HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3 S.T.A.R.T HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
STYRKE SE PÅ HVAD BARNET KAN FREMFOR HVAD DET IKKE KAN SELVSTÆNDIGHED/SELVHJULPENHED TAGE ANSVAR NÆRVÆR BØRNENE HJÆLPER HINANDEN STYRKE
TRYGHED STØRSTE DYD ER AT SKABE TRYGHED SKABE ET MILJØ HVOR MAN KAN KOMME MED SMÅ SOM STORE TING ANDERKENDENDE MILJØ, HVOR BØRNENE BLIVER SET OG HØRT I TYDELIGE RAMER AT DET ER OK AT SIGE FRA GOD KONTAKT TIL FORÆLDRENE ALLE BØRN HAR EN GOD VOKSENRELATION TRYGHED
AT BLIVE SET OG HØRT SAMT ACCEPTERET FOR DEN MAN ER OG DET MAN FØLER RESPEKT FOR HINANDEN BÅDE I KOMMUNIKATION OG ADFÆRD BLIVE MØDT PÅ EN POSITIV OG RESPEKTFULD MÅDE ANDERKENDENDE DIALOG UDEN SKÆLD UD ANDERKENDELSE
UDGANGSPUNKTET FOR VORES ARBEJDE ER AT SKABE RELATIONER – BØRNE- OG VOKSENFÆLLESKABER GODE RELATIONER BLANDT DE VOKSNE SMITTER AF INKLUDERENDE FÆLLESKABER MED PLADS TIL ALLE DE VOKSNE SKABER RAMMERNE FOR HVORDAN VI ER SAMMEN MAN SKAL VÆRE EN GOD KAMMERAT RELATIONER
TRIVSEL ARBEJDSGLÆDE SMITTER I HELE INSTITUTIONEN AT LEDELSEN SER OG TAGER HÅND OM PERSONALEUDFORDRINGER OG DET ER IKKE ET TABU ALLE FØLER SIG SOM EN DEL AF FÆLLESSKABET – PLADS TIL ALLE NÅR DER ER EN RELATION ER DER ET FÆLLESKAB IMØDEKOMMENDE ADFÆRD TRIVSEL