernes oplevelse af tilfredshed og: opfyldelse af deres 1. eller 2. prioritet deres oplevelse af indflydelse, mål og feedback forventningsafstemning jf. beskrivelser af valgfag i katalog

Nord: Hvilket ønske på din liste over valgfag fik du opfyldt? Nord: På en skala fra 1 til 5, hvor tilfreds har du så været med undervisningen på dit valgfag indtil videre? 41 % 1. prioritet i nord, syd 81 % har fået 1. prioritet, 52 % i vest

NORD: INDFLYDELSE, MÅL OG FEEDBACK Er du med til at bestemme, hvad du skal lære/lave i dit valgfag? Kender du målene for det, du skal lære i dit valgfag? Får du løbende at vide, hvordan du klarer dig i dit valgfag?

TIRSDAGSHOLDET: På en skala fra 1 til 5, hvor tilfreds har du så været med undervisningen på dit valgfag indtil videre? TORSDAGSHOLDET: På en skala fra 1 til 5, hvor tilfreds har du så været med undervisningen på dit valgfag indtil videre? Men i det store hele : Meget lille andel der er utilfreds

Baggrund for valg af valgfag Nord: Hvorfor har du valgt dette valgfag? (Max 3 krydser)

Transfer og udbytte Hypoteser: Valgfag har en afsmittende positiv effekt på elevernes fritidsliv Valgfag har en afklarende effekt i forhold til valg af ungdomsuddannelse og fremtidige jobvalg Der er et potentiale i forhold til at skabe større afklarende effekt og brobygning mellem grundskole og EUD

Transfer (alle valgfag) Nord: Har valgfaget givet dig lyst til, at....

Erhvervs- & ungdomsudd. Nord: De elever der har valgt valgfag fra EUD/ungdomsudd.: Er du blevet mere interesseret i en erhvervs- eller ungdomsuddannelse, i forbindelse med dit valgfag? Har dit valgfag gjort dig mere afklaret i forhold til dit valg af fremtidig uddannelse? Har dit valgfag givet dig lyst til at vide mere om fremtidige jobmuligheder indenfor faget?

Masterchef på Kold College Vest: På en skala fra 1 til 5, hvor tilfreds har du så været med undervisningen på dit valgfag indtil videre? Madkundskab i Vest:

Innovation & markedsføring i Tietgen Nord: På en skala fra 1 til 5, hvor tilfreds har du så været med undervisningen på dit valgfag indtil videre? Iværksætter + Entreprenørskab & innovation i Nord: På en skala fra 1 til 5, hvor tilfreds har du så været med undervisningen på dit valgfag indtil videre?

Nord: Ved du, hvor/hvem du skal melde dit fravær til? ”Vores lærer plejer bare at spørge om der er nogen, der ved hvor de er?”  

Nord: Oplever du, at undervisningen på dit valgfag er anderledes end din almindelige undervisning?

Nord: Hvordan er undervisningen anderledes?

Nord: Hvad har du fået ud af undervisningen? udbytte Nord: Hvad har du fået ud af undervisningen?

Nord: Når du skal have valgfag næste år, hvad skal så være anderledes?

Nord: Har din valgfagslærer fortalt om, hvordan valgfaget kan inddrages i din projektopgave? (9. klasse) Andre opmærksomhedsfelter: Valgfagsmessen – et godt koncept men en rodet affære i elevperspektiv Forsøg med prøver i valgfag