Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afsætning HHX - Lene Baake.
Advertisements

Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
Læringsstile og lektier
ORDKLASSER og SÆTNINGSLED
Skriftlige opgave kom IT
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
Hvad er en brugergrænseflade
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Markedsvurdering.
Dagens program  Feedback på Obl. Opgave 1 individuelt løbende  Emne: Skrivebordsmetaforen og papir og pen-metaforen  Kl : Forberede i grupper.
8 Segmentering og målgruppevalg
Research & innovation Målgruppe Platforme Web 2.0 Koncept AIDAS Mockups – website Mockups - mobil World Outgames Research & Innovation 1.Semester projekt.
 Introduktion til dagen  Afleveringen  Flere Hypoteser  Stikprøver  Evaluering.
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
Præsentation til eksamen i ERHVERVSCASE
Input til tænketank om Fremtidens biblioteker Danmarks Biblioteksforening, Vartov den 25. april 2012 Biblioteker og biblioteksbrug i tal.
Informationsteknologi B-A, HHX, 2005,
[Produktnavn] Marketingplan
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Netværk for fællesskabsagenter marts 2014
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.
Tv-reklame.
Game of Thrones Aktuel Mediebrug Bo Kampmann Walther FS2014.
Reklame & Markedsføring
Livsstilsanalyse i Danmark
Vælg et flaskepost tema. Flaskepost nr.: Tema :________________________________________ Skriv 3 ord: ______________________ ________________________ ____________________.
Mette, Mathias og Simon.  Jægere (mænd, i alderen 30-60, middelmådig eller høj indkomst, naturmenneske)  Maskinarbejdere (mænd og kvinder i alderen.
Omgivelsernes indflydelse på konsumentadfærden
Senior, Sundhed og Samvær
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Introduktion til afsætning
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
8 Segmentering og målgruppevalg
AFSÆTNING A – Schønberg
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Uddrag af kendskabsanalysen 2014 CLEVER A/S. Q8. Hvis du skulle købe en elbil i morgen, hvad ville så være dine stærkeste argumenter for at vælge en elbil?
Med tegninger af Morten Grove OTS
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare.
Oplæg om indre og ydre motivation Selvreflektionsopgave Torben Keller opgave E-laerning program omhandlende Maslows behovspyramide Foredrag Torben Keller.
WALK & TALK – Lyngby Stavgangscenter Gruppe 6: Nora Henriksen, Frederik Arend, Christian Fennert & Josephine Errebo.
Den måde vi vælge at leve og indrette vores liv på.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Målgrupper og segmentering
Livsstilsanalyse i Danmark
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Konkurrenceforhold afsætning.
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Organiser Erhvervsnabohjælpen !
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Kunder og kommunikation
(Firmanavn) marketingplan
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Fortæl din livshistorie så andre lytter
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
- og hvordan du undgår dem…
Præsentationens transcript:

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvad er et segment? Svar: En gruppe af konsument-enheder der har ens ønsker og behov til et produkt

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvad er segmentering? Svar: Når man inddeler markedet i segmenter, små brugergrupper, som ligner hinanden, og som foretrækker de samme ting ved et produkt

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvad er en målgruppe? Svar: Det segment som virksomheden retter sin markedsføring mod

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvorfor er det et problem at have mange målgrupper til det samme produkt? Svar: Man kan ikke ramme alle på én gang og risikerer ikke at ramme nogen

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvad skal en virksomhed gøre hvis de gerne vil have flere målgrupper? Svar: De skal lave forskellige produkter til de forskellige målgrupper

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Find et andet ord for segmentering Svar: Sortering

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvor mange faser er der i segmenteringsprocessen? Svar: 3

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Forklar faserne i segmenteringsprocessen? Svar: - Alle - Konsumentenheden - Segmenter

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvordan beskriver man en målgruppe? Svar: Ud fra demografi og livsstil

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvad er demografi? Svar: En måde man beskriver målgruppen ud fra køn, alder, indkomst, uddannelse osv.

Kap. 10 - Målgrupper Spørgsmål: Hvad er livsstil? Svar: Den måde man lever sit liv på dvs. vaner, interesser, holdninger osv.