STX Uddannelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
i Ungdomsuddannelserne
Advertisements

Brobygning 9. og 10.klasse Efteråret 2012 UU Lolland-Falster.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Oplæg om lektieintegreret undervisning Data og overvejelser.
Turen går til fremtiden Erhvervsorienterede overgange – et koncept som styrker eleverne Fremtidens koncept.
En indsats for indskolingselever 0.-3.kl.? Hvornår sættes der ind? Hvordan sættes der ind? Eksempler på it-støttede indsatser Eksempler på forældresamarbejde.
Ungdom og efterskole To oplæg fra Cefu Tilde Mette Juul + Niels Ulrik Sørensen ÅRSMØDE EFTERSKOLERNE 2015.
Elvis Aaron Presley Solstrålerne har i musik arbejdet med et stort projekt om Elvis. De har lært meget om rockens konge. Det mundede ud i en flot præsentation.
Arbejdsmiljø i vandløbene Problemer og løsninger v/ Tine Eggertsen, HedeDanmark Natur og Vand.
Sproglærer Lone Elbjørn - lærer Sprog : engelsk, tysk, fransk - Sprogkonsulent : Internationale dimension i sprogundervisningen.
Lokalhistorie i Hedehusene Lavet af 7. B Hedehusene skole.
PRÆSENTATION AF LEKTIER ONLINE På forældremøde.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra Ambition Foto: Thomas Heie.
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2015.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
handel, event og mediegrafik
Stxstudentereksamen.
Hvad er Xclass? En folkeskole. Elever: 143 piger 166 drenge I alt 319
hf står for højre forberedelseseksamen
Fordybelse i et projekt
min sommerferie på malorca
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Hvorfor valgte jeg SOSU skolen?
Den lille Mads.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Alle rettigheder forbeholdes
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
KORTFILM: De fantastiske 3
MED I LOMMEN UNDERVISNINGSUDVIKLING PÅ MUSEET I SAMSKABELSE MED GYMNASIEELEVER OG LÆRERE.
Mit emne er Københavner-akademiet, hvor jeg var med for at lære noget mere.
Samtalebilleder til 2. påskedag
Forberedelse til eksamen
Elevernes evaluering af grundforløbet
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
FagLudo Ludo på en helt ny måde.
Vi har købt en lille bjerghytte på fjellet, og tænkte på om du ville tage familien med eller nogle venner og komme en tur i julen for en lille julegløg.
Det gode møde i folkeskolen
Uddannelsesvalg i 8. klasse
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Robusthed på Lillebæltskolen
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Adgangskrav til ungdomsuddannelserne 2019
MED I LOMMEN UNDERVISNINGSUDVIKLING PÅ MUSEET I SAMSKABELSE MED GYMNASIEELEVER OG LÆRERE.
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Nysgerrighed og indsats
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
projekt eller lignende
Må jeg præsentere IQ TEST.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Præsentation af mad vafler
Nyt fra ministeriet Billeddias
Foreløbigt valg af uddannelsesønske
Alle rettigheder forbeholdes
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Alle rettigheder forbeholdes
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
- En genre som alle andre
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Livskvalitet Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med eller uden smøger, overvægt, inaktivitet….. Hvem ved, hvad der er livskvalitet? Et liv med.
Indsæt billede af din skole
Spørgsmål til ‘spis og snak’ session
Præsentationens transcript:

STX Uddannelse

Hvordan blev du modtaget på uddannelsesstedet? Vi blev mødt med åbne arme af en studievejleder, som hed Sørgen, og han viste os rundt på skolen. Vi mødte selvfølgelig også nogle elever på skolen (1.g’ere), de var rigtigt søde alle sammen, og var gode til at fortælle om skolen, undervisningen og det sociale.

Hvordan var miljøet på uddannelsesstedet? Fik et indtryk af, at der er et rigtigt godt fællesskab på skolen. Der er rigtigt mange mennesker, så man skal nok få nogle venner. Og så synes jeg, at det er virkelig sjovt, at når man går i 1.g, er man frø, 2.g semifrø, og 3.g er man konge.

De fysiske rammer? Gymnasiet var rigtigt stort. Lokalerne var rene og flotte. Synes bare selve Gymnasiet var rigtigt flot.

Hvordan var undervisningen? I dansk lavede vi noget analyse af en tekst og billede. Engelsk og Samfundsfag havde vi med 1.g, hvor de fortalte lidt om, det de lavede. Det virkede som om, at der er helt vildt meget gruppearbejde. Min yndlings time var engelsk, og jeg var knap så vild med Matematik. Lærerene brugte ikke 700 år på at forklare, hvad man skulle.

Er der noget, som er svært i forhold til uddannelsen? Jeg tror det er rigtig hårdt, man får lektier for, hver dag, og det er vigtigt, at man kan følge med. Jeg tror matematik bliver sværest for mig.

Kunne du tænke dig at starte på uddannelsen / en af uddannelserne, når du er færdig med folkeskolen? Ja, jeg kunne godt tænke mig at starte på Herning Gymnasium, men først efter jeg har gået i 10. klasse.

Er der noget, du skal arbejde mere med, for at blive klar til at gå på den pågældende uddannelse? Jeg skal arbejde med matematikken og fysik/kemi. Og så skal jeg nok også tage skolen mere seriøst.