Sælg mere på Nettet MarketingCamp Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
CustomerSense Vi hjælper virksomheder til at omsætte mere på Nettet og til at fastholde sine kunder ” ” Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
Den personlige købsoplevelse
En netbutik med personalisering Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Hun kan nok godt lide denne, fordi sidst købte hun….
Kundens købsoplevelse 100 % 2-3 % Det første indtryk Få kunden godt i gang Finde frem til produktet Første købsbeslutning Købsflow Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
Begreber
Collaborative filtering Jens
Collaborative filtering + personalisering Jens
Fase 1: COLLABORATIVE FILTERING
Produktsiden
80%
Andre Jeans fra Outfitters Nation 1 af 5 Se alle Jeans fra Outfitters Nation
Andre Jeans fra Outfitters Nation 1 af 5 Se alle Jeans fra Outfitters Nation Lignende jeans 1 af 5 Se alle Jeans
Andre kunder har også købt:
Læg i kurv / kryds- og opsalg
6% af alle kunder opgiver at købe, da de er i tvivl om produkt er lagt i kurven eller ej Kilde: Jacob Nielsen - ”E-commerce Usability”
Varen er lagt i din indkøbskurv 1 stk.: kr. (inkl. moms) Du sparer: 300 kr. Acer Notebook AS369WLMi Vista 5 produkter: 6.345,80 kr. (Ex. moms) Pris i alt: 6.345,80 kr. (Ex. moms)
Varen er lagt i din indkøbskurv 1 stk.: kr. (inkl. moms) Du sparer: 300 kr. Acer Notebook AS369WLMi Vista 5 produkter: 6.345,80 kr. (Ex. moms) Pris i alt: 6.345,80 kr. (Ex. moms) Acer Notebook AS369WLMi Vista 399 DKK 540 DKK1.099 DKK Norton Internet Security 2012Office Home and Student 2010
4 primære årsager: 1. For høje leveringsomkostninger 2. Kunden er ikke klar til at handle 3. Produkt- og butikssammenligning 4. Produktet er for dyrt Kilde: Forrester Research 71% forlader indkøbskurven
Kan man sælge i købeflowet?
67% faldt fra her Kilde: TUI Nordic
Tilvalg Personoplysninger
Jeg accepterer StarTour’s salg- og forretningsforbindelser Resultat: 25% flere ordrer Kilde: TUI Nordic
Fase 2: PERSONALISERING
Collaborative filtering + personalisering Jens
Log ind er en central udfordring
30 – 50% vil ikke handle hos hjemmesider der kræver et log ind Kilde: Jakob Nielsen, ”E-commerce Usability”
Få kunden tilbage på hjemmeside
Undgå at spamme dine kunder
Velkommen tilbage, Benjamin
Påvirkning af kundens navigation / købeadfærd
Forstå kundens livscyklus – salg kan tage tid
Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Forstå din kundes livscyklus Køber et produkt Anmelder produkt 1:1 salgsmail
Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Du kan ikke stoppe igen…
Er personalisering fremtiden?
Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. A holdet B holdet Arbejder med personalisering på tværs af web, mobil, butikker, kundeservice, mv. Skaber en individualiseret og imødekommende kundeoplevelse Har et godt salg og mange loyale kunder Fællesnævneren bliver ”standard” Skaber en standardiseret købeoplevelse, hvor kunden selv skal søge og lede efter relevante produkter og ydelser Har svært ved at konvertere kunder til besøgende, samt at fastholde dem
Den økonomiske konsekvens
Et eksempel Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. En e-handelsvirksomhed har følgende data o Årlig omsætning= DKK o Konverteringsrate = 2,75% o Fastholdelsesrate= 10% o Gennemsnitlig købsrate= DKK 500 pr. kunde o Antal salg (ordrer)= salg o Besøg= besøgende
Det kommercielle resultat Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Konverteringsrate 2,75% 3,00% kr kr kr. Fastholdelsesrate 10% 12% kr kr kr. Gns. Ordrestørrelse 500 kr. 550 kr kr kr kr. Før Efter Før Efter Samlet stigning: kr. Stigning
Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Læs første 72 sider gratis Kode: MarketingCamp Spar 299 DKK Normal pris: 995 kr. Din pris: 697 kr.
Mange tak for i dag Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. VIRKSOMHED:customersense.dk BLOG:benjamin-gundgaard.dk TWITTER: twitter.com/customersense
Hvad synes du? Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. speakerscore.com/Benjamin Benjamin