Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

For Serviceøkonomuddannelsen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "For Serviceøkonomuddannelsen"— Præsentationens transcript:

1 For Serviceøkonomuddannelsen
Studiets Opbygning For Serviceøkonomuddannelsen

2 Agenda Studiets opbygning Uddannelsens mål for læringsudbytte
Fagelementer

3 1. Studiets Opbygning Som serviceøkonom bliver du uddannet til at kunne arbejde med at udvikle, planlægge, realisere og levere serviceydelser nationalt og internationalt i virksomheder, som beskæftiger sig med mennesker, oplevelser og events, turisme, hotel og detail Grundlaget for alt, hvad du laver på uddannelsen, er servicefaget. Her får du også mulighed for at vælge mellem specifikke valgfag. På 2. sem. skal du vælge 2 forskellige valgfag. På 3. semester skal du vælge 1 (for yderligere referencer, se valgfagskatalog)  På 1. og 2. semester arbejdes der i moduler, som afsluttes med projektuger, hvor fokus er på praksis via fx case arbejde. Projekterne er bygget op således, at jo længere i studiet du kommer, jo mere praksisnære er projekterne. På 3. semester skal du i praktik i en servicevirksomhed i tre måneder. Når det er afsluttet, er der to tværfaglige moduler, som leder dig videre ind i 4. semester, der afsluttes med et eksamensprojekt De læringsmål som er i begyndelsen – det er dem som er generelle for SØK/SEM…dvs. dem som de helt overordnet skal nå

4 2. Uddannelsens mål for læringsudbytte
For yderligere info - Studieordning for Serviceøkonomuddannelsen Viden service- og oplevelseserhvervets anvendte brancheterminologi og branchebegreber samt service- og oplevelseserhvervets anvendelse af teori og metode i praksis såvel nationalt som internationalt, virksomhedens muligheder for samarbejde med samarbejdspartnere og brugere om udvikling af service- og oplevelsesydelser, grundlæggende strategiske begreber og værktøjer, som har indflydelse på servicevirksomhedens valg af strategi og modeller…. (osv.) Færdigheder vurdere omkostningsforholdene for service- og oplevelsesvirksomhedens situation med henblik på økonomiske beregninger og budgettering, vurdere sammenhængen mellem virksomhedens servicekoncept, leverancesystem og konkurrencesystem samt vurdere relevante udviklingsretninger for virksomheden, anvende viden om kulturer i forbindelse med forhandlingssituationer samt opstille og formidle praksisnære løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere nationalt og internationalt,…(osv.) Note to the Lecturer: Tell the difference between Knowledge/Skills/Competences Fra Studieordning for Serviceøkonomuddannelsen

5 2. Uddannelsens mål for læringsudbytte
Kompetencer håndtere forskellige nationale og internationale udviklings- og salgssituationer inden for service- og oplevelseserhvervet, i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer om service- og oplevelseserhvervet, håndtere strukturelle og kulturelle problemstillinger inden for eget ansvarsområde ud fra en helhedsvurdering af den konkrete service- og oplevelsesvirksomhed og deltage i fagligt og tværfagligt interkulturelt samarbejde på et operationelt og taktisk niveau, herunder om service- og oplevelsesvirksomhedens ledelsesmæssige funktioner og personalemæssige opgaver Note to Lectures: Talk about Competences and link those to business competences found in Flow Plans. Fra studieordning for Serviceøkonomuddannelsen

6 3. Uddannelsen indeholder 4 nationale fagelementer
Service & Oplevelser Forretningsforståelse Samarbejde & Relationer Forretningsudvikling Hvert enkelt af de 4 fagelementer defineres af specifikke mål for viden, færdigheder og kompetencer, hvilke skal opnås gennem et flow (Study Flow) Fagelementet ”Service & Oplevelser” indeholder f.eks. analyser af værtskabsbegrebet, gæsteforståelse, herunder vurdering af kundeadfærd til virksomhedens serviceydelser.

7 Definition: FLOW Et flow er bestående af forskellige læringsmål. Hver flow slutter med et projekt uge, hvor I arbejder praktisk med læringsmålene. FLOWS 1. studieår Flow nr. 1: Velkommen til service og oplevelse Flow nr. 2: Service, oplevelser og værtsskab i praksis Flow nr. 3: Forretningsforståelse Flow nr. 4: Samarbejde i et internationalt miljø Flow nr. 5: Professionel kommunikation

8 4. Institutions fagelementer
Elective A (Hotel, Event, Turisme) og Electives B og C: Mere information i valgfagskataloget. Foreløbigt valgfagskatalog - dobbelttjek

9 Praktik Viden Færdigheder Kompetencer
Den studerende skal have viden om praktikvirksomhedens eksistensgrundlag og organisering   Færdigheder Den studerende skal kunne vurdere praksisnære problemstillinger og indsamle viden til løsning af arbejdsopgaver og funktioner Kompetencer indgå i praktikvirksomhedens drift og udviklingsorienterede arbejdsprocesser og funktioner i en struktureret sammenhæng udarbejde et projekt med omdrejningspunkt i en praksisnær problemstilling reflektere over opnåelse af faglige og personlige mål under praktikforløbet

10 Overview of Exams Exam Conducted Examination Form Assessment
Study Start Test Conducted during the first week of teaching Individual Internal Mandatory Learning Objectives (OLA) Prerequisite to be allowed to take part in an exam Interdisciplinary Exam Conducted during 1st and 2nd semester Individual portfolio exam The 1st-year exam is worth 45 ECTS credits. It is made up of the national subject elements Services & Experiences, Business understanding and Cooperation & Relations.  Internal Elective Exam Part 1 Conducted by the end of the 2nd semester Individual oral exam Internship Exam In the middle of the 3rd sem. Written group project & an individual evaluation of how well the objectives formulated by students have been achieved. Elective Exam Part 2 At the end of 3rd sem. Individual oral examination based on a group identified practical problem area within Elective C Development exam In the middle of the 4rd sem. Written group project with individual assessment External Final Examination Project By the end of the 4rd sem. A written group project and oral group exam

11 SPØRGSMÅL Spørg endelig 


Download ppt "For Serviceøkonomuddannelsen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google