Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialogdag, socialt netværk Livshistorie
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
Innovation og iværksætteri
Rekruttering af frivillige ledere MBU’s Årsmøde 2007.
Lav en familie I skal nu i gang med at skabe en familie
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Relationer – børn imellem
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
2 StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
KREDSEN I CENTRUM Forenkling. ENKELT OG OVERSKUELIGT Grundlæggende konflikt mellem tid til familie og tid til FDF Vi skal gøre FDF-hverdagen enkel og.
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Velkommen til KUP-workshop. Hvad skal vi lære i dag? Hvad er aktivitetsudvikling Hvordan aktivitetsudvikler man Hvorfor aktivitetsudvikler man.
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Derfor skal der være sammenhæng og overensstemmelse mellem de fire liv –Familielivet Er normalt basen i den enkeltes liv –Arbejdslivet Er blevet sværere.
StorylinepunktNøglespørgsmålAktiviteter GenopfriskningHvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek og biografier frem og genopfrisker.
Lærerpræsentation.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Genrer Konference om ny skriftlig eksamen i fransk og spansk Nyborg Gymnasium 22. oktober 2015.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF - Midtjylland. Forældrekursus COACHING Herning Badminton Klub 29.september 2008.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
Mig selv Af Athene Bjørnsten Ambrass. Min præsentation O Søvn O Kost og motion O Fritidsinteresser O Økonomi O Virksomhed O Personlighed O ”Salg” af mig.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Fordybelse i et projekt
Lavet af: Julie J. og Julie N.
SPEAM, stress, august 2017 Jytte Dahlstrøm, speciallæge i psykiatri
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
Byg et hus Storyline.
Klassesamtale om resiliens
Den gældbundne tjener med Lego-figur
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Pris som handlingsparameter
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek og biografier frem og genopfrisker.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Skriv jeres overvejelser på en flipover og hæng den op i lokalet.
Åbent hus Skolens navn Dato.
Ansøgning for dummies.
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Morale og dannelse i uddannelse
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier, collager og huset frem og genopfrisker med hinanden.

Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Hvem er familien og hvor bor den? Personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier, collager, huset hænges op og stilles frem i familier præsenteres for klassen.

Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter De fire liv  Familieliv  Fritidsliv  Arbejdsliv Samfundsliv Hvad er der sket i familien i løbet af det sidste år? Eleverne noterer stikord til hvad deres person hat oplevet i det foregående år. Gruppen afstemmer så det passer sammen. Eleverne skriver et antal (3-5) dagbogsblade, der viser, hvad deres person har oplevet i det fore- gående år. Der gives respons i gruppe.

Dagbog Hvorfor skriver man dagbog? Hvem skriver man til? Hvad skriver man om? Hvad skriver man på?

Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Familie skal flytte! Hvordan er det at skulle flytte? Klassen laver i fælles- skab en brainstorm på at flytte: Hvilke årsager kan der være til at flytte? Hvilke følelser kan man have ved at skulle flytte? Gruppen beslutter årsagen til, at deres familie skal flytte. Eleverne skriver på vegne af deres person et brev til en nær ven om flytningen. Respons i gruppen.

Brevskrivning Skriv et brev til en nær ven, hvor du fortæller om baggrunden for familiens flytning og om din persons følelser i forbindelse med, at huset skal sælges, og familien skal flytte.

Fold selv konvolutten

Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Hvordan skal huset sælges? Gruppen beslutter en realistisk pris, som huset skal sættes til salg for. Gruppen laver en salgsannonce for huset. Annoncen sættes op foran huset.

Huset skal sælges Hvad skal huset koste? Hvad bestemmer prisen? Nævn forskellige ting, som betyder noget for prisen: Husets størrelse …

Hus til salg Kig i avisen og på nettet og find annoncer på huse, som er til salg. Hvad har man med i en annonce for et hus? Lav selv en annonce for jeres hus, hvor gruppen prøver at opstille en husannonce, som en ejendomsmægler ville gøre. Sæt gruppens annonce op foran jeres hus og forklar de andre, hvilke tanker I har gjort jer om annoncens virkning.