HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Set i forældreperspektiv
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Trivselspolitik på Løsning Skole
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Typiske forhold for børn med anden etnisk baggrund
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Hierarki for styringsredskaber
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Afdelingsleder Pia Kofoed Jacobsen
TIP TEAMET Teamet for inkluderende pædagogik
Forældre fremmer fællesskabet
Forældremøde X årgang.
Jeg støtter barnet ved:
Inklusion i Børneinstitution Højme
Nordregårdskolen 25.september 2007 Den nødvendige opdragelse og samarbejdet mellem hjem & skole.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Del projekt i Inklusionsprojektet Aktivitetscenter Kernen Projektet er gennemført i samarbejde mellem: Helene Hansen (pædagog) Kernen Jeanette Sanderhoff.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Relationer – børn og voksne
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Skolens fællesskab er for alle. Hvordan arbejder vi i DH med inklusionsbegrebet ? Et paradigmeskift: Fra de gode viljer til rettigheder Fra parallelle.
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Tema 5 Hverdagsliv i familien
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Pædagogfagets kernefaglighed
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
Skoleforvaltningen Inklusion Inkluderende miljø på Kærbyskolen.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
Børn og seksualitet Fuglevængets børnehus Børn skal udvikle deres seksualitet på en naturlig og sund måde gennem deres nysgerrighed Det er vigtigt, at.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF-Midtjylland. Herning Badminton Klub Mandag 24.september 2007.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Team Nordahl og Skibet Skole
Fleksible fællesskaber
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Kolding dagpleje
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Inspirationsworkshop med fokus på
Strategiske pejlemærker
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
IKH Søskende som pårørende INSTITUT FOR KOMMUNIKATION OG HANDICAP
MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM
Præsentationens transcript:

HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3 S.T.A.R.T HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3

STYRKE SE PÅ HVAD BARNET KAN FREMFOR HVAD DET IKKE KAN SELVSTÆNDIGHED/SELVHJULPENHED TAGE ANSVAR NÆRVÆR BØRNENE HJÆLPER HINANDEN STYRKE

TRYGHED STØRSTE DYD ER AT SKABE TRYGHED SKABE ET MILJØ HVOR MAN KAN KOMME MED SMÅ SOM STORE TING ANDERKENDENDE MILJØ, HVOR BØRNENE BLIVER SET OG HØRT I TYDELIGE RAMER AT DET ER OK AT SIGE FRA GOD KONTAKT TIL FORÆLDRENE ALLE BØRN HAR EN GOD VOKSENRELATION TRYGHED

AT BLIVE SET OG HØRT SAMT ACCEPTERET FOR DEN MAN ER OG DET MAN FØLER RESPEKT FOR HINANDEN BÅDE I KOMMUNIKATION OG ADFÆRD BLIVE MØDT PÅ EN POSITIV OG RESPEKTFULD MÅDE ANDERKENDENDE DIALOG UDEN SKÆLD UD ANDERKENDELSE

UDGANGSPUNKTET FOR VORES ARBEJDE ER AT SKABE RELATIONER – BØRNE- OG VOKSENFÆLLESKABER GODE RELATIONER BLANDT DE VOKSNE SMITTER AF INKLUDERENDE FÆLLESKABER MED PLADS TIL ALLE DE VOKSNE SKABER RAMMERNE FOR HVORDAN VI ER SAMMEN MAN SKAL VÆRE EN GOD KAMMERAT RELATIONER

TRIVSEL ARBEJDSGLÆDE SMITTER I HELE INSTITUTIONEN AT LEDELSEN SER OG TAGER HÅND OM PERSONALEUDFORDRINGER OG DET ER IKKE ET TABU ALLE FØLER SIG SOM EN DEL AF FÆLLESSKABET – PLADS TIL ALLE NÅR DER ER EN RELATION ER DER ET FÆLLESKAB IMØDEKOMMENDE ADFÆRD TRIVSEL