Præsentation for 19.06.14 Marianne Kragh. Presentation to: Poul bjorn Date: 20.3.2014 DANMARK HAR EN SERVICEUDFORDRING Serviceniveauet er bedre end sit.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Music: Nightengale Serenade
Hvad er __ ? Diffusion of Innovation
Samskabelse af velfærdsservice: Ledelse og rammesætning
Erhvervsakademi DANIA
Projekt Værtensklasse i biblioteket - evaluering Carl Gustav Johannsen Det Informationsvidenskabelige Akademi (IVA) Aalborg den 12. september 2012 Sådan.
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Kragerup Gods OPLÆG TIL EN SERVICEREVOLUTION på 27.Januar 2014 DANSK.
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Et af mine fortrukne medier Af: Hr. Skafte. Husets markedsføring • Nyheder • Kurser • Netværk • Job • Blogs • Foreninger • Jura • Gratis / Medlemskab.
En buffet af uddannelsesmuligheder
Mobility Management konference marts 2010 Side1 Derfor kan vi lave et Mobility Management projekt i Gate 21 Jakob Høj, Tetraplan A/S Partner i Gate.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Læse/studiegrupper.
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!
Lægedage Velkommen til Lægedage Datafangst for let øvede.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Bedre service i turisterhvervene 31. Oktober 2013 Turismefremmedagen Hotel Vejlefjord.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
Oplæg på ”Go Glocal”, Professionshøjskolernes Internationale Årskonference 13. november 2014 Tine Andersen,
DLG i bevægelse Forløb for den enkelte lokation. 2 Aktiviteter i det første år Møde med leder for afdeling (samt trænere og AM-repræsentant, hvis muligt)
Den nye generation ”Best loved hotels of Denmark” Vores slogan er: ”Fantastisk tid, fantastisk mad, fantastisk respekt” Præsentation ved Koncern chef Hr.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
RÅDGIVERMØDE // IVÆRKSÆTTERI HORSENS ERHVERVSRÅD HVEM ER VI?  Uafhængig medlemsorganisation  Katalysere udvikling og innovation i virksomheder og i turismeerhvervet.
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
Tak for invitationen Helle Merete Nordentoft, Århus Universitet Birgitte Ravn Olesen, Roskilde Universitet.
Glad Motion Et motionstilbud til hjemmeboende demensramte
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Text starts with no bullet Click once on ’Increase Indent’ for bullet and click uptill three times for more bulletdesign To get previous design back, click.
SERVICE OG SAMARBEJDE I ØJENHØJDE. ”Den, der er nødt til at spørge, har ikke samme magt, som den, der kan selv” Margrethe Vestager Økonomi- og indenrigsminister.
Nye regler på vej om virksomhedernes samarbejde om arbejdsmiljø Ann Carina Tetschner, Center for arbejdsliv & læring Pædagogiske Inspirationsdage 2010.
Branchekendskab Medarbejdernes kendskab til postbranchens produkter, ydelser og aktører. Dansk som andet sprog.
En meningsfuld beskæftigelsesindsats Claus Jeppesen HR konsulent, McDonald’s Danmark ApS - Virksomhedens servicebehov.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Virksomhedsberedskabet Teamledernetværksmøde d. 6. maj 2014.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Cph Volunteers Giv en hånd til København. Derfor er vi her : For at kvalificere København til på bedre vis at kunne håndtere primært store, internationale.
Inspirationsskabelon til virksomhedsoplæg ”Virksomheder møder flygtninge”
17. Maj 2017 v/Karina Elsig Thøgersen, UC Syd.
Nyt kontingentsystem? Et debatoplæg.
Smart Mobility in LOOP CITY
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Vores rækkefølge af elementerne i manifestet
“Hvilken del af ’stille’ forstod du ikke?”
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Vidensbaseret praksis i botilbud
Oplevelser og afledte effekter
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Indkøbsmuligheder på SKI’s aftaler
Smart Mobility in LOOP CITY
EASY-P Konference april 2012
Udgangspunktet er, at alle har de bedste intentioner. Udviklingsdag Udgangspunktet er, at alle har de bedste intentioner. Lad os gå på opdagelse.
Møde 11. april 2019 GRØNT RÅD.
Motivation af frivillige
Præsentationens transcript:

Præsentation for Marianne Kragh

Presentation to: Poul bjorn Date: DANMARK HAR EN SERVICEUDFORDRING Serviceniveauet er bedre end sit rygte. Undersøgelser viser, at vores udenlandske gæster er godt tilfredse og langt de fleste steder bliver gæsterne mødt af høflighed, smil og venlighed MEN – når turisterne bliver bedt vurdere service og kvalitet i forhold til prisen, vendes mundvigene nedad. Turisterne synes ganske enkelt, at de får for lidt service for pengene En servicerevolution er nødvendig for at få succes, når vi konkurrerer med andre (og billigere) destinationer Er det en mental og kulturel udfordring? Date

Presentation to: Poul bjorn Date: Service på dansk skal være mere end smil og venlighed, hvis vi skal gøre gæsterne tilfredse Vi skal give vores gæster en personlig og autentisk serviceoplevelse, der rammer dem i hjertet og sætter sig fast i hukommelsen NICE vil fokusere på serviceoplevelser, der sender turisterne hjem som begejstrede ambassadører Date EN SERVICEREVOLUTION, DER RAMMER HJERTET

Presentation to: Poul bjorn Date: PARTNERKREDS NICE er bl.a. finansieret med midler fra Vækstforum Hovedstaden og bidrag fra partner-kredsen, som består af: HORESTA 3F Privat Service, Hotel og Restauration Roskilde Universitet CPH Business Wonderful Copenhagen Date

Presentation to: Poul bjorn Date: NICE BESTÅR AF FEM ARBEJDSSPOR 1.NICE Forum: Netværksaktiviteter der involverer ca. 35 ambitiøse virksomheder med repræsentanter fra hoteller, attraktioner, restauranter, transport og detailhandel 2.NICE Research: Forskningsbaseret arbejde med service og oplevelser hos Roskilde Universitet og CPH Business 3.NICE Experiment: Serviceinnovation i praksis hvor nye servicetiltag afprøves. Første case er ESC frivillige og deres serviceindsats. 4.NICE Education: Omsætter viden fra NICE projektet til kurser/videreuddannelse for ledere og medarbejdere i servicebranchen. 5.NICE Communication: Intern kommunikation til medlemmer af NICE Forum og ekstern kommunikation til presse samt kampagneaktiviteter Date

Presentation to: Poul bjorn Date: NICE – OVERORDNET NICE ønsker overordnet at skabe en kollektiv bevægelse inden for turismeerhvervene mod serviceoplevelser i særklasse, der: Skaber begejstring for de unikke serviceoplevelser for både ledere og medarbejdere i serviceerhverv Udvikler og stimulerer serviceinnovation i serviceerhverv Udvikler, tester og udbyder nye korte uddannelses- og kursustilbud, som kan målrettes både ledere og medarbejdere i serviceerhverv Date

Presentation to: Poul bjorn Date: NICE FORUM – MERE KONKRET NICE Forum består af en lang række virksomheder fra hovedstadsregionen, som ønsker at bidrage til bedre serviceoplevelser og for at få erfaringer med hjem til egne rækker. Virksomhederne er bredt repræsenteret inden for hoteller, attraktioner, restauranter, transport og detailhandel Inspirerende forum for vidensdeling og netværksskabelse Ca. 6 netværksmøder årligt med oplæg fra førende eksperter fra ind- og udland Inspirationsstudietur med virksomhedsbesøg og evt. deltagelse i konference om serviceinnovation Mulighed for at indgå i et konkret forløb, hvor nye servicekoncepter afprøves og evalueres Date

ture=player_embedded&v=gs9I4b1 cgAo

Presentation to: Poul bjorn Date: FØLG MED OG LÆS MERE PÅ: KONTAKT: Date