Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Advertisements

Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
VIRKSOMHEDSSPECIALE Why the struggle? Anne Mette Ravn Nielsen, cand. mag. i tværkulturelle studier (færdig forår 2015) - skriv.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Systemisk samtaleteknik og håndslag Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening Organisationsuddannelsen – modul 11.
Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 11.marts.
1 Projektopgaven 8. årgang. 2 Projektopgavens vej 1.Overordnet emne er xxxx 2.Brainstorm over delemner. 3Gruppedannelse omkring delemner 4Problemformulering/opstilling.
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Hvordan skaber vi sammen det mest udbytterige samarbejde mellem råd, nævn og kommune? Sådan gør vi.
Eksamensprojektet Lars Jensen og Søren Hartling. Eksamensprojektet Planlægning af året Information til kursister Udarbejdelse af projektet Eksamen Hvorfor.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
AT-eksamen 2017.
Modul 6: Personlig salgscoaching
Fordybelse i et projekt
Video Club – med fokus på kommunikation og samspil
Studieretningsprojektet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Instruktion til mødeledere
Studieretningsprojektet
Velkommen.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Metode til udarbejdelse af Jobfunktionsroller Case: SAPA pilotkommune - Næstved Gennemført i regi af D11 Arbejdsgruppen: STS projektleder fra.
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Anerkendende pædagogik
Oplæg til sygepl der skal udføre samtalen .
LÆGELIG VIDEREUDDANNELSE KBU i logbog.net
Det man ikke ser har man ikke ondt af
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Walt Disneys kreativitetsmodel
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Kommunikation - trykstil
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
En god start på lægelivet
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Teopæd og den afsluttende opgave
Problemformulering, synopsis og synopsiseksamen
Sådan bruger du præsentationen
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Kursus for personer med demens og pårørende
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Projekt supervision på sengeafdeling H1
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Problemformulering, synopsis og synopsiseksamen
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
dho- og sro-evaluering
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Undervisningsplanlægning
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik

Speciale Under specialeforløbet skal du:  demonstrere evne til at udarbejde en videnskabelig problemformulering  udarbejde en synopse og en projektprotokol  udføre en forskningsopgave bestående af enten 1.et litteraturstudie 2.en analyse af allerede eksisterende data, eller 3.et mindre klinisk eller eksperimentelt studie, som udføres på baggrund af afprøvede teknikker, og som resulterer i egne data

Hvordan kommer du igang? 1.Deltag i de speciale-forberedende kurser

Hvordan kommer du igang? 1.Deltag i de speciale-forberedende kurser 2.Vælg emneområde  Specialekataloget  Din egen idé

Hvordan kommer du igang? 1.Deltag i de speciale-forberedende kurser 2.Vælg emneområde  Specialekataloget  Din egen idé

Hvordan kommer du igang? 1.Deltag i de speciale-forberedende kurser 2.Vælg emneområde  Specialekataloget  Din egen idé 3.Kontakt vejleder  Se hvem vi er her

Vejledning  Hvor?  Hvornår?  Hvordan?

Vejledning  Hvor?  Hvornår?  10 timer  Lav en tidsplan  Tjek at din plan passer med din vejleders kalender  Hvordan?

Vejledning  Hvor?  Hvornår?  10 timer  Lav en tidsplan  Tjek at din plan passer med din vejleders kalender  Hvordan?  Afhænger af dig, din opgave og tidspunkt i forløbet Hvad du synes er svært Hvad du gerne vil fokusere på Hvordan du foretrækker at arbejde Fx om du selv indsamler data eller får data stillet til rådighed Først i forløbet vil vejlederen typisk guide dig mere end senere hvor du kender området og vejleder mere fungerer som sparringspartner

Din rolle  Iværksætte og styre processen  Fastlægge en tidsplan  Opsøge vejledning og tage stilling til hvad du har brug for  Sørge for at vejleder modtager materiale der skal vejledes omkring i god tid  I processen gør du dig til specialist på et område – der gerne må opnå at vide mere end din vejleder

Vejleders rolle  Guide og inspirere  Sørge for at specialet planlægges så det kan leve op til studieordningen  Gøre opmærksom på eventuelle faglige misforståelser  Diskutere muligheder for forbedringer med dig  Hjælpe dig med at blive på sporet  Repræsentere universitetet ved bedømmelsen af specialet

Vejleders rolle  Guide og inspirere  Sørge for at specialet planlægges så det kan leve op til studieordningen  Gøre opmærksom på eventuelle faglige misforståelser  Diskutere muligheder for forbedringer med dig  Hjælpe dig med at blive på sporet  Repræsentere universitetet ved bedømmelsen af specialet  Vejleder giver input - du beslutter om de skal anvendes

Eksamen  Skriftligt produkt  Mundtligt forsvar  Præsentation af specialet  Eksamination / diskussion af specialet  Besvarelse af overordnede forskningsrelaterede spørgsmål

God fornøjelse