QA-håndbog del 2A – faglig rådgivning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afdelingen for Kvalitet & Forskning v/ afdelingschef Lisbeth L. Rasmussen.
Advertisements

I henhold til IEU-instruksen skal institutioner, som foretager elektronisk aktivitetsindberetning og som efterfølgende modtager tilskud på den baggrund,
Certificeringsordning for transportable telte og konstruktioner Rikke Holgersen.
Familiecenteret – hvad sker der? d. 26. oktober 2010.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
19.4 Grønne regnskaber 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Innovationstjek v/ Henrik Blach Innovationsagenterne.
Fælles Indberetningsløsning - Stofmisbrugsdatabasen Informationsmøder d. 14., 15. og 17. juni 2011 Århus, Odense og København Klaus Otto Hansen, Servicestyrelsen.
Overgangsvejledning Hva’ taler vi om? Definitioner. Eksempler på udvalgte overgangsvejledninger. Udfordringer, lokalt og nationalt. Oplæg til work-shop.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Stigende krav til behandling af persondata
Dialogforum - Engrosmodel
Samarbejde med planafdelingen
Gulerodsmødet – DANAK 2013.
Voksenansvar for anbragte børn og unge Registrering og indberetning
Stilladser under 3m højde
QA-håndbog del 2A – faglig rådgivning
Ny lokalaftale om arbejdstid for lærere og børnehaveklasseledere i BUF
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Status på tværgående arkitekturafklaringer:
Velkommen til næstformandsmøde
Rapportstruktur Medarbejderundersøgelse 2016 Version pr 11. maj 2016
Kundechefens opgaver Kundeplejechefens opgaver er at varetage kundens ønsker i en positiv ånd. Han/hun er kundens kontaktperson i forespørgsler og kritiske.
Kvalitetspolitik i Natur og Miljø:
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Ejendomsdataprogrammet
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver

Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
ABF Studenternes Hus, århus
Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse
Vejledning til lancering af Egencia
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Sven Jon Jonsen Arkitekt maa a/b Andel
Baggrund..
Vejledning til lancering af Egencia
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
FÆLLES BIBLIOTEKSSYSTEM
Medarbejderaktier TDC
KIGO og kommunernes opgaver
Den metrologiske infrastruktur og ISO standarder
Projektplan for virksomheden
Databehandleraftaler
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
Netværksmøde - Sundhedsøkonomi
Interne survey som ledelsesværktøj
Videnskabeligt projekt
Lov og praktiske løsninger Adfærd og ”plejer”… Samarbejde
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring
Videnskabeligt projekt
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Implementering af ny overenskomst for almen praksis 2018 – 2020
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
Erfaring med flueklager Håndtering og håndhævelse
Ejendomsdataprogrammet
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 16. april 2013.
Møde i projektforum den 22. august 2013
Møde i projektforum den 23. oktober 2013
Oprydning i SkoleIntra, skolens brugere og lokal opsætning af Aula
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Adresseprogrammet - styregruppemøde
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Overgangsvejledning Hva’ taler vi om? Definitioner.
Præsentationens transcript:

kvalitetsstyring af faglig rådgivning ved DCE Opdateret version 5 af QA-håndbog del 2A

QA-håndbog del 2A – faglig rådgivning Beskriver krav og retningslinjer for kvalitetsstyring af faglig rådgivning ved DCE, bl.a. processen ved kvalitetssikring af rapporter og notater fra DCE/Institut for Bioscience og Institut for Miljøvidenskab QA-Håndbog del 1- beskriver administrative forhold fælles for kvalitetsstyring af faglig rådgivning og akkrediteret prøvning QA-Håndbog del 2B - beskriver kvalitetsstyring af akkrediteret prøvning Findes på: http://dce.medarbejdere.au.dk/vejledninger-og-skabeloner-fra- dce/kvalitetsstyring/ Resumé af kvalitetsstyring af faglig rådgivning til brug som bilag ved tilbud findes på: http://dce.medarbejdere.au.dk/vejledninger-og-skabeloner-fra- dce/kvalitetsstyring/faglig-raadgivning/ Opdateringen er sket på baggrund af konstaterede mangler eller fejl, uhensigtsmæssigheder eller ændringer

Ændringer ved Opdatering af QA håndbog del 2A Projektstyringssystemet er i dag Navision. Dette er ændret i Kap. 4 Projektoprettelse og – styring af rådgivningsopgaver. Beskrivelse af journalisering er udeladt fra beskrivelsen af ”posthåndtering” i Kap. 7 Dokumenthåndtering. Journalisering er beskrevet i kap. 7.3.2. På bios.medarbejder.dk findes uddybning af hvorfor, hvornår og hvordan der journaliseres: http://bios.medarbejdere.au.dk/medarbejderhaandbog/j/journalisering/

tilføjelser ved Opdatering af QA håndbog del 2A Kap 4 Projektoprettelse og –styring af rådgivningsopgaver Projektnummer oplyses af projektøkonom tilknyttet det institut, hvor opgaven er hjemmehørende (kap 4.3.1). Kap 5 Fordeling af ansvar og beføjelser Institutlederen eller den som institutlederen har uddelegeret til, har ansvar for at sikre, at der er den nødvendige bredde i de faglige kompetencer til at sikre en tilfredsstillende forskningsbaseret faglighed ved opgaveløsningen, eventuelt suppleret med eksterne kompetencer til at bistå med faglig kvalitetssikring (kap 5.3.2). Kap 6 Faglig kvalitetssikring Proceduren gælder ikke bidrag, som leveres til eksterne produkter, der udarbejdes i faglige arbejdsgrupper, hvis disse produkter er omfattet af faglig kvalitetssikring i det regi, hvor arbejdsgruppen er nedsat. Hvis bidraget indgår uredigeret i produktet, er bidraget omfattet af proceduren for faglig kvalitetssikring (kap. 6.2).

tilføjelser ved Opdatering af QA håndbog del 2A Kap 7 Dokumenthåndtering Projektlederen, eller den som modtager en henvendelse, som ikke ender ud i et egentligt projekt, er ansvarlig for at sikre journalisering af relevant materiale kap 7.4). Kap 8 Datalagring Data lagres på et netværks-drev i projektmappe med sigende navn. Hvis der i datagrundlaget indgår dataudtræk fra en database, skal dataudtrækket lagres. Alternativt skal det fremgå af produktet, hvornår data er udtrukket fra databasen (kap 8.3). Kap 9 Offentliggørelse af resultater og produkter Hvis der skal foretages ændringer i en rapport efter offentliggørelse, evt. som følge af at der er rettet fejl i rapporten, skal det anføres i rapportens datablad, at der er tale om en revideret version, samt hvad der er årsag til revisionen og dato for revisionen. Rekvirenten af rapporten orienteres om ændringerne (9.3.1).