Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Medicinkursus Dag 2 8.30: Velkomst v. Anne og registrering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lov om patientsikkerhed Legale aspekter
Advertisements

Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
Struktur: ”Quiz og byt”
Spilleregler. Du sidder til bords med to modstandere og spiller for dit hold.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Faglig læsning 7. – 9. kl. Work-shops.
Strukturer velegnet til…
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Underrubrik 22 pkt Brødtekst 14 pkt her Brødtekst starter uden bullets, hvis du vil have bullets brug ”Forøge / Formindske indryk” for at få de forskellige.
Forbyggende indsatser • FOR UNGE. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet for.
NÅR BEBOEREN HAR EN PSYKISK SYGDOM…. For at indsætte dato og sidefod: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”dato” i feltet.
Spilleregler.
1 Valgreglerne Menighedsrådsvalg Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vigtige.
Psykoedukation for unge i OPUS-behandling
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Geriatri og geriatrisk sygepleje i et vadested
Sygeplejerskers juridiske ansvar mv.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Delegering af sygeplejerskeopgaver – hvis ansvar?
LÆGEORDINERET HEROIN Love og regler
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Hold Fast: EUD Temadag
Cooperativ learning - også kaldet CL
Vejlederens kommunikation
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Relationen sikrer helhed og tryghed i elevens uddannelsesforløb.
VELKOMMEN At gå fra Individuel-grupper-kompetencer-udvikling-dynamik- roller-refleksion-ansvar-bevidsthed-selvindsigt-anerkendelse- selvværd-netværk-nye.
Refleksioner og opsamling ift. i går
1 Velkommen. 2 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vores kirke  Menighedsrådet i dag.
Sygeplejerskers juridiske ansvar mv. 21. September 2011 Souschef, cand. jur., Anna Murphy Tilsyn og Patientsikkerhed, Sundhedsstyrelsen.
Medicinpædagogik på vej mod en faglig platform
Februar 2013, Introduktion til børneernæring
Spilleregler. Del spillerne op i hold. Holdene konkurrerer om at finde de rigtige svar i materialet.
1.Lektion: Identitet i forandring
Gruppe 6 Pecha Kucha -.
KL´s visioner for kroniske patienter
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Tolkning Ghazwa Alameri.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Medicinkursus Dag : Velkomst v. Anne og registrering
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
EKG og blodprøvetagning 4. December 2015 Jeanne Vium - Hillerød 4/
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
At du kan forklare og anvende sundhedsfaglig dokumentation, formidle observationer samt anvende fagsprog i skrift og tale.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Rapportering, afslutning og opfølgning Indhold: Evaluering af det objektive bevis Afslutningsmødet Rapportering og opfølgning Lektion 8.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Educational Battle seminar. Vejledning til PP Alle blå PP er skjult for deltagere. Anvendes som huskesedler af facilitator.
Overskrift her Indsæt Præsentationens titel her Indsæt Dato / Organisation / Afsender her Indsæt > sidehoved / sidefod KØD OG HYGIEJNE Mørt ikke tørt –
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Udvikling ”pakkeforløb” i Psykiatrien i Region Nordjylland med udgangspunkt i koncept for kræftpakker.
Farmakologi og medicinhåndtering 1608
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Introduktion til SPV-kursus
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Guide – Siden skal slettes
Guide – Siden skal slettes
Læringsteam Uge / Pakke 2 Modul 2.4 – Mere om FSIII.
Det nære Sundhedsvæsen de næste skridt
Velkommen til.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Praktikstedets og -vejlederens rolle og ansvar i social- og sundhedsassistentelevers arbejde med farmakologi og medicinhåndtering / Annemette Olesen, Sundhedsfaglig.
Hvorfor rammedelegation
Præsentationens transcript:

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Medicinkursus Dag : Velkomst v. Anne og registrering Tjek ind med spørgsmål 9.30:Gruppearbejde i ydelseskataloget for sygeplejen Ordet rundt 10.00: PAUSE 10.15:Gruppearbejde i Sundhedsstyrelsens Vejledning om sygeplejefaglige optegnelser / Teamøvelser 12.00:FROKOST 12.45:Oplæg: Love og vejledninger i medicinhåndteringen /spørgsmål + Par – tjek 13.45PAUSE 14.00Gruppearbejde: Korrekt håndtering af medicin + Teamøvelse 15.00:PAUSE 15.15:Opsummering på dagen – Tjek ud

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Dagens Mål At få viden om sundhedsstyrelsens vejledninger på medicinhåndteringsområdet for derigennem forstå egen rolle i medicinhåndtering i Københavns Kommune. At kende og anvende Københavns Kommunes vejledninger/instrukser på medicinhåndteringsområdet. At blive bevidst om egen sundhedsfaglige deltagelse i udvikling og sikring af kvalitet i arbejdet med medicinhåndtering.

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning om ordination og håndtering af lægemidler læs afsnit 3 s. 6 – 9 + afsnit 5 s Der er fire roller: Oplæser, Ordmester, Referent og Genoplæser. 1.Oplæseren læser et afsnit højt 2.Ordmesteren hjælper med at forklare ord eller rækker hånden op 3.Referenten giver et resume af afsnittets indhold eller laver et spørgsmål til afsnittet, som skrives ned 4.Genoplæseren læser afsnittet højt igen 5.Rollerne roterer med uret, og næste afsnit læses

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Pause

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Sundhedsstyrelsens redskab

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning om sygeplejefaglige optegnelser

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Pause

Vejledning for medicinhåndtering og dokumentation Gruppearbejde: Læs sammen s Der er fire roller: Oplæser, Ordmester, Referent og Genoplæser. 1.Oplæseren læser et afsnit højt 2.Ordmesteren hjælper med at forklare ord eller rækker hånden op 3.Referenten giver et resume af afsnittets indhold eller laver et spørgsmål til afsnittet, som skrives ned 4.Genoplæseren læser afsnittet højt igen 5.Rollerne roterer med uret, og næste afsnit læses

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Frokost Lotte Kold - AMU kursus nr København 2013

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Patienters retsstilling/fremlæggelse

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Patienters retsstilling Reglerne gælder kun for sundhedsfaglig pleje og behandling f.eks: medicingivning, tandbehandling, sårbehandling, blodprøvetagning, vaccinationer o. lign. Opgaver der ydes efter Lov om social service er ikke omfattet af denne lovgivning

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Hvad omfatter lovgivningen: 1.Samtykkeregler 2.Regler for tavshedspligt 3.Regler for videregivelse af helbredsoplysninger 4.Regler vedr. aktindsigt 5.Livstestamente 6.Regler om biologisk materiale (ex. blodprøver) 7.Tolkebistand 8.Patientkontorer

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Patienters retsstilling Præsentation af sundhedsloven/ patienters retsstilling: Holdopstilling = grupper af 3 (2 grupper af 4) I ALT 8 grupper Gennemlæs hver stykke af lovgivningen og forbered fremlæggelse. Fire mod fire – få en gennemgang Grupperne 5 – 8 starter, grupperne 1 – 4 cirkulerer og derefter byt og lyt.