Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

En meningsfuld beskæftigelsesindsats Claus Jeppesen HR konsulent, McDonald’s Danmark ApS - Virksomhedens servicebehov.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "En meningsfuld beskæftigelsesindsats Claus Jeppesen HR konsulent, McDonald’s Danmark ApS - Virksomhedens servicebehov."— Præsentationens transcript:

1 En meningsfuld beskæftigelsesindsats Claus Jeppesen HR konsulent, McDonald’s Danmark ApS - Virksomhedens servicebehov

2 Integrationsprisen Cannes Sølvløve 2013 McDonald’s Danmark ApS HR-PRISEN 2013

3 Bidrag til den danske økonomi Note: Alle tal er fra 2011 Kilde: Copenhagen Economics

4 Ungdomsarbejdsplads Note: Alle tal er fra 2012 Kilde: Copenhagen Economics

5 Medarbejdersammensætning 50% mænd/kvinder 15% anden etnisk baggrund 48% kvindelige ledere 11% ledere med anden etnisk baggrund 4% er gift og/eller har børn 2% på løntilskud 33% kvinder i direktionen

6 Danskernes syn på os… Alle kan få arbejde hos McDonald’s Så kan det ikke blive værre Det kan vi ikke byde dem, bare fordi de er ledige Dagpenge fremfor sådan et job

7

8 Danskernes syn på jer… Lange pauser Kaffe og kage – og god tid til at nyde herlighederne Går tidligt hjem Ineffektivitet og bureukrati

9 Barrierer ved samarbejdet.. ”Jeg indvilgede engang i at aftage to praktikanter. Da de startede viste det sig at begge var veganere og ikke måtte arbejde med kød..”

10 Vi er jo ikke så forskellige!

11 Definition 1.Rummelighed er at finde metoder der støtter individets læring 2.Rummelighed handler om at fokusere på den enkeltes ressourcer fremfor problemstillinger 3.Rummelighed handler om at skabe de bedst mulige rammer for menneskelig trivsel Kilde: Institut for Læring og Filosofi - Aalborg Universitet

12 Den autentiske medarbejder

13 Stolthed

14 46% af gæstens serviceoplevelse skabes af engagerede medarbejdere Lancaster University Serviceoplevelsen Arbejdsmiljø Lederskab Fokus på gæsten Træning Respekt og anerkendelse Performance Management Fokus på gæsten Medarbejdere Ledere

15 Engagerede medarbejdere Besøgs- frekvens Omsætning Profit EngagementLoyalitetResultat Kvalitet Service Renlighed Selvtillid Kompetencer Det handler om økonomi Kilde: Harvard University – the Ownership Quotient

16 ”..kulturen er stærk fordi medarbejderne anerkender den store forskellighed i restauranterne. Det bliver en ”daglig højskole” præget af stærkt sammenhold”

17 Samarbejde

18 1.”Building Transparency” - Klare regler 2.”Belonging” - Inklusiv kultur 3.”Believe” - Stolthed og følelsen af succes 4.”Branding” - En uddannelsesinstitution 5.”Bottomline” - Høj effektivitet og god profit

19 Engagerede medarbejdere… Du behøver ikke kunne tale dansk Du behøver ikke sende en skriftlig ansøgning Du behøver ikke have erfaring Du behøver ikke være dygtig til at læse Vores uddannelsesmateriale findes på flere sprog Vi tager hensyn til religioner og højtider gennem vores højtidskalender Vi har en mentorordning Du må gerne bære tørklæde og langærmede bluser

20 En uddannelsesinstitution

21

22


Download ppt "En meningsfuld beskæftigelsesindsats Claus Jeppesen HR konsulent, McDonald’s Danmark ApS - Virksomhedens servicebehov."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google