Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Serviceudbud 2009 Kontakt- og aktiveringsforløb for alle arbejdsmarkedsparate ledige.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Advertisements

Pligt til uddannelse for unge under 25 år Ved lovændring pr. 1/4-06 er der indført en pligt til uddannelse for unge under 25 år, der modtager kontanthjælp.
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Hvordan gør man, hvis det skal gøres rigtigt
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
Finanskrise og beskæftigelse Professor Bent Greve 12. Maj 2009.
UDBUD.
Tværgående indsats for unge årige
Etableringssekretariatet for Beskæftigelsesregion Syddanmark Karl Schmidt Beskæftigelsesregion Syddanmark DSI temadag om det fremtidige beskæftigelsessystem.
Alle elever skal udfordres på deres uddannelsesvalg og vælge den uddannelse, som de er bedst egnet til!
Kontanthjælpsreformen
Oplæg om sygedagpengereformen d. 1. oktober 2014 for Viborg kommune
1 Erhvervsgrunduddannelsen (egu). 2 Erhvervsrettede ungdomsuddannelser Uddannelsesbilledet Grundforløb (eud) Hovedforløb (eud) Grundskole – (introduktionsforløb)
Uddannelsesafklarende samtaler
Jobcenter Århus Udbud af Beskæftigelsesfremmende tilbud til job- og indsatsklare borgere d. 26. august 2010.
Temadag for kommende RBR-repræsentanter 18. maj 2010.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 1. DECEMBER 2014 BERGEN PROFESSOR MICHAEL SVARER AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT.
SYGEDAGPENGEREFORMEN – HVAD ER DET NYE FOR VIRKSOMHEDERNE (SAMT LIDT AF ”DET GAMLE”) Lejre Kommune 20. november 2014.
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE JOB MED LØNTILSKUD TIL FØRTIDSPENSIONISTER MØDE.
Dialogen mellem jobcenter og Beskæftigelsesregion
Virksomhedsrettede muligheder Virksomhedspraktik Ansættelse med løntilskud – efter 6 måneders ledighed –Offentligt –Privat.
Titeldias Logo blå Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg ‘Layout’ –
Kort introduktion til rammerne i Brug for Alle. Målgruppen Alle kontanthjælpsmodtagere, der pr. 1. april 2012 er i match 3 og modtager kontanthjælp: Midlertidigt.
Ungeindsatsen i Center for Erhverv, Uddannelse og Beskæftigelse UU og jobcentrene; et samarbejde om udsatte unge, 3. december 2015 Leder af Ungeporten,
Side Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning KØBENHAVNS KOMMUNE Master titel: Gill Sans Bold 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Regular 40pt (ALL CAPS) Brug.
Viborg Kommune - frikommune Aktiviteter på beskæftigelsesområdet.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Erhvervs- og uddannelsesvejledning i et regionalt perspektiv, 12. november 2014 ”Beskæftigelsesreformen” v/Fg.
Beskæftigelsesreformen - uddannelse til arbejdsløse v/Uddannelsespolitisk konsulent Claus Eskesen.
UU - Centrenes lovgivningsmæssige ramme og opgaver Lov om vejledning om valg af uddannelse og erhverv: - Vejledningen skal bidrage til at valg af uddannelse.
Beskæftigelses- og erhvervspolitikken i Skanderborg Kommune Konference 26. januar 2012 Det Regionale Beskæftigelsesråd Tale ved Borgmester Jørgen Gaarde.
Kontanthjælpsreformen - jobparate kontanthjælpsmodtagere Oplæg den 5. december.
Udviklingen i bygge- og anlægsbranchen og strategi for indsatsen på området V. Palle Christiansen Beskæftigelsesregion Midtjylland.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Ministermål 3 og 4. Udfordringer og strategier v/ Kirsten Thomsen, BRHS Seminar om Beskæftigelsesplan 2014.
Afklaring af arbejdsevnen/ arbejdsprøvning
Den virksomhedsrettede indsats i Midtjylland. 2 Hvorfor mere virksomhedskontakt?  Højt politisk prioriteret (ministermål i 2014).  De nye reformer stiller.
Projekt fra ufaglært til faglært. Work-shop Et samarbejde mellem Jobcenter Glostrup, Jobcenter Albertslund, CPH West og 3F, FOA og HK København.
Styrket indsats på virksomheden  Samtale inden 4 ugers fravær og information til kommunen (2010)  Fastholdelsesplan ved fravær over 8 uger, planen indgår.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
1 Hvordan nedbringer vi langtidsledigheden? Forandringsteori og resultatbaseret styring i Jobcenter Silkeborg Jens Folman Jobcenterchef.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Ændringer i refusionsordningerne - møde med jobcenterchefer den 2. december 2010.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 4. februar 2010, Tambohus Kro, Thyholm.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 12. februar 2010, Fuglsøcentret, Knebel.
Brug for alle Hvad går det ud på? v/ projektchef Jens Hørby Jørgensen.
1 © Copyright AK-Samvirke Hvad betyder beskæftigelsesreformen for de arbejdsløse? Verner Sand Kirk LO 25. november 2014.
Beskæftigelseskonference 15. maj 2014 v. John Hermansen Formand for Det Regionale Beskæftigelsesråd i Midtjylland.
Scandic Silkeborg, 23. marts 2012 Ved direktør Hans Bach Indsatsen for jobklare ledige mellem 25 og 29 år i Beskæftigelsesregion Midtjylland Kvalitativ.
Fokus i beskæftigelsespolitikken  Aktivlinie (særlig i krise tid)  Indsats og rettidighed  Målretning  HIG  Aktivering på virksomheder  Udfordringer.
Integrations- og oplæringsstillinger Etablering af integrations- og oplæringsstillinger i Haderslev Kommune.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Orientering om nye tendenser på området (Reform af beskæftigelsesindsatsen mm.) Kontorchef Kirsten Thomsen.
Hurtig i gang – 2 Jobcenter Esbjerg Udfordringer og opnåede erfaringer.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 5. februar 2010, Skanderborg Kursus- og Konferencecenter.
Kontanthjælpsreformens betydning -i forhold til arbejdet med de unge Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland Jørgen Dan Pedersen centerleder.
Beskæftigelsesplan Om Beskæftigelsesplan 2016 Lovkrav, at alle kommuner udarbejder en beskæftigelsesplan Beskæftigelsesplan 2016 er Hvidovre Kommunes.
Temamøde: Arbejdskraftreserven, de unge og nyorientering på arbejdsmarkedet” Den 9. februar 2010, Ferskvandscentret, Silkeborg.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Ny visitation.
Jobcenterchefmøde 2010 Velkomst og nyt i beskæftigelsespolitikken V/ Karl Schmidt.
Langtidsledighed i Midtjylland. Langtidsledighedsanalysen Langtidsledigheden har vist en svagt faldende tendens de seneste måneder – men: Der er fortsat.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Kombinationsforløb for ledige i match 2.
Kontrolleret forsøg På rette vej i job Projektperiode: – Målgruppen er kontant- og starthjælpsmodtagere i match gruppe 2 På landsplan.
Uddannelsesdag om ungekampagnen 13. januar 2012 Kontorchef Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
Temamøde om flowet mellem a-dagpenge og sygedagpenge Roskilde Hallerne 22. Oktober 2013.
Brugen af virksomhedsrettede tilbud til personer med funktionsnedsættelse v/ Bente Ellegaard og Anne Lyders Gade Specialfunktionen Job & Handicap.
En tidlig og intensiv indsats Syddanmark, Fredericia, juni 2008
25. januar 2017 Kontorchef Kirsten Brix Pedersen
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Perspektiver i ungepakken Per Bredholt Frederiksen
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Om Evidens i Jobevidens.dk
Præsentationens transcript:

Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Serviceudbud 2009 Kontakt- og aktiveringsforløb for alle arbejdsmarkedsparate ledige

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Program  Generelt om serviceudbud 2009  Rammerne  Målgrupperne  Betalingsmodel og bonus  Aftalegrundlaget, ramme- delaftaler  Henvisning  Forløbslængde  Opfølgning på indsats  Aktindsigt

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Serviceudbuddet  Landsdækkende udbud af kontakt- og aktiveringsforløb for alle arbejdsmarkedsparate ledige  56 tilbudsgivere har afgivet mindst et tilbud  Følger Beskæftigelsesregionernes geografi, dog opdeling på hhv. Hovedstaden og Sjælland  Rammeaftale med i alt 21 forskellige tilbudsgivere, heraf 14 i Sjælland og 18 i Hovedstaden  Udbudsmaterialet: puljer/Udbud-fra-AMS/Udbud-af-kontakt-og- aktiveringsforloeb.aspxhttp:// puljer/Udbud-fra-AMS/Udbud-af-kontakt-og- aktiveringsforloeb.aspx

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Vurdering  Det grundlæggende tildelingskriterium for dette udbud har været ”de økonomisk mest fordelagtige tilbud”.  For hver målgruppe og i hver beskæftigelsesregion er tildelingen sket ud fra følgende vægtning: Pris: 40 % Kvalitet, herunder redskabsvalg: 60 %  Der er bl.a. lagt vægt på:  Tilbudsgivers karakteristik af de problemer, der knytter sig til målgruppens ledighed  Tilbudsgivers beskrivelse af hvordan kontakt- og aktiveringsforløbet tænkes gennemført.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Rammerne  Andre aktørers indsats skal sikre, at de ledige hurtigst muligt kommer i job, samt at den ledige er aktivt jobsøgende med en faglig og geografisk mobilitet  Aktørerne skal gennemføre kontakt- og aktiveringsforløb for de ledige, som jobcentret henviser  Aktørerne tilrettelægger og finansierer alle aktiviteter i indsatsen, både jobsamtaler og aktive tilbud – dog ikke løntilskud og tilskud til mentor eller særlige hjælpemidler  Krav om, at aktørerne i gennemsnitligt skal aktivere i minimum 40 % af tiden  Udbuddet er et serviceudbud og jobcentrene har ikke pligt til at bruge udbuddet.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målgrupperne A: Ledige årige uden en erhvervskompetencegivende uddannelse B: Ledige årige med en erhvervskompetencegivende uddannelse C: Ledige årige uden en erhvervskompetencegivende uddannelse, eller med en forældet uddannelse D: Ledige årige med en erhvervskompetencegivende uddannelse E: Ledige, der er fyldt 55 år.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målgruppe A Ledige årige uden en erhvervskompetencegivende uddannelse  Folketinget har netop vedtaget en lov, der fastsætter nye regler for indsatsen over for unge under 30 år. Udgangspunktet er, at alle unge skal have en uddannelse.  Anden aktørs indsats skal tage hensyn til dette ved at fokusere på, hvordan de unge kan hjælpes til at få en uddannelse.  De unge er i loven opdelt i 4 målgrupper. 3 af ungegrupperne vedrører unge uden en erhvervskompetencegivende uddannelse

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland 3 ungemålgrupper i målgruppe A Ungegruppe A1  Unge ledige under 25 år uden forsørgerpligt og uden uddannelse – uden umiddelbare forudsætninger for at gennemføre en uddannelse Ungegruppe A2:  Unge ledige under 25 år uden forsørgerpligt og uden uddannelse – med forudsætninger for at tage en uddannelse Ungegruppe A3:  Unge under 25 år uden uddannelse og med forsørgerpligt samt unge mellem 25 og 30 år uden uddannelse

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målgruppe A1  Unge ledige under 25 år uden forsørgerpligt og uden uddannelse – uden umiddelbare forudsætninger for at gennemføre en uddannelse  Vurdering af, om de unge kan tage en uddannelse på ordinære vilkår  Hvis ja, så uddannelsespålæg  Hvis nej, så vurderes gennem kontaktforløbet og aktivering den langsigtede uddannelsesegnethed, herunder om personen kan opnå forudsætninger for at kunne gennemføre en ordinær uddannelse  Hvis dette er tilfældet, så tilrettelægges et aktiveringsforløb, der bibringer den unge forudsætninger for at tage en ordinær uddannelse  Hvis vurderingen er, at det ikke aktuelt er muligt at hjælpe den unge i retning af ordinær uddannelse, målrettes indsatsen i stedet mod ordinær beskæftigelse. I forbindelse med den løbende opfølgning skal anden aktør have fokus på, om der er sket en udvikling i den unges forudsætninger for at gennemføre en ordinær uddannelse

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målgruppe A2 og A3 Ungegruppe A2:  Unge ledige under 25 år uden forsørgerpligt og uden uddannelse – med forudsætninger for at tage en uddannelse  Vurdering af, om den unge kan tage en uddannelse på ordinære vilkår.  Hvis ja, skal den unge have et pålæg om at vælge en uddannelse, som personen kan søge ind på, påbegynde og gennemføre. Ungegruppe A3:  Unge under 25 år uden uddannelse og med forsørgerpligt samt unge mellem 25 og 30 år uden uddannelse  Indsatsen rettes mod, at den unge hurtigst muligt kommer i ordinær uddannelse eller i ordinær beskæftigelse.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målgruppe B Ledige årige med en erhvervskompetencegivende uddannelse  Målgruppen har som udgangspunkt kvalifikationerne til at komme i beskæftigelse.  For at undgå længerevarende ledighed, skal indsatsen rettes mod, at de hurtigst muligt opnår ordinær beskæftigelse.  Indsatsen skal give den ledige et klart jobfokus og sikre, at den ledige er aktivt jobsøgende med en faglig og geografisk mobilitet.  En del nyuddannede ledige vil have begrænset erhvervserfaring og der bør derfor lægges vægt på en indsats med virksomhedsrettede aktiveringsredskaber.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målgruppe C Ledige årige uden en erhvervskompetencegivende uddannelse eller med en forældet uddannelse  Nogle har – på trods af manglende formel uddannelse - faglige kvalifikationer, som efterspørges på arbejdsmarkedet, men øget risiko for at blive fravalgt til job i konkurrence med dem, der har de formelle uddannelseskvalifikationer  Andre har fx kvalifikationer og uddannelse, der ikke længere modsvarer arbejdsmarkedets krav  Indsatsen skal sikre, at de ledige hurtigst muligt kommer i job.  En særlig indsats, der sikrer, at de ledige selv får et klart jobfokus og er motiverede til fortsat jobsøgning  En indsats, der bidrager til at skabe faglig og geografisk omstillingsparathed, når det er relevant, så de ledige kan varetage opgaver i en ny branche eller i en ny stilling  Indsatsen bør have fokus på jobsøgning, kortere opkvalificerings-forløb og være virksomhedsrettet (virksomhedspraktik og løntilskud), således, at der skabes kontakt mellem potentielle arbejdsgivere og de ledige  For især den yngre del af målgruppen kan uddannelse på ordinære vilkår være en mulighed

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målgruppe D Ledige årige med en erhvervskompetencegivende uddannelse  Målgruppen har som udgangspunkt kvalifikationerne til at komme i beskæftigelse  På trods af, at der stadig er mange jobåbninger, er der alligevel en del i denne målgruppe, der har lange sammenhængende ledighedsperioder  Der er således en reel arbejdskraftreserve, som med en målrettet indsats bør nyttiggøres på arbejdsmarkedet  Indsatsen skal sikre, at de ledige hurtigst muligt kommer i job  Indsatsen skal give den ledige et klart jobfokus og sikre, at den ledige er aktivt jobsøgende med en faglig og geografisk mobilitet.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målgruppe E Ledige, der er fyldt 55 år  Nogle har høje faglige kvalifikationer, som efterspørges på arbejdsmarkedet, men har øget risiko for at blive fravalgt til job alene på grund af alder  Andre har kvalifikationer og uddannelse, der ikke længere modsvarer arbejdsmarkedets krav  Indsatsen skal sikre, at de ledige hurtigst muligt kommer i job  Indsatsen skal sikre, at de ledige selv får et klart jobfokus og er motiverede til fortsat jobsøgning  Indsatsen skal bidrage til at skabe geografisk og faglig omstillingsparathed, når det er relevant, så de ledige kan varetage opgaver i en ny branche eller i en ny stilling  Indsatsen bør have fokus på jobsøgning, kortere opkvalificeringsforløb og være virksomhedsrettet (virksomhedspraktik og løntilskud), således at der skabes kontakt mellem potentielle arbejdsgivere og de ledige

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Betalingsmodel og bonus  Betalingsmodellen består af et driftstilskud på 25 % af prisen og en bonusandel på 75 % af prisen.  For alle målgrupper udløses bonus, hvis den ledige opnår:  ordinær beskæftigelse på mindst 20 timer pr. uge (hel bonus)  privat løntilskud (½ bonus)  For målgruppe A og C udløses desuden bonus for ordinær uddannelse (hel bonus).  Beregning af driftstilskud og bonus for de enkelte forløb, som anden aktør afvikler, sker via Ar-bejdsmarkeds- portalens Anden Aktør-moduler eller det tilsvarende kommunale IT-system.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Aftalegrundlag/Rammeaftalerne  Rammeaftalerne - varighed 31. oktober 2012 med mulighed for forlængelse i op til 1 år  Kravspecifikationen  Udbudsbetingelser  B-bilagene  Databehandlings- og tilslutningsaftaler  Bilag til Rammeaftalerne. Skal være gyldige  Oprettes som noget nyt mellem kommunerne og aktørerne  Delaftaler  Indgås mellem jobcentret/jobcentrene og aktøren  Når flere jobcentre går sammen skal der være et jobcenter der er juridisk ansvarlig

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Delaftale 1  Det er jobcentret, der indgår delaftaler med en eller flere af de aktører, der har indgået rammeaftale med beskæftigelses-regionen  Flere jobcentre kan gå sammen om fælles delaftaler  I delaftalen fastsættes det forventede antal deltagere, og om der skal henvises løbende eller i hold. Jobcenteret har herefter ret, men ikke pligt til at henvise ledige til andre aktører.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Delaftale 2  Det er jobcenteret, der beslutter, hvilke andre aktører, den ledige skal henvises til og hvilke målgrupper, de ledige tilhører.  Hvis jobcenteret skønner, at flere aktører er næsten lige effektive i forhold til at bringe en ledig i ordinær beskæftigelse, skal den ledige kunne vælge mellem disse aktører.  Ved henvisningen overlader jobcenteret oplysninger til andre aktører om den lediges forhold, som er af betydning for anden aktørs gennemførelse af det aftalte forløb.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Aktindsigt i forhold til statslige udbud  Jobcentret kan kun give aktindsigt i egne indgåede delaftaler minus tilbud og pris samt yderligere efter konkret vurdering  Aktindsigt i Rammeaftaler mv. altid Beskæftigelsesregionen  Aktindsigt i henhold til offentlighedslov eller forvaltningslov i forhold til statslige udbud – Beskæftigelsesregionen vejleder gerne  I forhold til at nogen anmoder AA om aktindsigt er de selvfølgelig omfattet af samme regler som jobcentrene

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Henvisning Tidspunkt for henvisning Målgruppe A og B henvises til andre aktører så tidligt som muligt. Målgruppe C, D og E henvises til andre aktører efter 3 måneders ledighed.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Forløbslængde De ledige lægges ud til andre aktører med en forløbslængde på 52 uger, hvor andre aktører har ansvaret for at gennemføre indsatsen for den ledige. Forløbslængden kan kun afbrydes, hvis: jobcenteret eller en anden offentlig myndighed har afgjort, at den ledige skal have et bestemt uddannelses- eller kursustilbud, den ledige skal have et flaskehalskursus, der ikke kan færdiggøres inden for forløbslængden, den ledige flytter til en anden kommune den ledige skifter til anden offentlig forsørgelse, eller den ledige er sygemeldt, og jobcentret går i gang med at fastlægge et opfølgningsforløb

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Opfølgning  Det er andre aktørers ansvar at levere den kvalitet og det indhold i indsatsen, som andre aktører har forpligtet sig til via tilbuddet. Jobcenteret følger løbende op på, om det faktisk sker.  Når et jobcenter lægger opgaver ud til andre aktører, er de underlagt det kommunale tilsyn, jf. § 16 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.  På vil der være tilgængelige data på aktørernes resultater og effekter i form af bonusandele  Andre aktører er forpligtet til at medvirke i gennemførelse af deltagerevalueringer i det omfang, jobcentret beslutter, at det skal indgå i opfølgningen på aktørernes resultater

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Beskæftigelsesregionen  Beskæftigelsesregionerne vil løbende følge op på indsats og resultater hos anden aktør og vil formidle dette på de regionale hjemmesider. Opfølgningen omfatter bl.a. effekt, rettidighed i indsatsen samt aktiveringsomfang, og resultaterne hos den enkelte aktør vil blive sammenlignet med resultaterne hos de øvrige andre aktører.

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Leverandører - regionsfordelt

– Serviceudbud 2009 Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Identoversigt Hovedstaden & Sjælland