To AT-forløb Verdensbilleder En iscenesættelse af atombomben.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Egå Gymnasium Dialog mellem fagene og erhvervslivet Startkonference 5. September 2011.
Dialog mellem Stenomuseet og 1c årgang 2011 Egaa Gymnasium
Innovation - viden i spilved Kirsten Lauta og Dorte Fensteen
Velkommen til orienteringsmøde Odense Katedralskole.
KIE-modellen på museum
Kvalitet i Skriftlighed  Oversigt over workshop  Erfaringer med netværkssamarbejde  Materialeindsamling  5 forslag til forbedring  Arbejdsgrupper.
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Arbejdsgivernes bidrag til beskæftigelsesplan 2009 Arbejdsgiverrepræsentanterne i LBR Virksomhederne og mangel på arbejdskraft.
Det udvidede klasserum
Hvad er Khan Academy Verdens største gratis virtuelle skole
STUDIERETNINGSTONING PILOTPROJEKT DISPOSITION  Indledende kommentarer  Rammerne for pilotprojektet  Det PR skal høres om  Eksempel på en.
International Linje.
HISTORISK ATLAS Tematimer København 5. december 2008
Praksisudviklings projekt Vellykkede samtaler i sammenhængende forløb
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Museologi Implementering & lokal efteruddannelse
Egå Gymnasium 2010 CG – LM – TB – TS (Intrface-gruppen)
Internationalisering i og udenfor Danmark: Udover studieretningsfagene samfundsfag, matematik og psykologi inddrages andre fag, så oplagte tværfaglige.
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Museerne på Vestfyn VISIONSDAG Lørdag den 21. april 2012.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Innovation, faglighed og motivation Danmarks Læringsfestival 2015 Thomas Schausen.
Ved Lauta Innovation i historiefaget Kirsten Oldenburg Lauta og Michael Thing Innovationskonference UVM efterår 2014 ved Lauta.
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Velkommen til infoaften om de gymnasiale uddannelser Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland.
ÅRSMØDE 2011 NETVÆRK maja bødtcher-hansen. KULT 4 KØBENHAVNSKE GYMNASIER EKSPERIMENTERENDE UNDERVISNING NY EFTERUDDANNELSE SAMARBEJDE PÅ TVÆRS AF SKOLER.
Pernille Ulla Andersen, VIA University College,
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Hvad? Hvordan? Hvorfor ? Og hvorfor relevant for AT m. innovation? Torben Benoni & Lise Mark Steno Museet Kursus, Marts 2015.
PARTNERSKAB Struer Museum & Struer Statsgymnasium.
Hvad !¤?#¤%$!* er museologi?. Hvad betyder museologi? Ordet museologi er dannet af to ord: ”museo” og ”logos” ”Museo” stammer fra det græske ord ”museion”,
Delprøver, eksamensforsøg i fagene matematik og oldtidskundskab, 2012/2013 Borupgaard og Ørestad Gymnasium. Andreas Lange, Oldtidskundskab, Borupgaard.
Egå Gymnasium Intrface som lærende projekt seminar 30.november 2010 Oplæg v. Lise Hansen, Egå Gymnasium.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Intrfaceprojektet som partnerskabelse v/Lektor Ane Hejlskov Larsen, Center for museologi, Aarhus universitet Lederkonference 2010.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Opstartsmøde på museet, mindst 2 fra hvert partnerskab.
Samarbejdspartnerne Simon Kirk Mikkelsen, Elise Smith Skole Elever, Elise Smith Skole Morten Harbo Torp Harald Brandt, Læreruddannelsen, VIA Aarhus Studerende,
Undervisningsdifferentiering uden ekstra arbejde Signe Ammitzbøll Anette Gjervig.
Museologi på skoleniveau AT forløb for 9 1.g klasser ”Verdensbilleder: Renæssancen” + perspektiver på skoleniveau.
ET SAMARBEJDSPROJEKT MELLEM GAMMEL ESTRUP – HERREGÅRDMUSEET, PADERUP GYMNASIUM, MUSEET PÅ SØNDERSKOV OG VEJEN GYMNASIUM Partnerfællesskaber på tværs.
Innovation i biologi og AT Trine Iversen Gl. Hellerup Gymnasium.
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
S CIENCE L AB, S CIENCE C UP – OG ALT MULIGT ANDET SCIENCE PÅ F AABORG G YMNASIUM.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Museumssafari Spørgsmål til en museumsinspektør v/Hanne Teglhus.
Museer, børnehaver og pædagoguddannelsen
Udviklingsprogram for virksomheder i Region Midtjylland
Klassesamtale om resiliens
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Ideer til indretning Flere ”Hyggekroge” Mere åbent og lyst
M/S Museet for Søfart Konference: Børn, kulturarv og museer d
Formidling i børnehøjde– et anderledes museumsbesøg
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
Pause – i 20 minutter I Aarhus: NatCafé efter foredraget
I Aarhus, efter foredraget: NatCafé
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
SMK og gymnasiesamarbejder
SMK og gymnasiesamarbejder
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

To AT-forløb Verdensbilleder En iscenesættelse af atombomben

Formål for museet Museet som arbejdssted Lære at gå på museum og observere Museet som et videnscenter Et fleksibelt undervisningsforløb Bidrage med noget til udstillingen

Formål for gymnasierne Undervisningsforløb hvor Steno Museet inddrages Undervisningsforløb der ligger inden for rammer for et AT-forløb Sikre det faglige niveau At arbejde med Museologi og formidlingen generelt Der skal skabes et produkt

Dansk Køleskabspoesi Historie Den kolde krig Fysik A-bomben Engelsk Analyse og flyvesedler

Dansk

Fysik

Historie

Engelsk

Indtryk af elevernes udbytte Øget motivation To læringsmiljøer Arbejde med noget konkret Viden der konkret kan bruges

Samarbejdspartnernes udbytte Større forståelse for hinandens arbejdssituation Dialog med brugerne Målrettet formidling

Videre forløb Tekniske løsninger Et lækkert ”set up” Beskrivelse af alle forløbene Mere fokus på elevernes praktiske formidling Inddragelse af museumspersonalet Videre udvikling af forløbet

Udfordringer der skal løses Lærerne skal have én fælles klasse Et sted at arbejde på Museet Copyright problematikken Tidshorisonter og ressourcer