INTRO 2013-1-NOl-LEOOS-06154. Dette projekt (projekt nr. 2013-1-NO1-LEO05-06154) er finansieret med støtte fra Europa Kommissionen. Denne publikation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sociale medier og læring
Advertisements

Børn som pårørende til alvorligt syge forældre Anbefalinger til sundhedspersonalet Udarbejdet på baggrund af: Retningslinier for god praksis ved forebyggende.
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Udført af Søren, Kristina, Heino, Jonas, Djamal og Karsten
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
Forbrugeren og den finansielle markedsplads
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Ambulatorium for Spiseforstyrrelser PC Stolpegård
FKO og Masterplanens Resultatdokumentation
Fælles bestyrelsesmøde Ødis skole
PSS-Promoting Social Skills
Kommunernes beskæftigelsesindsats for arbejdsmarkedsparate ledige
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
Pårørendeundervisning 1 Psykoedukation for pårørende til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Social- og sundhedshjælper
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Social kapital og sociale netværk som mulig ressource i forebyggelsesindsatsen. Lars Skov Henriksen Institut.
Mental sundhed I skolen trivsel, selvværd og robusthed
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Det psykiatriske arbejdsområde
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Effekt og dokumentation i et værestedsperspektiv Mads Uffe Pedersen LVS landsmøde
Hvad er en god evaluering?
Sårbarhed hos børn og unge
Sexuel udvikling Anette Løwert.
Forceret proces Introduktion til design og facilitering af netværk samt workshop 6. november 2008, Science kommuner Tore Wanscher Partner, Wanscher og.
Lærerkompetencer 6. oktober 2014 Caroline Kearney Projektleder & Uddannelsesanalytiker.
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Fremme af unges mentale sundhed
Psykoedukation til patienter med skizofreni
Tirsdag den 18. september 2007 Freddie Rieper-Holm
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Oplæg til Vejlederkonferencen, af Else Poulsen
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
Formidlingskursus 2014 Gymnasiepraktik og Det rullende Universitet Klasserumskultur og elevernes forskellighed Susanne Th. Jensen Vicerektor Odder Gymnasium.
Analyse af noveller.
Plantekongres 2007 Psykisk arbejdsmiljø v/cand. psych. Nadia El-Salanti Center for Alternativ Samfundsanalyse (CASA)
På vej mod et godt ungdomsliv
Et spejl til frihed Mennesket er social
Kommunikation og vejledning NOl-LEOOS
Hvad virker i beskæftigelsesindsatsen? - med fokus på den lavtuddannede del af arbejdsmarkedet Torben Tranæs SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.
Spiseforstyrrelser Meike Bohn, Psykolog ved Center for Spiseforstyrrelse, Herning.
BØRNELINIEN Definition på kompetente børn og unge med særlige behov.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Arbejdsmiljøforskningens bidrag til indsatsen for trivsel og sundhed Seniorforsker Vilhelm Borg Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø.
Psykiske følger af utilfredshed med udseendet NOl-LEOOS
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
"Stigma betyder ’miskrediterende særtræk’. Stigmatisering rammer mange grupper i samfundet, der på en eller anden måde skiller sig ud fra normen eller.
1 Faglige og praktiske kompetencer Dårlig skolegang, ofte ikke folkeskolen afgangseks. Personlige kompetencer Rastløse – svært ved at indordne sig ift.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
Mulighederne for at bringe unge med psykiske funktions- nedsættelser tilbage i arbejde ? Vilhelm Borg seniorforsker NFA Indlæg
Helbredelse og beskæftigelse kan gå hånd i hånd. Tilbagevenden til arbejde under psykisk sygdom er både muligt og sundt -hvis det gøres rigtigt.
Lær at tackle job og sygdom Lea Hegaard chefkonsulent, Komiteen for Sundhedsoplysning Malene Norborg senior projektkoordinator, Komiteen for Sundhedsoplysning.
Mentale helbredsproblemer - førtidspension eller tilbagevenden til arbejde? Vilhelm Borg seniorforsker NFA 2010 Oplæg Beskæftigelsesråd Hovedstad.
Unge & psykiske sygdomme
”Et kærligt puf” Jakob Willer
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Hver 5. ung – eller unge – på kanten Kollektivt ansvar?
Små glade ben i tal.
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Camilla Jacobi Psykolog Center for Spiseforstyrrelser, Herning
Forandringer
Social ulighed i sundhed i Københavns Kommune
”Et kærligt puf” Jakob Willer
Neuropædagogiske samtaler
Præsentationens transcript:

INTRO NOl-LEOOS-06154

Dette projekt (projekt nr NO1-LEO ) er finansieret med støtte fra Europa Kommissionen. Denne publikation forpligter kun forfatteren, og Kommissionen kan ikke drages til ansvar for brug af oplysningerne heri. Kursus oversigt Forstå, hvordan samfund og kultur påvirker vores udseende Casestudie og øvelser Kropsbillede i relation til samfund og kultur Forstå, hvordan bekymringer om udseendet indvirker på helbred, uddannelse og job Casestudie og øvelser Påvirkning og konsekvenser Forstå, hvad selvværd er, og hvorfor det er vigtigt at takle lavt selvværd Casestudie og øvelser Selvværd Forstå udbredelsen af psykiske sundhedsproblemer, genkende syptomer og personer I særlige risikogrupper Casestudie og øvelser Mental sundhed Forstå, hvordan bekymringer over udseende kan påvirke psykisk adfærd, og hvordan det hænger sammen med selvværd og mental sundhed Casestudie og øvelser Psykiske følger af utilfredshed med udseendet Teori, praktiske øvelser og ressource Casestudie Kommunikation Mål for læring, undervisningsmaterialer, undervisningsmetoder Didaktiske retningslinjer Website:

Samfund og kultur Udseendets indflydelse Historiske opfattelser af skønhed Kulturelle forskelle Aktuelle skønheds idealer Hvor kommer aktuelle normer fra? Stigning i kosmetisk kirurgi Hvad fortæller dette os? NOl-LEOOS-06154

Påvirkning Fra barndom til alderdom Anderledes udseende Leve med en synlig forskel NOl-LEOOS-06154

Selvtillid Hvad er selvtillid? Udseende som en vigtig del af selvopfattelsen og selvværd Hvad påvirker selvtillid? Resultater af selvtillid Resultater af høj selvtillid Måder at øge selvtilliden NOl-LEOOS-06154

Mental sundhed Problemets omfang Depression Selv-skade Angst Alkohol- og stofmisbrug Spiseforstyrrelser Variationer indenfor mental sundhed NOl-LEOOS-06154

Psykiske følger af utilfredshed med udseendet Psykologiske Emotionelle Kognitive Adfærd Sværhedsgrad og justering Myterne NOl-LEOOS-06154

Kommunikation Hvad er kommunikation? Typer af kommunikation Hovedelementerne I kommunikation Kommunikationsprocessen Effektiv kommunikation Barrierer for kommunikation Egenskaber hos den effective kommunikator Interpersonel kommunikation og vejledning NOl-LEOOS-06154

Dette projekt (projekt nr NO1-LEO ) er finansieret med støtte fra Europa- Kommissionen. Denne publikation forpligter kun forfatteren, og Kommissionen kan ikke drages til ansvar for brug af oplysningerne heri LEONARDO DA VINCI TRANSFER OF INNOVATION PROJECT November October NOl-LEOOS-06154