Præsentation for Marianne Kragh
Presentation to: Poul bjorn Date: DANMARK HAR EN SERVICEUDFORDRING Serviceniveauet er bedre end sit rygte. Undersøgelser viser, at vores udenlandske gæster er godt tilfredse og langt de fleste steder bliver gæsterne mødt af høflighed, smil og venlighed MEN – når turisterne bliver bedt vurdere service og kvalitet i forhold til prisen, vendes mundvigene nedad. Turisterne synes ganske enkelt, at de får for lidt service for pengene En servicerevolution er nødvendig for at få succes, når vi konkurrerer med andre (og billigere) destinationer Er det en mental og kulturel udfordring? Date
Presentation to: Poul bjorn Date: Service på dansk skal være mere end smil og venlighed, hvis vi skal gøre gæsterne tilfredse Vi skal give vores gæster en personlig og autentisk serviceoplevelse, der rammer dem i hjertet og sætter sig fast i hukommelsen NICE vil fokusere på serviceoplevelser, der sender turisterne hjem som begejstrede ambassadører Date EN SERVICEREVOLUTION, DER RAMMER HJERTET
Presentation to: Poul bjorn Date: PARTNERKREDS NICE er bl.a. finansieret med midler fra Vækstforum Hovedstaden og bidrag fra partner-kredsen, som består af: HORESTA 3F Privat Service, Hotel og Restauration Roskilde Universitet CPH Business Wonderful Copenhagen Date
Presentation to: Poul bjorn Date: NICE BESTÅR AF FEM ARBEJDSSPOR 1.NICE Forum: Netværksaktiviteter der involverer ca. 35 ambitiøse virksomheder med repræsentanter fra hoteller, attraktioner, restauranter, transport og detailhandel 2.NICE Research: Forskningsbaseret arbejde med service og oplevelser hos Roskilde Universitet og CPH Business 3.NICE Experiment: Serviceinnovation i praksis hvor nye servicetiltag afprøves. Første case er ESC frivillige og deres serviceindsats. 4.NICE Education: Omsætter viden fra NICE projektet til kurser/videreuddannelse for ledere og medarbejdere i servicebranchen. 5.NICE Communication: Intern kommunikation til medlemmer af NICE Forum og ekstern kommunikation til presse samt kampagneaktiviteter Date
Presentation to: Poul bjorn Date: NICE – OVERORDNET NICE ønsker overordnet at skabe en kollektiv bevægelse inden for turismeerhvervene mod serviceoplevelser i særklasse, der: Skaber begejstring for de unikke serviceoplevelser for både ledere og medarbejdere i serviceerhverv Udvikler og stimulerer serviceinnovation i serviceerhverv Udvikler, tester og udbyder nye korte uddannelses- og kursustilbud, som kan målrettes både ledere og medarbejdere i serviceerhverv Date
Presentation to: Poul bjorn Date: NICE FORUM – MERE KONKRET NICE Forum består af en lang række virksomheder fra hovedstadsregionen, som ønsker at bidrage til bedre serviceoplevelser og for at få erfaringer med hjem til egne rækker. Virksomhederne er bredt repræsenteret inden for hoteller, attraktioner, restauranter, transport og detailhandel Inspirerende forum for vidensdeling og netværksskabelse Ca. 6 netværksmøder årligt med oplæg fra førende eksperter fra ind- og udland Inspirationsstudietur med virksomhedsbesøg og evt. deltagelse i konference om serviceinnovation Mulighed for at indgå i et konkret forløb, hvor nye servicekoncepter afprøves og evalueres Date
ture=player_embedded&v=gs9I4b1 cgAo
Presentation to: Poul bjorn Date: FØLG MED OG LÆS MERE PÅ: KONTAKT: Date