Sælg mere på Nettet MarketingCamp - 28.05.2013 Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Introduktion til eBusiness
BRUGER VEJLEDNING TIL WEBSHOPPEN. Denne guide hjælper dig til en nem & hurtig brug af vores webshop.
”Risk management for notebooks!” This presentation is protected by copyright - Umates A/S, Denmark Risk management for notebooks? Analysebureauet.
Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan.
Kort om regnskabssystemer:
PengeSpillet.
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
E-handel Fysisk kontakt med andre Ulemper Købmandsskab i praksis.
Budgetgrundlag i planteavlen
Emner/Indlæringsmål lekt. 5+6
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Backoffice præsentation
Salg og service Dag 3.
Oplevelses Booking Alle Fyns turistoplevelser samlet i én butik Oplevfyn.dk Vi giver vores gæster mulighed for at planlægge, booke og købe en komplet ferie.
Analyse af N.Kjær Bilcenter a/s
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Cradle 2 Cradle.
Medlemsgalleri Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Trommer Navn Trommer Navn Trommer Næste side.
Loyalitet – hvad siger juraen?
Backoffice præsentation
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
2014 MobilePeople All Rights Reserved Digital selvbetjening - der giver glade brugere MobilePeople MP Telebetaling & MP Mobilbetaling En nem løsning til.
Normann Copenhagen. Det startede med et ønske - og ingen økonomi!
MAKSIMER DIN SCANNERFORRETNING. EN FORRETNINGSMULIGHED ULIG ALLE ANDRE Stigning Antal Scanneroperatører i EMEA % Antal scanninger lavet.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 10 Kommerciel personalisering, Anders Kragelund,
Carspark Lager og eCommerce Status. Opgaven Risiko analyse  Risici i forhold til at få ordren  Risici i forhold til at kunne udarbejde ordren Work Breakdown.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
Sport & fritid Customer Insight paper Kort udgave, April For dig der arbejder med e-handel indenfor sports- og fritidsindustrien.
Dansk Supermarked i korthed
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Ny Kunde (1/2) Velkommen til Nespresso Club, du taler med Hvad kan jeg hjelpe dig med? Navn Først vil vi gerne vide om medlemskabet skal stå som et firmanavn.
E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?
Koncepter og butikskæder
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
markedsføringsplaner
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
E-handel og online service
Sælg mere, og finansier din virksomhed. Med statsgaranti.
Modulerne i økonomistyrings- systemet
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Virksomhed og iværksættere
Prisoptimering Valg mellem afsætningsalternativer (c) Totalmetoden (C)
Googles privatlivspolitik
M3 Bruger Gruppe konference Svendborg 14/15 marts
Arbejdsmarkedsportalen
Vi er der for dig Præsentation Kun det bedste er godt nok Genito
Du bestemmer din salgspris
Introsidernes betydning
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Af alle hjemmesideejere har ikke
Præsentation af den statslige telefoniaftale
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Den Økologiske Produktionsskole
Præsentationens transcript:

Sælg mere på Nettet MarketingCamp Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.

CustomerSense Vi hjælper virksomheder til at omsætte mere på Nettet og til at fastholde sine kunder ” ” Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.

Den personlige købsoplevelse

En netbutik med personalisering Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Hun kan nok godt lide denne, fordi sidst købte hun….

Kundens købsoplevelse 100 % 2-3 % Det første indtryk Få kunden godt i gang Finde frem til produktet Første købsbeslutning Købsflow  Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.

Begreber

Collaborative filtering Jens

Collaborative filtering + personalisering Jens

Fase 1: COLLABORATIVE FILTERING

Produktsiden

80%

Andre Jeans fra Outfitters Nation 1 af 5 Se alle Jeans fra Outfitters Nation

Andre Jeans fra Outfitters Nation 1 af 5 Se alle Jeans fra Outfitters Nation Lignende jeans 1 af 5 Se alle Jeans

Andre kunder har også købt:

Læg i kurv / kryds- og opsalg

6% af alle kunder opgiver at købe, da de er i tvivl om produkt er lagt i kurven eller ej Kilde: Jacob Nielsen - ”E-commerce Usability”

Varen er lagt i din indkøbskurv 1 stk.: kr. (inkl. moms) Du sparer: 300 kr. Acer Notebook AS369WLMi Vista 5 produkter: 6.345,80 kr. (Ex. moms) Pris i alt: 6.345,80 kr. (Ex. moms)

Varen er lagt i din indkøbskurv 1 stk.: kr. (inkl. moms) Du sparer: 300 kr. Acer Notebook AS369WLMi Vista 5 produkter: 6.345,80 kr. (Ex. moms) Pris i alt: 6.345,80 kr. (Ex. moms) Acer Notebook AS369WLMi Vista 399 DKK 540 DKK1.099 DKK Norton Internet Security 2012Office Home and Student 2010

4 primære årsager: 1. For høje leveringsomkostninger 2. Kunden er ikke klar til at handle 3. Produkt- og butikssammenligning 4. Produktet er for dyrt Kilde: Forrester Research 71% forlader indkøbskurven

Kan man sælge i købeflowet?

67% faldt fra her Kilde: TUI Nordic

Tilvalg Personoplysninger

Jeg accepterer StarTour’s salg- og forretningsforbindelser Resultat: 25% flere ordrer Kilde: TUI Nordic

Fase 2: PERSONALISERING

Collaborative filtering + personalisering Jens

Log ind er en central udfordring

30 – 50% vil ikke handle hos hjemmesider der kræver et log ind Kilde: Jakob Nielsen, ”E-commerce Usability”

Få kunden tilbage på hjemmeside

Undgå at spamme dine kunder

Velkommen tilbage, Benjamin

Påvirkning af kundens navigation / købeadfærd

Forstå kundens livscyklus – salg kan tage tid

Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Forstå din kundes livscyklus Køber et produkt Anmelder produkt 1:1 salgsmail

Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Du kan ikke stoppe igen…

Er personalisering fremtiden?

Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. A holdet B holdet  Arbejder med personalisering på tværs af web, mobil, butikker, kundeservice, mv.  Skaber en individualiseret og imødekommende kundeoplevelse  Har et godt salg og mange loyale kunder  Fællesnævneren bliver ”standard”  Skaber en standardiseret købeoplevelse, hvor kunden selv skal søge og lede efter relevante produkter og ydelser  Har svært ved at konvertere kunder til besøgende, samt at fastholde dem

Den økonomiske konsekvens

Et eksempel Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. En e-handelsvirksomhed har følgende data o Årlig omsætning= DKK o Konverteringsrate = 2,75% o Fastholdelsesrate= 10% o Gennemsnitlig købsrate= DKK 500 pr. kunde o Antal salg (ordrer)= salg o Besøg= besøgende

Det kommercielle resultat Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Konverteringsrate 2,75% 3,00% kr kr kr. Fastholdelsesrate 10% 12% kr kr kr. Gns. Ordrestørrelse 500 kr. 550 kr kr kr kr. Før Efter Før Efter Samlet stigning: kr. Stigning

Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. Læs første 72 sider gratis Kode: MarketingCamp Spar 299 DKK Normal pris: 995 kr. Din pris: 697 kr.

Mange tak for i dag Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. VIRKSOMHED:customersense.dk BLOG:benjamin-gundgaard.dk TWITTER: twitter.com/customersense

Hvad synes du? Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved. speakerscore.com/Benjamin Benjamin