Informationsmøde om 3. semester på BA i Teatervidenskab.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Advertisements

PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Obligatorisk selvvalgt opgave
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge? Et akademisk bredt talentprogram med aktiviteter, der handler om både humaniora, business, teknik samt natur-,
1 Introduktion til kommunikation og samarbejde 2: Erfaringsudvekslings-Cafe Program: Portefølge Erfaringsudvekslingscafe Case aftaler i jeres nye semestergruppe.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
Hold balancen med et stærkt og velfungerende familieliv Workshop Balancekonference, Region Syddanmark, August 2010 Lisbeth Fruensgaard.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Temakort om. Temakort om. Formålet med disse kort er at hjælpe undervisere med at gentænke deres praksis for opgaver og feedback på nye måder som hjælper.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Oplæg om indre og ydre motivation Selvreflektionsopgave Torben Keller opgave E-laerning program omhandlende Maslows behovspyramide Foredrag Torben Keller.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
At føre logbog Ida Marie Rasmussen 2016.
Hvad er Xclass? En folkeskole. Elever: 143 piger 166 drenge I alt 319
Feltopgave 1 Julie-Marie Terkildsen
Modul 6: Personlig salgscoaching
Online arbejdsmiljøuddannelse
Studieretningsprojektet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
THY Business Breakfast.
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Studieretningsprojektet
Bilag 2: Oversigt over forløbet
Forberedelse til eksamen
Økonomisk Institut Studievejledningen bor i
PORTFOLIO i skriftlig biologi
Inspiration spørgsmål og Billeder
JOBFIRST Seminar om virksomhedsrettet indsats 30. marts 2016
Industritekniker med udviklingsmuligheder til A/S Jydsk Aluminium Industri Har du en teknisk baggrund, og kunne du tænke dig en uddannelse indenfor måleteknik,
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Forpligt professionshøjskolerne til digitalisering FSUS, 4
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Velkommen til Science and Technology
Sprog og praktik på virksomheden
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
For Serviceøkonomuddannelsen

Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Vil du være ekstra attraktiv for virksomheder?
Innovationsforløb Modul 3 ©
Personlighed og Kompetencer
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Karl Henrik Flyums model
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Teopæd og den afsluttende opgave
Velkommen.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Alle rettigheder forbeholdes
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Projekt supervision på sengeafdeling H1
Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde
Velkommen Ny Studieordning fra efteråret 2019 Kort introduktion og oversigt i forhold til studieordning Princip fordeling for kliniske undervisnings.
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Informationsmøde om 3. semester på BA i Teatervidenskab

Program Den nye struktur: Hvorfor og hvordan? Modul 6: Teaterhistorisk fordybelsesemne med teaterhistoriografi Modul 5a: Praktik/Modul 5b: Valgfrit tværfagligt emne. Praktik: Hvordan gør man? Læsegrupper – Eas opfølgning

2. studieår Efterår Modul 5a: Studiepraktik eller Modul 5b Modul 5b: Tværfagligt emne og Modul 6: Teaterhistoriografisk fordybelsesemne med historiografi Forår Modul 7: Teatersociologi og proces II Bestående af to elementer: ’Produktion og formidling’ og ’Procesledelse’ og Modul 8: Æstetik og analyse II Bestående af to elementer: ’Den åbne dramaturgi’ og ’Teatralitet og kulturel iscenesættelse’

2. år - Efteråret Før efterårsferien: Modul 6 (Teaterhistorisk fordybelsesemne med historiografi) Efter Efterårsferien: Modul 5A (Praktik) eller Modul 5B (Valgfrit tværfagligt emne). NB! Undervisning i frie emner forløber nok over hele semestret!

Ny struktur – Hvorfor? Mindske frafald Den lange pause væk fra studiet – indtil efterårsferien betød at de studerende nemmere blev fremmedgjorte overfor deres studie, og ikke kom tilbage efter praktikken. Studiemiljø: Sørge for at der er nogen til at modtage de nye studerende. (Tutorer og medstuderende) 3. år er jo væk på tilvalg Sørge for at årgangen ikke mister kontakte til hinanden pga. den lange undervisningsfri periode. Færre forsinkelser pga. langtrukne praktikker. Bedre eksamensform for modul 6.

Den nye struktur: Hvordan? Indre Marked - Blokstrukturen fra Landbohøjskolen (LIFE). Undervisningsfri/skemafri : Uge 45 Uge 42: efterårsferie Ugerne 51, 2, 3 og 4: Eksamensperiode Ugerne 52,53 og 1: Ferie

Teaterhistorisk fordybelsesemne med teaterhistoriografi Undervisning: uge 36 – 43/44 Kursus i teaterhistoriografi og emnekurser. Eksamen i uge 45: Bunden skriftlig uge opgave. Eksaminanden udarbejder pensum og et emneområde – Eksaminator udarbejder et spørgsmål.

Praktik Min. 7 ugers fuldtidsbeskæftigelse Praktikrapport á ns. Afleveres sidst i januar – udarbejdes løbende.

Hvad skal du med en praktik? Ifølge studieordningen: – Blive fortrolig med arbejdsvilkårene i den professionelle virkelighed. – Være i stand til at reflektere over, hvordan din teatervidenskabelige faglighed kan bruges i forhold til praktiske arbejdsopgaver i relevante brancher.

Er det vigtigt at komme i praktik? Der er både mulighed for at komme i praktik på BA’en og KA’en, men det er ikke obligatorisk. Den sidste beskæftigelsesundersøgelse blandt humanister viste, at praktikforløb og studiejob var afgørende faktorer for at få det første job. Det er vigtigere, at man har været i praktik end hvor man har været i praktik!

Fordele ved at komme i praktik Du kommer ud og prøver dig selv lidt af i praksis Nye mennesker, nye input og nye ideer Du får måske en idé om, hvad du gerne vil lave når du er færdig eller hvad du slet ikke kunne tænke dig.

Gode råd om praktik Tænk i jobfunktioner! Tænk løbende på din praktikrapport – Opsummering af refleksioner – Vær ’meta’ på dit praktikforløb Ta’ ikke til takke med kaffebrygning, men vær ikke fanatisk! Tænk dig selv som akademiker – Hvordan kan du være en værdifuld medarbejder for denne arbejdsplads? – Hvad er dine kompetencer?