Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LEAN Akademy.
Advertisements

Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af Kompetencedelen April 2012 Ved.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
Råd til gode oplevelser… Rådgivernes erfaring med IPM- rådgivning Christian Hansen Fagkoordinator planteavl.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
1MIO / feb. 06 Hvorfor MIO? Mange institutioner står over for nye udfordringer:  Ændrede betingelser i styring og markedsvilkår  Øgede krav til ledelse.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Når effektmåling rammer organisationen
Skabelon til strategisk plan
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
DELTAGELSE, REFLEKSION, CHANCELIGHED, OG RESSOURCE
CSI i forsvaret.
Risici for SAPA-projektet
Ny Årsrapport Temadag Forretning, potentiale og midtvejsevaluering 4. november 2009 Merete Jensen, projektleder Dorte Marcussen, projektleder implementering.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Disposition Indledning Hvad samarbejdes der om ?
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
AGWAPLAN Side 1 · · Projekt om balance mellem produktions- og miljøhensyn Vandplan – indhold, udarbejdelse og realisering.
Medalje til Høje-Taastrup
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Bedre faglig læsning og skrivning i den faglige undervisning Ansøger EUC Nord og EUC Nordvest Har gennemført tiltag i den faglige undervisning for implementering.
Hvad er mål/resultat (output)?
Erfaringer fra den Sønderjyske Bundlinje Match Ved: Landmand Christian Mikkelsen Koldkærgaard den 19. december 2011.
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Ungdommens Uddannelsesvejledning Odder & Skanderborg
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
Aftalen Dorte Marcussen Projektleder - implementering.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
Budgettering der virker ! Hvordan får jeg budgettet til at afspejle mine mål ? v. Chefkons. driftsøkonomi Bjarke Poulsen.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Landbrugets Rådgivningscenter Krav til planteavlsrådgivningen -når kravet til landmanden er tilpasning. V. Heidi Hundrup Produktionsøkonomigruppen.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Afdelingen for Økologi Landbrugets Rådgivningscenter Rådgivning om samarbejde Vores udgangspunkt var Gode varige samarbejder bygger på tillid Det fik vi.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Sådan bruger du præsentationen
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Mentor -Mentee Om udsatte unge på efterskoler. Mentor Ulrik Svanholm Pædagog 12 år som SSP konsulent i Hørsholm Kommune 1 år som Projektleder i Projekt.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Etablering og drift af faciliteter – sammen med frivillige Friluftsrådet V/Julia Bjerre Hunt, Ingerfair.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Leverandørperspektivet på det gode samarbejde og hvordan NNIT konkret vil anvende kodekset Lars Andersen, Vice president, NNIT PUBLIC USE.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
5 veje til produktivitet og bedre bundlinje (Dansk Byggeri og 3F, 2011)
ZBC Medarbejder Jette Nielsen,
Grundliggende principper
Værdsættelse og motivation
Den værdifulde arbejdsplads
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011 28. oktober 2017 Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011 Projektleder: William Schaar Andersen og Udviklingskonsulent: Jette Nissen

Formål og fakta Formål Undersøge hvad der til for at landmænd bliver tilbudt processen Dynamisk Strategi. Fokus i denne evaluering er rådgivningsvirksomhederne under overskrifterne: Eksempler på resultater afledt af Dynamisk Strategi Eventuelle barrierer for anvendelse af Dynamisk Strategi Hvad skal der til for at Dynamisk Strategi kan bidrage til resultater for landmænd i fremtiden Fakta 22 landmænd modtaget rådgivning efter Dynamisk Strategi konceptet via 3 rådgivningsvirksomheder og 6 DS-specialister.

Metode Telefoninterview 3 ud af de 6 involverede Dynamisk Strategi Specialister 2 ud af de 3 rådgivningsvirksomheder Fokusgruppe-interview 3 kolleger i det tredje rådgivningscenter, som skal henvise kunder til DS-specialisterne.

Resultat - Rådgivningsvirksomhed og kollegerne Mersalg – som tilfalder konsulenten med kundeansvaret Loyale kunder Medarbejdere synes det er mere spændende Nye øjne, nye ord: DS-processen har afdækket ting, som konsulenten med kundeansvaret længe har prøvet at sige til lm

Eksempler på resultater opnået i 2011 Struktur, overblik, handlingsplaner, prioritering og aftale om opfølgning, fx Inddragelse af ”alle forhold”, så det ikke kun handler om at blive 2013-klar, men skal vi overhovedet fortsætte med svineproduktion? Beslutning om 3 konkrete optimeringsmål, deltagelse i benchmark og mål for placering i benchmarking. Beslutning om udvandring eller fortsætte som lm i DK? Det var blevet for besværligt at være lm i DK. Processen afdækkede, at lm’s ledelsesmæssige udfordringer hindrede ham i at optimere bedriften med 3 – 500.000 kr. Lm fortsætter i DK og der er aftalt initiativer i 2012. ”Jeg har endnu ikke oplevet, at en DS proces ikke giver konkret mersalg af rådgivning”

Eksempler på resultater opnået i 2011 ”Det var da ikke uden en vis nervøsitet jeg havde strategiforløb med en af de tone-angivende landmænd og det viste sig, at han fik meget ud af det, selvom han som udgangspunkt mente, at han ikke havde behovet” Et redskab til at kommunikere med for eksempel finansielle partnere, der reagerer meget positivt. Konkret har det medført: Likviditet til et år mere Yderligere 6 mdr. til at bevise rentabilitet i Finansiel Stabilitet. Det var ellers besluttet at engagementet skulle afvikles. Forventning om rentenedsættelse i PI på baggrund af entydig kommunikation fra lm via hans bankrådgiver til bevilgende rådgiver i PI.

Eksempler på resultater opnået i 2011 Forbedret kommunikation og forventningsafstemning: Landmand der ville udvide kontra ægtefælle der ville have mere ferie Generationsskifte – DS hjalp parterne til at sætte ord på ”Vi skal ikke undervurdere værdien af, at ægtefællen endelig bliver inddraget”

Barrierer – hos kolleger der skal henvise ”Hvad har du nu prakket min kunde på?” Vil ikke ”dele” min kunde Hvilken konsekvens får DS processen for min relation til lm? Både hvis DS specialisten ikke lever op til forventningerne, men også hvis han gør det ”for godt”. Prisen samt rådgivning kontra salg, citat: ”Har I nu prakket min kunde det på?” Manglende kendskab og manglende fokus Motivation: Hvis jeg opfylder kravene til fakturering, er det mindre vigtigt om jeg henviser en kunde til en DS-proces Svært, at ringe ud og tilbyde det til lm

Barrierer hos DS-specialisterne Tid og prioritering Ufakturerbare timer – især i begyndelsen Hvordan skal jeg alene mand få aftaler med kunderne ”Ufakturerbare timer er meget upopulære i organisationen”

Succes i 2012 – hvad skal der til? De gode historier skal præsenteres løbende og ofte - også af ledelsen At ledelsen synliggør, at DS er noget vi vil og gør Ledelsen sætter mål for og følger op på antal henvisninger pr. rådgiver ”Nogen af dem, der har mest gavn af det, fravælger DS fordi det koster, - om end nettofortjenesten kan blive stor ” ”Jeg er overrasket over hvem der har brug for det. Selv bevidste LM med gode resultater og god effektivitet, har givet meget klare tilkendegivelser om at DS-processen gav værdi.”

Succes i 2012 – hvad skal der til? Kolleger skal kende DS og være motiveret Forventningsafstemning om, at eventuelt afledte forretninger overdrages til den konsulent, der er ansvarlig for samarbejdet med lm DS skal på standard-dagsordenen for møder med kunder og erstatte punktet ”Planer for fremtiden”. Kulturændring/adfærdsændring og fokus på at vi ”deler” kunder. Sidemandsoplæring af flere konsulenter for at reducere sårbarhed ved fx jobskifte ”Det er et knaldhamrende godt værktøj!”

”Alle de 9 processer jeg har gennemført indtil nu har været en succes ”Alle de 9 processer jeg har gennemført indtil nu har været en succes! Det er processen i det der er godt!” ”Hvad er den bedste historie?” Interviewer DS Specialist