Brug af sociale medier i hospitalsbyggeri

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Caseoplæg om Facebook.
Hjælp der er en journalist i røret
LinkedIn Intro.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
• Frede viser sin egen Facebook side mv. • Alle oprettes på Facebook • Vi bliver venner med hinanden • Frede laver en gruppe til træning • Bog: Facebook.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Online annoncer og bannerreklamer
Fremtidens markedsføringsplatform
Digitalisering og medialisering
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Strategi for sociale medier
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
3F på Facebook Susanne Fasting - 3F. 3F på Facebook Om 3F Danmarks største fagforening Ca medlemmer Organiserer faglærte og ufaglærte arbejdere.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Det Digitale Medie Maj Kvisgaard & Simon Kanst Et 4-ugers projekt.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
F A C U L T Y O F H U M A N I T I E S U N I V E R S I T Y O F C O P E N H A G E N Facebook – et nyt brugersegment for Ordbog over Dansk Talesprog (ODT)
At du kan forklare og anvende sundhedsfaglig dokumentation, formidle observationer samt anvende fagsprog i skrift og tale.
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
Sociale historier – et pædagogisk værktøj
SOCIALE MEDIER 2015 VG poster 3-4 gange ugentligt på følgende sociale medier, i prioriteret rækkefølge: Facebook ( følgere), Instagram (8.652 følgere),
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Din kreative online praksis! – del 2
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Oplæg for personale Udskrivningsguiden TITEL – DATO - STED
Hvem er vi?.
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Organiser Erhvervsnabohjælpen !
Din kreative online praksis!
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Hvad er nyhedskriterier?
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Medlemsmøde om GDPR Bestyrelsesreferater mv. og fotos
DEN GODE STIL.
Velkommen til PowerPoint
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Klubkommunikation – samspil mellem hjemmeside, SoMe og lokale medier
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Anitas løsning af hjemmeopgaven
Tilstedeværelsesundervisning
Formidling på sociale medier – Ereolen Global
Holstebro Bibliotek (Anne) Formidling af e-ressourcer på Facebook Stingray Qello og Comics Plus Jeg har taget udgangspunkt i noget aktuelt: Freddie.
Opsætning.
kickoff vikardækning i Trio
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Information om Aula til forældre
Skabelon for billede til sociale medier
Præsentationens transcript:

Brug af sociale medier i hospitalsbyggeri

https://www.youtube.com/watch?v=usKpBRDdua0&feature=youtu.be

Det får du med dig herfra... Opslag du kan gå hjem og bruge tilpasset dig ideer til dit fremtidige indhold redskaber til at lave gode opslag tips, tricks og andre godter

FB-sider DNU/AUH: Borgere og ansatte DNUs hj.side: Entreprenører Målgrupper FB-sider DNU/AUH: Borgere og ansatte DNUs hj.side: Entreprenører

SoMe kanaler Hvor skal vi være med hvad? Facebook: Bred. Instagram: Bred. Personlighed, sjov, fakta, foto /video. Eks.: Vidste du at... Youtube: God som videoarkiv/egen kanal Twitter: Billeder/video/fakta. Obs mål.gr. Eks.: Udskydelse af akut (- på FB) LinkedIn: Ikke nyhedsorienteret ift. en byggeproces. Eks.: Stillingsopslag Snapchat: Kræver stort ressourceforbrug (Instastories kan noget af det samme)

Hvilke kanaler er I på? Hvorfor? Hvem er jeres målgruppe? AKTIVITET: Hvilke kanaler er I på? Hvorfor? Hvem er jeres målgruppe?

Aflivning af myter: ”Køkkenet er sparet væk på det nye hospital” https://www.youtube.com/watch?v=7U62fZ-PXM4&t=7s

Effekt af video (centralkøkkenet): Video (1 min.) lagt på AUHs FB og delt på DNUs FB Boostet med 100 kr. i en uge (betalt: 20% / organisk: 80%). Havde et reach på 43.000 115 delinger 56 kommentarer 675 likes ... myten lever endnu flere steder

Kriterier for opslag: Bag murerne på byggeriet Fascination Borgerrelateret (ansatte) Faktaformidling/oplysning

AKTIVITET: Kom med en ide til et opslag, som indeholder de fire kriterier

Et billede siger mere end 1000 ord

Faktaformidling – instagram Vidste du at... serie kørt på AUHs instagram fakta om DNU sammen med et billede/video

AKTIVITET: Nævn en faktaoplysning om dit byggeri/hospital og lav en skæv vinkel på den til et opslag

DNUs FB-side Oprettet juni 2014 Opslag: billeder/video af byggeplads, medarbejdere, håndværkere, kunst. stillingsopslag, reklame for rundvisninger, deling af artikler og indslag på andre medier mv. freelance fotograf og kom.medarb. overvej ressourceforbrug (praktikant hjalp til) Juni 2017 – kører stadig selvstændigt, men administreres fra AUH Følgere: DNU: 1701 / AUH: 21.003

Overvejelser ved to separate FB- sider for DNU og AUH Fordele ved to separate sider I byggeriets start føles det færdige hospital langt væk, er svært at forholde sig til Det er to separate organisationer Fordele ved èn samlet side at lægge byggeriprocessen sammen med driften kan være kulturskabende skaber sammenhæng, fællesskabsfølelse, VORES byggeri (både for ansatte og borgere) DNU+AUHs FB har samme målgr.: Borgere / ansatte der bruges færre ressourcer Ressourceforbrug – der SKAL være tid til vedligehold/planlægning ellers hellere en FB-side end to DNUs hj.side.: det politiske, tidslinjer, udbud, fakta, nyheder, presserum

AKTIVITET: Hvad ser du som fordele/ulemper ved separate eller fælles SoMe kanaler mellem hospital og byggeri? Hvornår skal man evt. sammenlægge dem?

Samarbejdet med Regionen AUH er et universitetshospital for alle i regionen (+ landsdækkende) udfordring: at begge parter husker hinanden, at man er en del af hinanden og noget større Hvordan sikrer man samarbejdet med regionen? Fx boosting på FB bredt tæt kontakt til regionens community manager ift. delinger, lave opslag med hinandens ting mv.

Den altafgørende strategi planlæg – lav en contentplan fx en kvartalsoversigt med planlagte opslag (se eks. i linket) overvej nøje ressourceforbrug opslag skal være jævnlige og tilpasset mål.gr. personlighed, egen afsender, i kombi med deling af andres vær til stede og svar på kommentarer

Find på 1-2 relevante opslag, du kan lave til jeres SoMe kanaler AKTIVITET: Find på 1-2 relevante opslag, du kan lave til jeres SoMe kanaler

De opslag vi ikke selv styrer kriser http://www.bt.dk/danmark/nybagt-mors-raab-om-hjaelp-deles-overalt-paa-facebook-fanget-i-stoejhelvede-paa-sy Værste eks. Video fra neonatal – støjgener. Situationen kunne være undgået manglende aftaler mellem hospital og byggeri Personale ikke klædt godt nok på Mor ikke forberedt på interessen

Opsamling samt tips og tricks til opslag Canva.com – grafik, billeder mv. tilpasset kanaler og dig præcist Brug din mobil til at lave video og billeder Upload video direkte på FB - ikke gennem Youtube, så de afspiller automatisk Kinemaster (app) god til mobilvideoredigering Photodirector (app) fotoredigering, tekst, filtre, symboler mv. PicPlayPost (app) – god til Instagram ift. video, billeder, grafik

Kontakt Jannie Lindberg Sundgaard Journalist og SoMe manager Aarhus Universitetshospital, kommunikation Mail: jansun@rm.dk Tlf.: 23617499