Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
”Vi tager børns fritid alvorligt"
Børn som pårørende til alvorligt syge forældre Anbefalinger til sundhedspersonalet Udarbejdet på baggrund af: Retningslinier for god praksis ved forebyggende.
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Hvad er vi værd? Aktivt medborgerskab FællesskabSocial kompetenceOmverdensbevidst Demokratisk dannelse OrganisatoriskSamarbejdeÅbenhedNetværksskabendeInitiativrig.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
Skoleparathed.
Lærings- og praksisfortællinger:
Hierarki for styringsredskaber
Den gode klasse Forældrenes rolle
God trivsel = God læring
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Forældremøde X årgang.
En konflikthåndterende kultur
FDF.dk/landslejr. Indledning •Struktur og planlægning –Hvad skal holdlederen overveje inden lejren –Hvad er holdlederens rolle på lejren •Alle skal trives.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Jeg støtter barnet ved:
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
forældre og klassens sociale liv.
Læreplaner i Højvangen
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Pædagogfagets kernefaglighed
Følfods historie Naturbørnehaven en lokal ide En gruppe lokale forældre udarbejder et oplæg til en skovbørnehave Forældregruppen præsenterer.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Lærings- og praksisfortælling
Virksomhedens sociale kapital Selskab for Arbejdsmiljø 8. Oktober 2008 Kristian Gylling Olesen Ph.d.-studerende Eva Thoft/ Arbejdsmiljøkonsulent/Grontmij.
 H står for  U står for  L står for  E står for  N står for  HUMOR  UDELIV  LEG  EMPATI  NÆRVÆR.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI 0-3 ÅR.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Børnehaven Smørhullets værdiggrundlag. En del af Viborg kommune I børnehaven har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ”Lys i.
PRÆSENTATION AF MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM FRI FOR MOBBERI.
Individualisme – se mig Fællesskab – spejl mig Følelser - føl mig Fornuft - mål mig Selvoptimering Værdifællesskaber Selvskabelse Fornuftsfællesskaber.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Drop Opdragelsen – lederskab uden krænkelser
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
+DIG. AKTØRER OG SYSTEMER DER HAR INDFLYDELSE PÅ ENSOMHED BLANDT BØRN & UNGE Det enkelte barn Objektive livsbetingelser Familie Sociale normer og værdier.
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Robuste børn Skæring dagtilbud.
Rødkærsbro børnehaves værdigrundlag
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
MARY FONDENS OG RED BARNETS ANTIMOBBEPROGRAM
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier og gennemarbejdet materialet i forhold til børnehavens praksis. Vi dykker ned i Læreplansvejledningen og arbejder med forskellige metoder til den teoretiske praksis. Vi arbejder Bla. Med BMV ( børnemiljøvurdering). Vi vil gerne kunne se sammenhængen med børnenes oplevelser og vurderinger - og læreplanstemaerne, for at tilgodese børnenes udvikling på bedste måde.

VÆRDIGRUNDLAG AT FØLE SIG VÆRDSAT/ INKLUDERING ANERKENDELSE AF DET ENKELTE BARN GENSIDIG RESPEKT/ ALLE IMELLEM

AT FØLE SIG VÆRDSAT/ INKLUDERING BØRN/ VOKSNE OMSORGGLÆDE ALLE HILSER PÅ ALLE ROSE BØRNE- NE ALLE HAR EN VEN KENDE TIL DET ENKELTE BARN BLIVE TAGET ALVOR- LIG BLIVE SET OG HØRT HILSE PÅ DEM DER MØDER TRYGHED

ANERKENDELSE AF DET ENKELTE BARN BARNET VISE EMPATI GUIDE IKKE SKÆLDE UD VÆRE PÅ BARNETS NIVEAU INKLUDE- RING I GRUPPEN RESPEK- TERE FORSKEL- LIGHED SE BARNETS EVNE TIL AT LØSE TING GIVE BARNET SELVVÆRD/ TILLID STYRKE BLIVE SET OG HØRT

GENSIDIG RESPEKT /ALLE IMELLEM BØRN OG VOKSNE TALE PÆNT TIL HINANDEN BEVIDST BRUG AF HUMOR/ IRONI ENIGHED OM NORMER EMPATITYDELIGHED SAMARBEJDE M. BØRN/ FORÆLDRE VOKSNE GODE ROLLE- MODELLER