B2B Vestsjælland Elevatortalen Elevator pitch eller elevatortalen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
10 Konkurrencesituation
Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Prissætning - hvordan gør man ?.
Workshop almene boligdage
Marketingplanlægning
Vi gennemførte en række interview ifm
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
”Hvad laver du her?” ”Jeg spiller da golf” ”Dig?”.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Det autentiske menneske
Kommunikation / it.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
IS-Strategi.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Branding.
Kommunikationsplatform for SAS Danmark
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Hvad er forandring?.
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Vejlederens kommunikation
Lederen som kommunikator i organisatoriske forandringsprojekter
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Forudsætninger for en god samtale
Skuffespørgsmål Ordene: ”Hvad, hvordan og hvorfor” bør være det første ord i hovedparten af vores spørgsmål: Handling / Begivenhed: Hvad (er der sket?)
USP (Unique Selling proposition)
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
1. CONOPA 29 august 2008 Trine Winterø 3 Hvorfor er patentagenternes liv farligt??
Skriv tekster, der fænger – 7 tips der toptuner din rapport Rikke Dinnetz
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Psykoedukation skizofreni Session 6 – Kommunikation og samvær med den skizofreniramte Undervisere:
Skriv hver især jeres tanker på post it… Hvad tænker du om Innovation? I har 5 min.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Den gældbundne tjener med Lego-figur
Verbal kommunikation Ord og samtale
Branding afsætning.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
10 Konkurrencesituation
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
KUNDEFORMIDLING.
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Hvordan bliver en 20’er til en kylling?
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
Inspirationsworkshop med fokus på
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Ringkøbing-Skjern Bibliotekerne
Præsentationens transcript:

B2B Vestsjælland Elevatortalen

Elevator pitch eller elevatortalen

Hvad er det vigtigste for den du taler med? Dem selv Dig og din familie, ferie, bil - sorry det er de lige glade med Hvad med vejret?

Hvordan opleves budskaber, afhænger af: Måden de formidles på Start med et brag På en måde der ikke forventes Have værdi, hvordan kan jeg brug informationen Kan jeg bruge det - give eksempler, gerne 3 gode grunde

EFU * Egenskaber * Fordele * Udbytte PRODUKTEGENSKABERFORDELEUDBYTTE RevisorØkonomisk sparringKender skattereglerneFlere penge efter skat MassørErfaring med sportsskaderEffektiv og målrettet behandling af skader Kortere skadespause Mindre smerte

Hvilket udbytte giver I? Nu er det jeres tur. Tal med din sidemand om det/de udbytter I giver Jeres kunder.

USP og ESP * Unique selling proposition * Emotional selling proposition USP er Korte pointer der kan opsummere vores EFU Fortæller hvorfor vores kunder skal vælge os Differentierer os fra konkurrenterne ESP er For at fastholde differentieringenn indbygges følelser i budskabet Eksempler her på er Volvo (sikkerhed) Tryg (sikkerhed) Lego (kreativitet)

Er du Unique? Eller er du som så mange andre? Ryanair Europas største tjene i ,5 milliarder Berlingske business Jeg har svært ved at sætte andre ord end skuffende på det her regnskab. De har haft store besparelser på brændstof, men alligevel kan SAS ikke tjene flere penge. Det ser ikke super godt ud Jacob Pedersen, analytiker Sydbank

Strategi

Status Åben med et brag Hvad laver du der har værdi for den der lytter Hvad gør dig unique Kom med eksempler EFU Værdien og merværdien kort fortalt ; USP & ESP Strategi; value innovation, four actions Det strategiske lærred

Når du kommunikere med mænd - gør det enkelt og visuelt

Mundlig kommunikation

Problematisk kommunikation Forkortelser Slang (og fagsprog) Nedsættende udtryk Sarkasme Tal Begreber

Timing & Sæson

Målgruppen Nu bedre vi kender målgruppen forudsætninger og behov, nu bedre kan vi gå i dialog med dem og Jo bedre kan vi kommunikere læsninger der rammer deres bevidste og ubevidste behov og som giver dem værdi

Passion og begejstring Adolfsen

Tre grundelementer