Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech
Lars Haugaard, Salg i praksis Generelt om salg Salg i PremiTech (min hverdag) Inspiration til at tænke ”ud af boksen”
Lars Haugaard, Hvad skal du bruge din tid på? Salg, salg og salg
Lars Haugaard, Vær skarp på, hvad og hvordan du vil sælge Hvad er det du vil sælge? Hvilket behov løser det hos din kunde? Hvordan kan du hjælpe din kunde, til at se, at din vare løser din kundes behov?
Lars Haugaard,
Vi har ikke kunder nok – øhhh hvad gør vi ? Er det dit produkt ? Er det din præsentation ? Er det din målgruppe ? Er det noget andet ?
Lars Haugaard, Salg i praksis (altså helt lavpraktisk) Inden mødet: Ring (eller få nogen til at gøre det for dig) Fortæl hvad dit produkt kan hjælpe kunden med Bed om et møde På mødet Lyt, fortæl, næste skridt
Lars Haugaard, Spild ikke din tid Book møder med de rigtige - dem der vil købe Lav så lidt som muligt af de ting der ikke genererer salg Dine kunder er totalt ligeglade med smarte opfindelser og teknik. Det handler KUN om hvad din kunde får ud af at bruge dit produkt Prøv noget andet end det dine konkurrenter gør
Lars Haugaard, PremiTech: Ny og ukendt Automatisk måling ude ved hver enkelt bruger i modsætning til traditionel måling inde på serverne Spændende fordi det er nyt, giver taletid Usikker investering fordi det er ukendt
Lars Haugaard, Eksempel på hvor forskelligt det samme IT system kan opføre sig hos forskellige brugere
Lars Haugaard, PremiTech’s udfordringer 1 Produktet løser et problem kunderne måske ikke rigtigt kan relatere til før de står midt i det Vores konkurrenter sagde det samme som os. Vores præsentation manglede ”Unique Selling Points”
Lars Haugaard, PremiTech’s udfordringer 2 Vi var ikke helt skarpe på hvem vi skulle have møde med hos kunden og hvor store kunder vi skulle gå efter Prisen var en hindring for en hurtig beslutning
Lars Haugaard, End users can only be effective if the IT systems are effective Performance Guard monitors IT service delivered to all users from all systems all the time
Lars Haugaard, Vælg fra!
Lars Haugaard, Leje i forhold til køb
Lars Haugaard, Resultat af kursændring 2006: 14 nye kunder 2007: 40 nye kunder
Lars Haugaard, Salg i udlandet
Lars Haugaard,
Blue Ocean Strategy Gør dit produkt billigere –Fjern alt det kunden er ligeglad med –Skær ned på ting der ikke gør en stor forskel Gør dit produkt mere værdifuldt –Tilføj mere af det som giver værdi for kunden –Skab ting som giver helt ny værdi for kunden
Lars Haugaard, Joint Strike Fighter - F35
Lars Haugaard,
Cirque du Soleil Tema Multimedie Teater Ingen stjerner Ingen dyr Højere pris Nye kunder
Lars Haugaard, Swatch Konkurrenterne Digital Pris = 75$ Swatch Pris = 40$ Plast rem 1/3 dele 1/3 omkostning
Lars Haugaard, Ford T Kun 1 model Samlebånd 1/3 af prisen
Lars Haugaard,
bagemaskinen.dk
Lars Haugaard,